С приходи от 6,85 млрд. долара световната дигитална музика за пръв път настигна продажбите от разпространението чрез физически носители през изминалата година, пише Statista.
Дигиталните приходи се увеличават постепенно всяка година, като за последните осем години са се повишили тройно - през 2006 г. са били едва 2,2 млрд. долара. Растежът при дигиталното разпространение се дължи основно на ръста в приходите от абонаментни стрийминг услуги, които са се повишили с 39% до 1,57 млрд. долара.
Въпреки по-високите приходи от стрийминга и спада от 8% при свалянето на музика даунлоудът все още държи по-големия дял от световните дигитални музикални продажби. Според последния Доклад за дигитална музика, публикуван от Международната федерация на звукозаписната индустрия, свалянето на музика формира 52% от дигиталните приходи през 2014 г.
Стрийминг услугите обаче вече достигат до 90% на някои пазари (напр. Швеция, Норвегия и Южна Корея), докато директният даунлоуд доминира на големи пазари като САЩ и Германия. Очевидно е, че все повече потребители преминават към стрийминг услуги и е въпрос на време приходите им да задминат продажбите от сваляне на музика на световно ниво.