Миналата седмица Столичният общински съвет прие промените в наредбата за рекламните елементи и рекламната дейност на територията на Столична община. По-важните нови текстове, които трябва да се преборят с т.нар. „визуално замърсяване“, получиха доста негативни становища на бизнеса.
Това коментира Иван Велков, зам.-председател на Столичния общински съвет, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
„Негативните становища, които се получаваха периодично, едва ли успяха да намерят изцяло отражение, защото самата тема е много комплексна и широкоспектърна. Според мен наредбата не успя да покрие изцяло модерните изисквания“.
Относно приетата забрана за покривна реклама в историческият център на града, зам.-председател Велков каза, че всички тези предложения и промени в наредбата, в повечето случаи имат и технологичен срок, в който трябва да се случат.
„Със сигурност част от организациите, които критикуваха недомислиците в част от наредбата, няма да останат доволни от крайния вариант и е твърде вероятно тази наредба да бъде обжалвана още през следващия сезон", каза той.
Заместник-председателят каза още, че специално за центъра на София – първа и втора зона, се въвеждат ограничения за партерната реклама и по-конкретно за рекламата по витрините. Приетият текст гласи, че до 20% от витрината може да бъде облепена с реклами. За трета зона е направен компромис от първоначалните изисквания и обемът на площта, която може да бъде с рекламна цел, е до 30%.
„Добър пример за това са някой от търговците, които имат международно участие и там вече подобни правила отдавна съществуват. На тях това не им пречи да се развиват“.
Общинският съветник коментира още, че скоро бяха приети приоритетни области за финансиране и параметри за кандидатстване по програма „Европа“ на Столична община за 2019 г.
Според него тази програма е една от най-добре работещите на Столична община. По думите му тя по-скоро търси варианти за взаимодействие и сътрудничество с по-широк кръг от неправителствени организации или т.нар. граждански сектор.
„Може би и гражданското, публичното и бизнес обществото имат едни и същи цели, а именно подобряването на градската среда, навлизането на технологии и подобряването качеството на живот. За жалост бюджетът на програмата е малък и по-скоро дава възможност да стартират микропроекти, но можеше да е по-мащабно“, посочи Иван Велков.
Повече по темата вижте във видео материала.