„Ефектът от една бензиностанция и половина е около 100 млн. лева върху бюджета на българското население и фирми. Това са спестени пари. Няма значение на каква цена купувам горивото и откъде идва, а на каква стойност го продавам. Купувам го от български дистрибутори, които са дистрибутори на всички тези производители. Не мога да го произвеждам.”
Това заяви бизнесменът Веселин Марешки в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. Tой потвърди, че произходът на горивото е еднакъв за всички български бензиностанции.
Атаките срещу мен от последните дни показват в каква държава живеем, заяви Марешки.
"Някаква компания си позволява да прави икономическо разузнаване, като използва медии, митница, НАП, прокурори и икономическа полиция. Това е безумно и показва, че живеем в някаква ненормална държава. Или някакви си хора се опитват да ни накарат да мислим, че живеем в такава държава или че тези ненормални неща са нормални. Нямам никакво намерение да влизам в диалог с тази компания", подчерта бизнесменът.
Битката в момента е между „двете К-та срешу трите П-та”, посочи Марешки. Според него корупцията и картелите са изправени срещу професионализма, пазара и патриотизма на българския народ.
"Наскоро четох нещо, което много ми хареса, и това е, че като си умрял - ти не разбираш, че си умрял, а е трудно за другите. Същото е и, когато си тъп. 20 години обясняват как пакетирам хапчета в някакви гаражи, в някакъв кораб, изнесен извън териториалните води на България. Сега същите глупости започват да ги ръсят и по новия ми бизнес проект с горивата. Нямам намерение да влизам и да отговарям на такива глупости", добави той.
Бизнесменът твърди, че горивото, което продава, е качествено, но има други хора, които да го заявят.
"Самите хора, които купуват лекарства и горива - те са направили разликата. Можете да видите форумите", посочи той.
"Те казват, че при цена 1,56, как аз продавам на 1,52 с 4 стотинки загуба. Аз пък питам защо, когато цената на едро беше 1,40, те продаваха на 2,00 лева на техните бензиностанции. Това е големият въпрос 50-60 стотинки марж, къде отиваха тези пари. Защо при 30 долара за барел цената беше 2 лева, а сега при 40 долара е малко над 1,70 лева. Къде са отивали всичките тези пари, които наричам мародерство", заяви Марешки.
Той не скри, че печели от бизнеса си с горивата.
"Намеквам, че в момента няма човек в България, който може да издържи на натиска. Едно е само да го направиш, а друго е да го продължиш и трето да кажеш, че ще стигнеш до край. Мога да уверя сънародниците си, че ще се боря до край", обеща той.
Бизнесменът заяви, че в момента няма директен достъп до базите на „Лукойл” и се налага да купува горивата през посредници.
"Горивото при нас пристига от най-югозападната точка – Банско, до североизточната във Варна. По този начин се тормозя. Ако не бяха толкова далеч, цената им щеше да е още по-ниска. Не с много. Представете си колко км пътува горивото до Варна, като има бази в града", посочи той.
В момента получаваме горивото на 1,52 и го продаваме при нас на 1,53. За 1 стотинка продаваме горивото отгоре, отчете Марешки. Той съобщи, че утре отваря бензиностанция в Габрово, а през следващите седмици ще има още 4-5 бензиностанции в различни градове.
"Наскоро пропътувахме цяла България, за да подпишем документите за една бензиностанция, но човекът каза, че няма да продава буквално в последния момент. Натискът е огромен. Още днес мога да отворя бензиностанция в София, но тя ще бъде много малка и никой няма да може да зарежда там. Към днешна дата имаме договорени два терена. Разговаряме за трети. Ще изградим изцяло нови, огромни бензиностанции, които нямат аналог с 9 бензиноколонките. Ще отворим, искаме да сме полезни на хората. Това ще стане до 3-4 месеца", каза той.
Инвестицията ми в този проект е около 150-200 млн. лева, сметна Марешки.
преди 8 години Не, не мога повече :D със здраве пич, беше забавно :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ето видя ли я паричната политика? 200 милиона, делено на 1 стотинка, дава 20 милиарда! Мисля че БНБ трябва да се намеси и да промени това :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 200 милиона лева, делено на 1 стотинка дават 20 милиарда литра гориво. А сега ти се замисли отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години :D:D:D Питай Митев :D:D:DГолям смях ей! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Този сценарий в бранша го живеем за втори път в рамките на последните 12-13 години. Първия път (тогава "Лук"-а натисна цената) всичко завърши с изчистване на стотици по-дребни играчи, след което "големите" 4-5 вериги получиха нужната им консолидация и се разбраха за координирано и чувствително по-вдигане на цените , гарантирайки си вече мн сериозен марж. С други думи учебникарски пример за окрупнява и овладяване на пазар с последващ картел. Не виждам кой знае какви аргументи, че сегашната "война" ще завърши по много по-различен начин. На Марешки тепърва му предстои да прави инвестицията в закупуване/изграждане на мрежа от бензиностанции, което през "1 стотинка надценка" и при този мижав и беден пазар, който е БГ, няма да се възвърне никога, следователно трябва да дотира тази си дейност постоянно с приход от другаде. Всеки може да си гради хипотези до кога може да го прави и какви са му мотивите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аз без да се заяждам, понеже наистина не съм в бизнеса с горива, какво очакваш правителството да направи? Не вярвам да има мита за внос от други страни в ЕС, това е против ЕС договореностите а и е основен аргумент на Лукойл като обясняват че не са монополисти. ЕКО от Лукойл ли купуват или от Гърция ( наистина, не зная и питам)Ромпетрол от Лукойл ли купуват или внасят от Румъния? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години това риторичен въпрос ли е ? :):) По същата причина поради която не демонополизират здравната каса :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А би ли обяснил защо правителството не прави нищичко в посока либерализиране на вноса? Някак си това бездействие отлично облагодетелства сегашните собственици на данъчните складове на горива. Т.е., не мога да имам и грам сантимент към бизнес, който дебелее на мой гръб, купувайки си правителството. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А би ли обяснил защо правителството не прави нищичко в посока либерализиране на вноса? Някак си това бездействие отлично облагодетелства сегашните собственици на данъчните складове на горива. Т.е., не мога да имам и грам сантимент към бизнес, който дебелее на мой гръб, купувайки си правителството. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ти се замизли върху паричната политика, остави тези неща :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар