През последната седмица активно се коментира т. нар. изнасяне на администрация, или иначе казано идеята отделни звена на административните структури да се преместят от София в други градове.
Всъщност, темата толкова много се коментира, че нищо чудно това да е била и изначалната идея – да се говори по-малко за належащите проблеми (например опасностите от нова рецесия и липсата на работни места) и да се коментира някаква по-скоро нова и интересно звучаща тема.
Тема, която веднъж зададена, не може да бъде подмината (ето и ние я коментираме), но която не носи някакъв очевиден негатив на управляващите – особено пък, ако така или иначе нищо не се случи.
И все пак, могат да се кажат няколко основни неща за преместването:
Ще ни струва пари – както и да го мислим, едно такова преструктуриране ще означава повече разходи, особено в краткосрочен период. Ще се генерират повече разходи и от хора, и от сгради (наем), и от техника.
И едно уточнение, ако съответната общината предостави безвъзмездно сграда за ползване, това „безвъзмездното” е за администрацията, но не и за обществото – пак ще си има сграда, която вместо да генерира приходи или да се продаде, ще приюти поредната администрация;
Ще увеличи администрацията – географското преструктуриране би следвало да доведе до назначаването (в съответния град) и освобождаването (в София) на хора. Да се залъгваме, че всички ще са доволни и едва ли не същите хора в администрацията просто ще сменят работното си място е наивно.
Вероятността да бъдат назначени повече хора по места, отколкото са освободени в София е доста голяма;
Работата ще бъде затруднена – цялото местене няма как да не обърка работата. Администрацията е достатъчно противоречива и когато всички са в един кабинет или сграда, представете си какво ще е когато са в различни градове и дори не се виждат.
Сценарий, при който това преместване е безплатно и води до по-малко администрация и по-добра работа звучи почти налудничаво. По-лошото е, че това дори не решава големия проблем на администрацията – не къде географски се срещаме, а как и защо се случва контактът с администрацията?
Ако наистина искаме да развиваме електронно правителство, то защо е необходимо да се интересуваме от географското разположение на административните звена. Цялата идея, че едва ли не с географската децентрализация администрацията щяла да бъде по-близо до хората, е изкривена.
Одобрявате ли изнасянето на административни структури от София?
Едва ли има човек, който поне веднъж в живота си да не е бил разхождан из коридорите на някоя административна структура. Представете си само, как вместо по коридорите на някаква сграда, се разхождате от отдел в отдел по пътищата на България – това наистина би било абсурдно.
Всичко това не означава, че въпросът къде да бъдат географски разположени административните структури е маловажен. Той си е съвсем отворен за дебати, но дали сега му е времето?
Тази идея ще струва пари, а ползите са крайно неясни – този тип идеи са за добрите времена, когато трупаме излишъци и можем да експериментираме.
Какво е вашето мнение за преместването на административни звена извън София? Крие ли това ползи или по-скоро загуби за обществото? Изпратете ни вашата позиция на info@investor.bg!
преди 12 години Искаш да кажеш може би и двамата да намерим нова работа ....абсурд в тази криза! Май ще си живеем едновременно в три града, за да е колоритно за правителството ни. :Р отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години от Уикипедия, свободната енциклопедия: Под администрация може да се разбира:- система от държавни и местни органи, извършващи изпълнително-разпоредителна дейност;- служители на организации, ведомства, учреждения и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години http://***.marica.bg/show.php?id=81580Тема за размисъл към администрацията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не се кахъри Светле. Ти си способно момиче. Макар че работиш за малко парици, вярвам че ако ти се наложи, бързо ще се справиш и ще започнеш частен бизнес или ще спечелиш нов конкурсец за непрестижна, но за сметка на това злеплатена работа /длъжност/. Извини ме ако има нещо, ама нали вече споделих за чувствата ми относно администрацията .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години И за последно по темата само да спомена, всеки човек, на който принудително му разбъркват живота и му съсипват семейството, провалят му ипотеката, развалят образователните плавоне на децата му, насилствено го принуждават да се мести само заради нечие хрумване, а също и защото алтернатива няма, то този човек ще бъде против! Не е важно дали тази ситуация ще е в рамките на администрацията или в рамките на частния сектор. Хайде хипотетично си представете същата картинка само, че в частния сектор, няма да сте щастливи ако ви принуждават да действате против волята си нали? Не познавам човек, който да е щастлив от подобен факт. Но коментатори много - стига да не ги засяга пряко тях това. Да, има обикновенни хора в администрацията, както по долу ги нарекоха "случайни", и аз заради това само се включих в тази тема. Статията на г-н Любенов е много добре написана, поздраваявам го, че е бил поне беспристрастен! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ако някой иска да работи държавна работа и в момента не е нужно да се мести в София...много си в грешка! Във всеки областен/окръжен град има териториално поделение на всяка една администрация, която е нужна в това място - например има поделения на данъчното/част от Финансите/, съдилища/Част от Правосъдието/, полиция /част от МВР/, и т.н. Не мисля че твоите аргументи са издържани. Просто аз съм родена в София и си работя в София, купила съм си жилище на кредит в София и логично децата да са на училище в София. Не виждам проблем в това!!! Ако местенето не засягаше живота на хората и семействата им щеше да е прекрасно, едно време т.н. Разпределение беше преди да се създаде семейство на етап завършили студенти, при това беше ограничено в рамките на 5 години, след това човек можеше да се върне обратно, а тази нова стъпка на правителството реално разбива семейства и няма времево ограничение, което създава допълнително стрес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Май сте в голяма заблуда, аз първо съм случаен човек в администрацията, второ съм кандидатствала с конкурс за всяко едно място и трето работата ми съвсем не е на ръководно ниво и си работя здраво без никакви привилегии. Не мисля, че тук е мястото да обяснявам, че имам доста колеги, които също дойдоха с конкурс и не са човек на никой и си работят хората без да са връзкари. ИМА Случайни хора, има и още как, иначе кой ще работи на тези ниски заплати? Неслучайните хора са на върха, в ръководствата, но никой няма да го проумее ако не е в системата явно. ЖАЛКО! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ще инвестират парите от някой буферен паркинг в София в Пловдив. Ако ще се откажат и от втори и ще инвестират в нова сграда.:) ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Колега, всичко е прах в очите. Ти само попитай къде ще е паркингът на новото министерство на туризма в Пловдив! Няма! Няма паркинг - сградата е върху античните останки на Римския стадион! А сега, кажи ми ти що ти трябва министерство на пъпа на голям град, без паркинг? Какъв капацитет, кви пет лева? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не колега не ми се иска да работя в администрация, отдавна плувам в частния бизнес сравнително успешно. Просто смятам че държавата трябва да създава административен капацитет навсякъде а не само в София. Да не говорим за икономическите ползи в населени места където хипотетично би могла да се изнесе част от администрацията.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар