В съвременната бизнес епоха на почти постоянни сътресения един от основните въпроси е кои брандове печелят сърцата на потребителите най-бързо, коментира VisualCapitalist.
Днешните графики разглеждат марките, които стават все по-популярни. Те представят ръста на стойността на бранда (стойността в долари на имиджа на конкретен бранд, а не пазарната капитализация – бел. ред.) от миналата година насам по оценки в доклада на BrandZ за 100-те най-ценни марки в света.
Възходът на технологичните компании
Докато много големи компании се опитват да намерят мястото си в бързо променящата си потребителска среда днес, не е изненадващо, че стойността на технологичните брандове се е изстреляла рязко нагоре.
В съответствие с растящите приходи технологичните брандове като Amazon, Facebook и Netflix също се повишават. Стойността на бранда Amazon например се е увеличила с 41% спрямо миналата година, заемайки четвърто място в света по стойност на марката с общо 139 млрд. долара. Китайските технологични компании също се издигат все по-бързо в очите на потребителите, като стойността на брандовете на Tencent и Alibaba е нараснала с поне по 20%.
Други водещи компании
Макар че технологичните марки сякаш се придвижват в унисон нагоре в класацията, струва си да се разгледат брандове и в други сектори, които също увеличават бързо стойността си. Те имат някои интересни общи характеристики и страни, които си заслужават да бъдат проучени.
Първо, макар че не е технологичен бранд, Adidas всъщност е най-бързо разрастващата се марка в доклада с ръст на стойността от 58% на годишна база. Според анализа ретро маратонките на бранда за спортни стоки отговарят перфектно на модните интереси в момента.
Второ, алкохолните брандове също като цяло се представят впечатляващо. Три от марките с двуцифрен растеж са собственост на най-голямата компания за производство на бира в света – AB InBev, а две от тези марки (Skol и Brahma) са бразилски. Нещо повече, Kweichow Moutai, китайският производител на алкохол, който задмина Diageo по-рано тази година по пазарна капитализация, също расте бързо.
Интересно е още, че два ресторантьорски бранда на 3G Capital – Burger King и Tim Horton’s, също увеличават значително стойността си. 3G Capital обаче освен това притежава дял и в AB InBev.
Нови играчи
В класацията топ 100 за 2017 г. има и нови играчи, част от които са YouTube, Netflix и Snapchat.
Навлизайки в 2018 г. обаче, съдбата пред тези нови имена може да е много различна.
От една страна Salesforce например вече прогнозира кога ще удари продажби за 20 млрд. долара, а Netflix продължава да разбива очакванията с растежа на абонатите си.
От друга страна обаче Snap наскоро отчете по-слаб ръст на потребителите, с което акциите на компанията се сринаха с 18%. Платформата на компанията – Snapchat, продължава да води битка с Instagram за потребители и тепърва ще видим как това ще засегне както компаниите, така и стойността на брандовете им.