Германската верига супермаркети Aldi встъпва още по-сериозно в борбата за дял от американския пазар на хранителни продукти с нова услуга за експресна доставка, съобщава CNNMoney.
Aldi, която вече управлява почти 1700 магазина в САЩ, заяви, че си партнира с Instacart от Сан Франциско за доставка на хранителни продукти в Лос Анджелис, Атланта и Далас. Тя обещава да изпълнява онлайн поръчки до един час. В свое изявление от понеделник Aldi обясни, че може да разшири услугата си в бъдеще.
Пилотната програма е поредният ход на Aldi в опита ѝ да се разрасне в САЩ. Компанията е 11-ата по големина верига супермаркети в САЩ от гледна точка на продажбите, сочи консултантската компания Euromonitor.
Германската компания заяви през юни, че ще инвестира милиарди долари в отварянето на около 500 нови магазина в САЩ през следващите пет години. Целта е да стане трета по големина верига в страната.
Aldi, която продава редица вътрешни марки в почти 20 страни в цял свят, е водещата верига, предлагаща сериозни отстъпки в САЩ, сочи Euromonitor.
Amazon си има свои собствени амбициозни планове да се разрасне на пазара за хранителни стоки, който е на стойност 1 трлн. долара.
През юни компанията обяви придобиването на Whole Foods за 13,7 млрд. долара. Whole Foods е осмата по големина верига магазини в САЩ по продажби, посочва Euromonitor.
Amazon вече има своя услуга за доставки – AmazonFresh, и експериментира с модел тип „кликни и вземи“, при който клиентите купуват продуктите онлайн и след това само си ги взимат от магазина.
Веригите за хранителни стоки в САЩ експериментират все повече с услуги за доставка, тъй като клиентите се чувстват все по-комфортно с онлайн поръчки на храни.
„Хранителните продукти са последните категории, които се придвижиха онлайн, но конкуренцията е налице на този пазар“, казва Мишел Грант, ръководител на отдела за търговия на дребно в Euromonitor International.
Според Грант онлайн продажбите на храни и напитки ще се увеличат с около 60% в САЩ през следващите пет години.