„Ефектът от една бензиностанция и половина е около 100 млн. лева върху бюджета на българското население и фирми. Това са спестени пари. Няма значение на каква цена купувам горивото и откъде идва, а на каква стойност го продавам. Купувам го от български дистрибутори, които са дистрибутори на всички тези производители. Не мога да го произвеждам.”
Това заяви бизнесменът Веселин Марешки в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. Tой потвърди, че произходът на горивото е еднакъв за всички български бензиностанции.
Атаките срещу мен от последните дни показват в каква държава живеем, заяви Марешки.
"Някаква компания си позволява да прави икономическо разузнаване, като използва медии, митница, НАП, прокурори и икономическа полиция. Това е безумно и показва, че живеем в някаква ненормална държава. Или някакви си хора се опитват да ни накарат да мислим, че живеем в такава държава или че тези ненормални неща са нормални. Нямам никакво намерение да влизам в диалог с тази компания", подчерта бизнесменът.
Битката в момента е между „двете К-та срешу трите П-та”, посочи Марешки. Според него корупцията и картелите са изправени срещу професионализма, пазара и патриотизма на българския народ.
"Наскоро четох нещо, което много ми хареса, и това е, че като си умрял - ти не разбираш, че си умрял, а е трудно за другите. Същото е и, когато си тъп. 20 години обясняват как пакетирам хапчета в някакви гаражи, в някакъв кораб, изнесен извън териториалните води на България. Сега същите глупости започват да ги ръсят и по новия ми бизнес проект с горивата. Нямам намерение да влизам и да отговарям на такива глупости", добави той.
Бизнесменът твърди, че горивото, което продава, е качествено, но има други хора, които да го заявят.
"Самите хора, които купуват лекарства и горива - те са направили разликата. Можете да видите форумите", посочи той.
"Те казват, че при цена 1,56, как аз продавам на 1,52 с 4 стотинки загуба. Аз пък питам защо, когато цената на едро беше 1,40, те продаваха на 2,00 лева на техните бензиностанции. Това е големият въпрос 50-60 стотинки марж, къде отиваха тези пари. Защо при 30 долара за барел цената беше 2 лева, а сега при 40 долара е малко над 1,70 лева. Къде са отивали всичките тези пари, които наричам мародерство", заяви Марешки.
Той не скри, че печели от бизнеса си с горивата.
"Намеквам, че в момента няма човек в България, който може да издържи на натиска. Едно е само да го направиш, а друго е да го продължиш и трето да кажеш, че ще стигнеш до край. Мога да уверя сънародниците си, че ще се боря до край", обеща той.
Бизнесменът заяви, че в момента няма директен достъп до базите на „Лукойл” и се налага да купува горивата през посредници.
"Горивото при нас пристига от най-югозападната точка – Банско, до североизточната във Варна. По този начин се тормозя. Ако не бяха толкова далеч, цената им щеше да е още по-ниска. Не с много. Представете си колко км пътува горивото до Варна, като има бази в града", посочи той.
В момента получаваме горивото на 1,52 и го продаваме при нас на 1,53. За 1 стотинка продаваме горивото отгоре, отчете Марешки. Той съобщи, че утре отваря бензиностанция в Габрово, а през следващите седмици ще има още 4-5 бензиностанции в различни градове.
"Наскоро пропътувахме цяла България, за да подпишем документите за една бензиностанция, но човекът каза, че няма да продава буквално в последния момент. Натискът е огромен. Още днес мога да отворя бензиностанция в София, но тя ще бъде много малка и никой няма да може да зарежда там. Към днешна дата имаме договорени два терена. Разговаряме за трети. Ще изградим изцяло нови, огромни бензиностанции, които нямат аналог с 9 бензиноколонките. Ще отворим, искаме да сме полезни на хората. Това ще стане до 3-4 месеца", каза той.
Инвестицията ми в този проект е около 150-200 млн. лева, сметна Марешки.
преди 8 години Виж сега, теб те смятам за разумен човек и за това ще ти обясня защо мисля, че не е направил нищо хубаво за теб. Според мен, това което Марешки прави се казва разбиване на пазара. Влизаш и работиш без печалба, даже на загуба, за да спечелиш пазарен дял ( или популярност). Това очерня останалите участници и ги кара и те да свалят цените и почва да няма приходи, от там следва замразяване на всякакви инвестиции, икономии от персонал, съкращения, занижаване на качеството и на услугата. За няколко месеца или година, пазара умира. Този, който го е разбил, не може вечно да издържа и или вдига цените или фалира, останалите - също а ти вече дори да искаш, няма от къде да си купиш свястно гориво. Ценовата война никога до нищо добро за никого не е довела отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години единствения от много време насам който е направил нещо съществено за благосъстоянието ми :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Те хората ме разбраха ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А може би това иска, да ви купи за няколко литра бензин. Кебапчетата явно вече не са толкова конвертируеми отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Виж дюти, всичко е резултат от сгрешената парична политика отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не ме кефи тоя човек и това е. Това са някакви врели некипели, продавал го с 1 стотинка отгоре. Абе чакай бе, а персонал на бензиностанциите, а консумативи, а загуби, а инвестицията за изграждане на бензиностанциите а амортизация на оборудването? Нещо не излиза сметката. А като почне някой да говори и да не излиза сметката, значи сметката е някаква друга. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Лукойл вече над 10 години на загуба, търси сметка от Марешки ...Не съм сигурен с какви мотиви го прави, но всеки шамар по Октопода е мехлем за моята душа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Точно и ясно ! Така се прави бизнес и така се гради свободен пазар ! И тук е ролята на държавата, ако Марешки наистина продава, контрабандно или некачествено гориво или прави дъмпинг на цените нека го санкционират според закона. Ясно е че на много хора не им е приятно да им свият маржа на печалбата със 70-80% (от 60ст. на литър гориво на 10 ст. на литър гориво) но.... C'est la vie... така работи пазарната икономика (тогава когато я има) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Има значение, как да няма. Дъмпингът все още не е официално разрешен, макар и да не се санкционира у нас. Отделно, ако продаваш по-евтино отколкото ти е себестойността, трябва да платиш дела на държавата в търговията, демек ДДС-то, иначе реално го крадеш. А държавата и тя се е включила в бизнеса и ти е помагала. отговор Сигнализирай за неуместен коментар