„Ефектът от една бензиностанция и половина е около 100 млн. лева върху бюджета на българското население и фирми. Това са спестени пари. Няма значение на каква цена купувам горивото и откъде идва, а на каква стойност го продавам. Купувам го от български дистрибутори, които са дистрибутори на всички тези производители. Не мога да го произвеждам.”
Това заяви бизнесменът Веселин Марешки в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. Tой потвърди, че произходът на горивото е еднакъв за всички български бензиностанции.
Атаките срещу мен от последните дни показват в каква държава живеем, заяви Марешки.
"Някаква компания си позволява да прави икономическо разузнаване, като използва медии, митница, НАП, прокурори и икономическа полиция. Това е безумно и показва, че живеем в някаква ненормална държава. Или някакви си хора се опитват да ни накарат да мислим, че живеем в такава държава или че тези ненормални неща са нормални. Нямам никакво намерение да влизам в диалог с тази компания", подчерта бизнесменът.
Битката в момента е между „двете К-та срешу трите П-та”, посочи Марешки. Според него корупцията и картелите са изправени срещу професионализма, пазара и патриотизма на българския народ.
"Наскоро четох нещо, което много ми хареса, и това е, че като си умрял - ти не разбираш, че си умрял, а е трудно за другите. Същото е и, когато си тъп. 20 години обясняват как пакетирам хапчета в някакви гаражи, в някакъв кораб, изнесен извън териториалните води на България. Сега същите глупости започват да ги ръсят и по новия ми бизнес проект с горивата. Нямам намерение да влизам и да отговарям на такива глупости", добави той.
Бизнесменът твърди, че горивото, което продава, е качествено, но има други хора, които да го заявят.
"Самите хора, които купуват лекарства и горива - те са направили разликата. Можете да видите форумите", посочи той.
"Те казват, че при цена 1,56, как аз продавам на 1,52 с 4 стотинки загуба. Аз пък питам защо, когато цената на едро беше 1,40, те продаваха на 2,00 лева на техните бензиностанции. Това е големият въпрос 50-60 стотинки марж, къде отиваха тези пари. Защо при 30 долара за барел цената беше 2 лева, а сега при 40 долара е малко над 1,70 лева. Къде са отивали всичките тези пари, които наричам мародерство", заяви Марешки.
Той не скри, че печели от бизнеса си с горивата.
"Намеквам, че в момента няма човек в България, който може да издържи на натиска. Едно е само да го направиш, а друго е да го продължиш и трето да кажеш, че ще стигнеш до край. Мога да уверя сънародниците си, че ще се боря до край", обеща той.
Бизнесменът заяви, че в момента няма директен достъп до базите на „Лукойл” и се налага да купува горивата през посредници.
"Горивото при нас пристига от най-югозападната точка – Банско, до североизточната във Варна. По този начин се тормозя. Ако не бяха толкова далеч, цената им щеше да е още по-ниска. Не с много. Представете си колко км пътува горивото до Варна, като има бази в града", посочи той.
В момента получаваме горивото на 1,52 и го продаваме при нас на 1,53. За 1 стотинка продаваме горивото отгоре, отчете Марешки. Той съобщи, че утре отваря бензиностанция в Габрово, а през следващите седмици ще има още 4-5 бензиностанции в различни градове.
"Наскоро пропътувахме цяла България, за да подпишем документите за една бензиностанция, но човекът каза, че няма да продава буквално в последния момент. Натискът е огромен. Още днес мога да отворя бензиностанция в София, но тя ще бъде много малка и никой няма да може да зарежда там. Към днешна дата имаме договорени два терена. Разговаряме за трети. Ще изградим изцяло нови, огромни бензиностанции, които нямат аналог с 9 бензиноколонките. Ще отворим, искаме да сме полезни на хората. Това ще стане до 3-4 месеца", каза той.
Инвестицията ми в този проект е около 150-200 млн. лева, сметна Марешки.
преди 8 години Не се учудвам че не виждаш връзката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години не, не може и цени и качество. ИЛИ е тука думата. Тръгнеш ли да биеш по цената, качеството е у тиквите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години През онуй ми е дали някой си минимализира разходи, печалбите или що е.----и ние тази теза защитаваме, че от масовата ни презуйщина сме на това надупено положение :):) ... а както знаем Гоз, глава затрива :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години разбил пазара ? пазара се разбива като няма пазар , като няма пазар а същевременно си длъжен да продаваш няма дали искаш или не искаш сваляш цените и гледаш да завладееш пазара на другия . Мави му казва "един умира друг му го завира" - това е майка положението , като не ти харесва излизаш от играта . другото е картелиране или държавата да парцелира пазара като в соца . Но логиката на пазара е клиента да получава най-добри цени и качество - е това се случва при Марешки , аз получавам най добрите цени и съм доволен . Защото ситуацията в бг е следната - малките се избиваме за пазар а картелите ни дерат по три кожи от гърба . не ми пука , да играят и те тази игра която аз играя всеки ден отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А, и сега се случва и на запад, е ти пресен пример с мобилните телефони Самсунг им е** ****** на пазара. (то това е по-скоро на изток)ама тука просто цялата работа такава отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години РУСКИЯ МОНОПОЛ----никой на местно ниво не може да го разбие, може само след няква форма на натиск от ЕС .... квото добро се е случило тук през последните 27 години е било под натиски, нищо не сме направили сами към момента... или поне аз не се спомням, поправете ме ако има за какво отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ето това е приятелю български капитализъм и български начин на мислене!----няква псевдо форма на див капитализъм е това, даже незнам дали има дефиниция :) то не че на Запад не се е случвало, ама беше преди 80-90 години ... та незнам, време ли ни трябва, друго ли ... ама дано се научим отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Пенсионер съм на 65 години! и с таралясника си често пътувам на село :) През онуй ми е дали някой си минимализира разходи, печалбите или що е. Важноте е, че преди три месеца дизела беше 2лв, а сега е 1.7л и без да има Марешки наблизо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не датко, не клиентите а конкурентите ти те навеждат в цените. Клиентът не може да те наведе. И причината да те навежда е именно, че някой в твоята област е разбил пазара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години щото има монополи, това е!!----именно, аз и за това имам смесени чувства към тоя *** Марешки... щото хем това дето прави не е правилно, ама и няма ка да го съдя щото удря други крадци .... няква форма на Робин Худ казус имаме тук :):):) крадец краде от крадците :) ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар