Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала „Струма“ - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ предварителни обявления.
Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева, а още 580 хил. лева – за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.
Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.
Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.
Пътният участък от отсечката Благоевград – Крупник е дълъг 17 км, посочва се в обявлението. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел „Симитли“ и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.
От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.
За най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.
За третата отсечка от магистралата – от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.
Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, обяви, че търговете за лот 3 на магистрала „Струма“ ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.
Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник за започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката – от 15 декември.
В средата на юни (16.06) се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ – в началото на декември.
Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.
През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май – за техническото посредничество при отчуждителните процедури.
преди 10 години Ей човек, спри да се излагаш. Какъв трафик за Турция минава от там? За Турция имаш Тракия и после отклонение към Свиленград.,После, нали това ти обясняваме всички че има много голям международен трафик И ТОВА Е ДОБРЕ ЗА НАС! Това е своеобразен износ. Тези хора зареждат гориво в БГ, хранят се в БГ, ще почнем и такси да им събираме както каза някой, ще минат през Сандански, ще видят че има хубав парк и жилища на хубави цени, ще купят, ще минат покрай София, пък ще се отбият за по бира, ще преспят че пътя дълъг.. и всичко това се финансира до голяма степен от ЕС, какво му е лошото? И аз съм Мизантроп ама на бялото черно не мога да кажа отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Колко ще струва поддържането на този 15 километров тунел на година? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Няма смисъл да се харчат милиони за такъв път. Бяла е един миниатюрен град, който е колкото едно по-голямо село и от година на година намалява, и вероятно ще изчезне напълно до 50-на години, ако продължават нещата така. Колко време ще е нужно да се възвърне такава инвестиция? 1000 години ще стигнат ли?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години България може да я минеш транзит с една винетка от 10 лева, а ако ходиш на морето за 1 седмица транзитирането ти излиза 5 лева в една посока.Транзит през Сърбия е 11 евро в една посока с кола. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Е то ние сме европейските данъкоплатци. А и силно подценяваш икономическите ни възможности. през 80-те въпреки кризата са построени големи части от АМ Хемус с доста тунели и виадукти през планината и АМ Тракия до Пловдив и т.н.Всичко е въпрос на приоритети. Все пак държавния бюджет е за 30 млрд. лв годишно, докато евро парите за България са стигали до максимум 2 млрд. на година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Статистиката с жертвите е напълно достатъчна.Проблема е, че трябва да се задействат и за Русе-Бяла. А за там дори планове няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Трябва да сме много благодарни на европейските данъкоплатци, че са толкова щедри и солидарни, че да ни финансират изграждането на магистралната мрежа в България!Сами и за 50 годи нямаше да можем да построим толкова магистрали! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години На практика сега с винетките се събират повече пари отколкото с евентуална ТОЛ с-***. Въпроса е как се разходват след това.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хе хе, трябва да минеш с влак да се научиш на търпение. София-Белгард - 12 часа :О отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това ще е най-скъпата магистрала в цялата история на България.Вярно че е крайно необходима но все пак става дума за бая милиарди главно заради тунела. отговор Сигнализирай за неуместен коментар