IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Изграждането на лот 3 на "Струма" се очаква да струва около 1,7 млрд. лева

Публикувани са предварителните обявления за проектирането и строителството на най-тежкия участък от магистралата

14:20 | 19.02.14 г. 33
Изграждането на лот 3 на "Струма" се очаква да струва около 1,7 млрд. лева

Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала „Струма“ - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ предварителни обявления.

Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева, а още 580 хил. лева – за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.

Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.

Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.

Пътният участък от отсечката Благоевград – Крупник е дълъг 17 км, посочва се в обявлението. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел „Симитли“ и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.

От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.

За най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.

За третата отсечка от магистралата – от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.

Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, обяви, че търговете за лот 3 на магистрала „Струма“ ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.

Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник за започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката – от 15 декември.

В средата на юни (16.06) се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ – в началото на декември.

Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.

През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май – за техническото посредничество при отчуждителните процедури.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

17
rate up comment 8 rate down comment 6
misanthrope
преди 10 години
Ей човек, спри да се излагаш. Какъв трафик за Турция минава от там? За Турция имаш Тракия и после отклонение към Свиленград.,После, нали това ти обясняваме всички че има много голям международен трафик И ТОВА Е ДОБРЕ ЗА НАС! Това е своеобразен износ. Тези хора зареждат гориво в БГ, хранят се в БГ, ще почнем и такси да им събираме както каза някой, ще минат през Сандански, ще видят че има хубав парк и жилища на хубави цени, ще купят, ще минат покрай София, пък ще се отбият за по бира, ще преспят че пътя дълъг.. и всичко това се финансира до голяма степен от ЕС, какво му е лошото? И аз съм Мизантроп ама на бялото черно не мога да кажа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 4 rate down comment 0
mick
преди 10 години
Колко ще струва поддържането на този 15 километров тунел на година?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 2 rate down comment 11
studioaa
преди 10 години
Няма смисъл да се харчат милиони за такъв път. Бяла е един миниатюрен град, който е колкото едно по-голямо село и от година на година намалява, и вероятно ще изчезне напълно до 50-на години, ако продължават нещата така. Колко време ще е нужно да се възвърне такава инвестиция? 1000 години ще стигнат ли??
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 11 rate down comment 1
MZ/X
преди 10 години
България може да я минеш транзит с една винетка от 10 лева, а ако ходиш на морето за 1 седмица транзитирането ти излиза 5 лева в една посока.Транзит през Сърбия е 11 евро в една посока с кола.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 10 rate down comment 1
hellwitch
преди 10 години
Е то ние сме европейските данъкоплатци. А и силно подценяваш икономическите ни възможности. през 80-те въпреки кризата са построени големи части от АМ Хемус с доста тунели и виадукти през планината и АМ Тракия до Пловдив и т.н.Всичко е въпрос на приоритети. Все пак държавния бюджет е за 30 млрд. лв годишно, докато евро парите за България са стигали до максимум 2 млрд. на година.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 11 rate down comment 0
hellwitch
преди 10 години
Статистиката с жертвите е напълно достатъчна.Проблема е, че трябва да се задействат и за Русе-Бяла. А за там дори планове няма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 13 rate down comment 12
MZ/X
преди 10 години
Трябва да сме много благодарни на европейските данъкоплатци, че са толкова щедри и солидарни, че да ни финансират изграждането на магистралната мрежа в България!Сами и за 50 годи нямаше да можем да построим толкова магистрали!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 15 rate down comment 0
hellwitch
преди 10 години
На практика сега с винетките се събират повече пари отколкото с евентуална ТОЛ с-***. Въпроса е как се разходват след това....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 11 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
Хе хе, трябва да минеш с влак да се научиш на търпение. София-Белгард - 12 часа :О
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 5 rate down comment 4
bgMan
преди 10 години
Това ще е най-скъпата магистрала в цялата история на България.Вярно че е крайно необходима но все пак става дума за бая милиарди главно заради тунела.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още