IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Изграждането на лот 3 на "Струма" се очаква да струва около 1,7 млрд. лева

Публикувани са предварителните обявления за проектирането и строителството на най-тежкия участък от магистралата

14:20 | 19.02.14 г. 33
Изграждането на лот 3 на "Струма" се очаква да струва около 1,7 млрд. лева

Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала „Струма“ - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ предварителни обявления.

Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева, а още 580 хил. лева – за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.

Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.

Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.

Пътният участък от отсечката Благоевград – Крупник е дълъг 17 км, посочва се в обявлението. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел „Симитли“ и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.

От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.

За най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.

За третата отсечка от магистралата – от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.

Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, обяви, че търговете за лот 3 на магистрала „Струма“ ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.

Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник за започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката – от 15 декември.

В средата на юни (16.06) се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ – в началото на декември.

Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.

През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май – за техническото посредничество при отчуждителните процедури.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 6 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Абе зарежи ти не е лош. Тъмница, теснотия ако пък си с ТИР или ако караш ЗАД ТИР... Иначе е красиво да
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 15 rate down comment 1
MZ/X
преди 10 години
Как да не е лош пътят до Ниш? 159 километра гугъл ги дава за 2,5 часа. Ако се направи прав магистрален участък километрите могат да спаднат до 120-130 и разстоянието ще се взима за 1 час.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 9 rate down comment 0
alexx
преди 10 години
И това ще стане. Първо за товарните, а после и за леките автомобили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 3
MZ/X
преди 10 години
Добре би било да се въведат и някакви такси за магистралите с които пътят да се поддържа в идеално състояние. Сегашните винетки видимо не са достатъчни. България е една от най-евтините държави за минаване транзит, а бихме могли да печелим много повече от този трафик.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 3
alexx
преди 10 години
Сърбите строят всички участъци до Ниш. Трябваше тази година да са готови, но се бавят и по-вероятно всичко да е направено 2016-2017 г. Иначе пътят не е толкова лош с тунелчетата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 23 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Той си е мърморко човека явно. Засекох мърморене и под други статии.Това е транс Европейски проект и се финансира от ЕС. Миналата седмица ходих натам и маса румънци ходят в Гърция. Лятото още повече. Плюс Софиянци които ходят в Гърция, плюс трафик на тирове от средиземно море към Видин... направо си е важно, да го правят и да го пускат и всички да минават от тук а не Македония ->Сърбия_>УнгарияТака ще си минават без да напускат ЕС и по хубав път, па като минат, все ще оставят нещо
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 0
melon
преди 10 години
Там си е натоварен участък - и без анализ се вижда:)Ама не е лошо със сърбите да се действа по-бързо магистралата да се оправи за Ниш, че с тези тунелчета...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още