Новите промени в пакет „Мобилност“ влошават условията за българските превозвачи. Това каза превозвачът Петко Ангелов пред „Фокус“. По думите му става дума или за недоразумение, или за измислица на европейските чиновници. Той уточни, че реакция от страна на превозвачите ще бъде предприета, след като стане ясно какво точно се е случило.
„Мисля, че евродепутатите са подвели премиера Бойко Борисов, казвайки, че сме постигнали победа. В момента сме в по-лоша ситуация от преди, защото предишният вариант беше, че шофьорите се прибират на 3 седмици, а камионите остават, докато сега камионите трябва да се прибират на 3 седмици с товар до България и да излизат с товар. Това е измислица на чиновниците, която е много лоша за нас. В първия момент и ние недоумявахме какво се случва, тъй като очаквахме, че с приетата декларация за шофьорите ситуацията ще се подобри, а сега излиза, че с новия вариант, дори и камионът да се прибере празен, не се признава, че се е прибрал“, обясни превозвачът.
Петко Ангелов допълни, че предстои всички браншови организации да напишат открито писмо и декларация с искане за разяснение и водене на преговори наново.
След като Комисията по транспорт в Европейския парламент отхвърли част от текстовете на пакета „Мобилност“, срещу които протестираха българските превозвачи, отзивите в България са противоречиви.
Изпълнена е първата точка, която беше изключително важна. Вчера беше гласувана т.нар. Директива за командироване на работници в чужбина. Това е много важна стъпка. Оттук нататък предстои още много работа, каза зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.
Евродепутатът Андрей Новаков определи одобреното от ЕП като значителен успех.
Евродепутатът Ангел Джамбазки обаче коментира пред радио „Фокус“, че преждевременните празненства за пакета „Мобилност“ са излишни, тъй като битката тепърва предстои. По думите му въпреки добрите новини има множество нюанси, дори в приетите точки, които тепърва ще будят съмнение.
„Самото предложение за плана „Макрон“ беше показателен пример за двойния стандарт, прилаган към страни от Източна Европа", добави той. „Отпадна текстът, който задължаваше водачите да се прибират по родните си места на 21 дни, но само ако предварително уведомят къде ще почиват на 21-вия ден и то две седмици предварително. Това отново създава затруднения, защото водачът така трябва да си планира транспорта, за да каже къде ще бъде, което за транспорта е дълъг срок и ще бъде трудно. Има още една уловка - в третия документ от пакета се гласува връщането задължението на превозното средство да товари или разтоварва поне веднъж на 21 дни в държавата, в която е регистрирано. Това по същество означава връщане на камиона - дали ще е водачът или превозното средство е едно и също“, обясни той.
„Вчерашното гласуване е добра новина за родния транспортен бизнес, но Западна Европа не се е отказала от прокарване на идеите си", обясни Ангел Джамбазки. „Краят на казуса вероятно ще стане ясен през есента", прогнозира евродепутатът.
Стратегическият пробив, постигнат по време на това гласуване, е Директивата за командированите работници да не се прилага относно международния транспорт, каза по БНР евродепутатът Петър Курумбашев от Прогресивния алианс на социалистите и демократите, член на транспортната комисия. „От друга страна се казва, че тази директива ще се прилага още от първия ден за каботажа. Така че едното е добре за нас, другото не е добре за нас“, обясни Курумбашев.
Относно ползването на кабините за почивка Курумбашев уточни, че е било гласувано седмичната почивка и намалената седмична почивка да се ползват в хотел или друго място, осигурено от работодателя. „Хубавият момент за нас е, че не е задължително да се ползват вкъщи, а че може да се ползват или вкъщи, или на място, посочено от шофьора. Това е дефиницията, за която дълго време се борихме.“
Петър Курумбашев акцентира върху противоречие между тази и друга норма заради заложеното изискване на всеки три седмици да има поне едно натоварване и разтоварване в държавата-членка на регистрация, тоест ако отпада изискването за връщането на шофьора, то остава изискването за връщане на камиона, което Курумбашев определи като странно.
Резултатът от гласуването във водещата транспортна комисия е много по-различен от този в Комисията по заетост и социална политика, подчерта Петър Курумбашев. Предстои третото гласуване - в пленарната зала, затова е много рано да се бие тъпана, изтъкна той.
„В момента сме към края на второто полувреме по отношение на парламента. Да видим как ще преминат в пленарна зала всички тези 7-8 гласувания, от които 3-4 са сериозно в наша полза, 3-4 не са в наша полза.“
Курумбашев предположи, че гласуването в парламента може да стане в рамките на настоящата сесия - през юли.
