Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала „Струма“ - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ предварителни обявления.
Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева, а още 580 хил. лева – за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.
Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.
Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.
Пътният участък от отсечката Благоевград – Крупник е дълъг 17 км, посочва се в обявлението. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел „Симитли“ и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.
От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.
За най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.
За третата отсечка от магистралата – от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.
Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, обяви, че търговете за лот 3 на магистрала „Струма“ ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.
Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник за започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката – от 15 декември.
В средата на юни (16.06) се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ – в началото на декември.
Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.
През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май – за техническото посредничество при отчуждителните процедури.
преди 10 години Абе зарежи ти не е лош. Тъмница, теснотия ако пък си с ТИР или ако караш ЗАД ТИР... Иначе е красиво да отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Как да не е лош пътят до Ниш? 159 километра гугъл ги дава за 2,5 часа. Ако се направи прав магистрален участък километрите могат да спаднат до 120-130 и разстоянието ще се взима за 1 час. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И това ще стане. Първо за товарните, а после и за леките автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добре би било да се въведат и някакви такси за магистралите с които пътят да се поддържа в идеално състояние. Сегашните винетки видимо не са достатъчни. България е една от най-евтините държави за минаване транзит, а бихме могли да печелим много повече от този трафик. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Сърбите строят всички участъци до Ниш. Трябваше тази година да са готови, но се бавят и по-вероятно всичко да е направено 2016-2017 г. Иначе пътят не е толкова лош с тунелчетата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Той си е мърморко човека явно. Засекох мърморене и под други статии.Това е транс Европейски проект и се финансира от ЕС. Миналата седмица ходих натам и маса румънци ходят в Гърция. Лятото още повече. Плюс Софиянци които ходят в Гърция, плюс трафик на тирове от средиземно море към Видин... направо си е важно, да го правят и да го пускат и всички да минават от тук а не Македония ->Сърбия_>УнгарияТака ще си минават без да напускат ЕС и по хубав път, па като минат, все ще оставят нещо отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Там си е натоварен участък - и без анализ се вижда:)Ама не е лошо със сърбите да се действа по-бързо магистралата да се оправи за Ниш, че с тези тунелчета... отговор Сигнализирай за неуместен коментар