fallback

Протестите в Бразилия - заплаха за големите спонсори на Световното първенство

Компаниите обмислят различни планове за действие в случай на големи демонстрации по време на спортното събитие

11:32 | 08.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Coca-Cola похарчи милиони, за да покаже ярките, цветни рисунки на бразилския художник Спето на кутиите на своите напитки по цял свят. С този ход тя се надява, че ще успее да популяризира партньорството си с предстоящото Световно първенство по футбол и по този начин ще подобри имиджа на марката.

Но бразилският уличен артист Пауло Ито създаде един доста по-тъмен образ на страната, която е домакин на спортното събитие. Художникът нарисува слабичко момче, което стиска нож и вилица като Оливър Туист, плачейки над чиния, която не съдържа нищо друго освен една футболна топка, пише BusinessWeek.

Подобни негативни настроения се надигат в може би най-обсебената от футбола нация в света. А те могат да донесат редица проблеми на спонсорите на Световното първенство, сред които са Hyuidai Motor, Sony, Coca-Cola и Anheuser-Busch InBev. Компаниите са инвестирали стотици милиони, за да обвържат своите марки с най-гледаното в света спортно събитие.

Увеличаващото се насилие по улиците обаче обещава да попречи на мултинационалната маркетингова златна мина. Протестиращите са подтиквани от високата бедност, липсата на здравни грижи и лошите обществени услуги. На фона на това в Световното първенство по футбол, което започва на 12-и юни, са инвестирани 11 млрд. долара. Вместо да позволят на събитието да изпълни традиционната си бизнес роля, активистите виждат в него възможност да използват игрите за глобална платформа, която да покаже неравенството в Бразилия.

"Спонсорите трябва да се заключат в своите спортни маркетингови военни стаи точно сега, за да разберат как точно да реагират", твърди Дейвид Картър, професор по мениджмънт, който ръководи Института по спортен бизнес в USC Marshall School of Business в Лос Анджелис.

По думите му брандовете трябва да бъдат загрижени не само за това как да организират спонсорството, но трябва да помислят преди всичко как да отговорят на случващото се в Бразилия.

"Ние не правим маркетинг си въз основа на предположения, които не са реални в момента, така че започваме от място на висок оптимизъм" твърди Емануел Съдж, вицепрезидент по глобалните партньорства и предприятия в Coca-Cola.

В края на май компанията спря събитие, на което беше показана купата на Световното първенство в столицата на Бразилия. Решението за това беше взето след като активист простреля полицай в крака със стрела. Изложбата все пак отвори врати на следващия ден, уточни говорителят на Coca-Cola Алисън Брубейкър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:27 | 08.09.22 г.
fallback