fallback

Кризата в развиващите се пазари не плаши LVMH

Най-големият в света производител на луксозни стоки повишава приходите, но успява само да стабилизира печалбата

12:23 | 31.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Силен ръст на приходите в основния бизнес с мода и кожени облекла понесе курса на акциите на най-големия производител на луксозни стоки в света Moët Hennessy Louis Vuitton S.A (LVMH) към висините. В петък с ръста си от 6% до 129,90 евро за брой акциите на компанията бяха с голяма преднина най-силно поскъпващите във френския основен индекс CAC40.

„Опасенията на участниците на пазара за едно слабо тримесечие са смекчени, разнообразието в портфейла на групата продължава да я предпазва от макроикономическите насрещни ветрове", смятат анализатори на Nomura.

Най-големият в света концерн за луксозни стоки с известните си модни марки като Louis Vuitton и Dior увеличава приходите си от продажби през четвъртото тримесечие в основния си бизнес със седем процента след растежа от само три процента през предходното тримесечие. Анализаторите очакваха ръст от 4-5 на сто.

Тъй като развиващите се пазари се превръщат във все по-важен пазар за производителите на луксозни стоки през последните години, анализатори и инвеститори могат да смятат липсата на изненади по-скоро за положителна новина. „След една изключителна година ние сме уверени в разумна степен за 2014 г.", заяви главният изпълнителен директор Бернар Арно пред анализатори и журналисти в Париж.

През миналата година LVMH за първи път в историята си надмина границата от 6 милиарда евро оперативна печалба. Ръстът в сравнение с предходната година обаче е само 2 на сто - значително по-малко, отколкото в предишни години. Печалбата след данъчно облагане е скочила със само 0,4 на сто до 3,4 милиарда евро. Насрещен вятър през миналата година идва предимно от неблагоприятни валутни движения заради покачващия се курс на еврото. 

Приходите от продажби на групата на този фон са нараснали органично с 8 на сто до 29,1 милиарда евро, но като се вземат предвид валутните ефекти, ръстът е едва 4 на сто. Приходите са пострадали заради антикорупционната кампания в Китай. Правителството в Пекин възнамерява да подложи на високи глоби приемането на подаръци сред публичната администрация. Цялата западна индустрия на луксозните стоки е засегната от това решение, тъй като скъпите луксозни марки често са решение за подарък в Китай.

Този спад в развиващите се страни обаче френската компания компенсира в САЩ, защото там икономиката показва видим възход. От тази гледна точка LVMH реши да увеличи и дивидента си със 7 на сто до 3,1 евро за акция. 

В империята LVMH с нейните около 60 марки през миналата година за първи път най-важен сектор е „Мода и кожени стоки“, като кожените стоки с марката флагман Louis Vuitton значително надвишават значението на модните марки.

Добри новини има и от други фронтове. Страдащият напоследък бизнес с коняк отново се засилва, твърди собственикът на марката Hennessy. По-специално в Китай се очаква възстановяване на слабото в момента търсене.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:04 | 14.09.22 г.
fallback