преди 6 години Издържат *** ми, теоретично има 100хил камионджии, на практика по-малко.Теоретично всеки от тях има 5-членно семейство, на практика мнозинството са сами.Планът Макрон им предлага именно по-добри условия на работа. Това, което не е наред са превозвачите български, конкуренция с ценова война на гърба на работника никога не е била добра идея. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Няма как да си продукт на социализма и да се правиш на капиталист - рано или късно същата порочна система , която те е създала ще те погълне ! А какво са изкупените облигации от ЕЦБ , отрицателните лихви и лесните кредити - това не е ли форма на комунизъм . Нима автопревозвачи и пътна инфраструктура не печелят европроекти . Евтини лизинги , не са ли резултат от комунистическото мислене ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Жалкото е, че доста народ пише тук, без никога през живота си да му се е налагало да измисли как да изкара един лев----каза човека, назначен за бизнесмен ... хахахахахахахахвсе едно на теб ти се е налагало някога отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Условията са еднакви за всички ! Ако немецът , холандецът , италианецът ........... са съгласни да карат влекачи Рено и да ядат Камамбер и ние ще го правим . Защо някой да е по защитен от другите . Може да изнасяме стоки произведени от евтина работна ръка , но не може да работим там с български заплати . Много са регулациите и протекциите . В това отношение България сигурно е на едно от първите места . Така е - за истински капитализъм не трябва да има нито мита , нито субсидии , евро-проекти , минимално заплащане ........ Но вече живеем в такава среда , и превозвачите изобщо не се вписват в нея . А как са ги изтървали от поглед - вече писах , идеята е да ги набутат с нови камиони , лизинги и кредити . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Вижда се, че грам не си правил бизнес. Иначе щеше да си наясно, че в сегашната икономическа ситуация от много ниска безработица, работниците определят голяма част от условията им на труд и заплащането им. Ако съвсем случайно твой работник получи оферта за по-добра работа в момента, той те напуска на секундата, ако не му вдигнеш и ти заплатата. С това искам да ти ОБЯСНЯ, че шофьорите не са експлоатирани, а работят срещу договореното си заплащане!И между другото съм Българин! И спогодбата на Макрон не късае турските превозвачи. И което е по-лошо, ще ги направи в по-конкурентни условия от нашите въпреки, че сме в ЕС!И те питам, пак ти имаш ли предложение за по-добра работа на тези хора, които издържат половин милион души!Защото ако нямаш си затваряш устата и не се месиш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Щото, ако се тръгне в посоката на мислене и действие на Макарон и френските интереси, утре ще гласуват закон, с който да задължат българските шофьори на френска територия да се движат само с влекачи Рено, да закусват само с Камамбер, да пият само вода Перие и да вечерят само патица по провансалски с бордо реколта 1986 ...Иначе - нема ЕЗ и Шенген! Нещо да ти намирисва, че се излагаш? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Точно така - начи, борим се за социална справедливост, за регулации и преразпределение. Еми кажете си го открито бре, другари - ние сме за социализъм! Аз ще ви подкрепя, защото съм убеден, че това е бъдещето, но го кажете честно, а не да ми каканижете глупости за свободен пазар и конкуренция в уж отвореното европейско пространство. И това - в специализиран сайт за капиталисти... уж... щото блумбърговия капитализъм вече го видехме - "Too Big To Fail"... :lol:Дайте да одържавим автопревозваческия бизнес и да го дадем за регулации и управление на ЕК - да им пишат курсовете, да им плащат заплатите и да им назначават местата и времето за почивка!Не се занимавайте с неща, от които нищо не разбирате! Аз не познавам някой, който се занимава с бизнес, който да е съгласен с този измислен, протекционистки френски соц-псевдо-закон! Но ЕС под мъдрото ръководство на старите социалистически Франция и Германия си е една социалистическа идея. Въпросът е, кога на някого ще му стигне кураж да го обяви публично и официално и да го конституира в закон... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Нека ти обясня до какво води тоя внос на пари - води до една фалшиа покупателна способност, а тя до едни абсурдно високи цени. Защо фалшива - защото е временна и не зависи от доходите на същата тая територия. Резултатът е че масово хората не изкарват достатъчно за да оцелеят на прилично ниво и са на издръжка от чужбина - тази издръжка обаче не може да се поддържа дълго.Вашите превозвачи са неконкурентни и сега - това което правят е да тарикатстват и да подбиват цени. Примерът, който си ми дал просто посочва че фирмите са тотално неконкурентни и единственото на което разчитат е да изцедят шофьорите до последно, експлоатирайки ги по ръба на закона. Затова и при всяка промяна тръгват да се оплакват че жалкият им "бизнес" ще фалира.ПП: ти още малко и ще призовеш да оставим фирмите да си избират дали да плащат данъци ... я се осъзнай, като не ви харесва в ЕС - марш в Анадола! Анадънму? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "Къде е писано, че български спедитор не може да превози товар от Франция до Англия" - нали за това е всичко . Да го пише ! Защо го е нямало досега ? Една от причините според мен е уловката , да се разраства автопаркът . Спокойно да се купуват десетки хиляди нови камиони . Няма нещо да не е справедливо , ако се отнася до всички ! Не може рискът поет от шепа "инвеститори" да носи риск за членството ни в ЕЗ ,Шенген и ЕС ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не са нито т ъпи, нито л уди, а просто са на заплатка в някое н п о. Вчера един Малинов дрънкаше някакви простотии пак, обаче няма един журналист да го попита, какво е направил по въпроса за камионите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар