IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Изграждането на лот 3 на "Струма" се очаква да струва около 1,7 млрд. лева

Публикувани са предварителните обявления за проектирането и строителството на най-тежкия участък от магистралата

14:20 | 19.02.14 г. 33
Изграждането на лот 3 на "Струма" се очаква да струва около 1,7 млрд. лева

Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала „Струма“ - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ предварителни обявления.

Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева, а още 580 хил. лева – за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.

Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.

Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.

Пътният участък от отсечката Благоевград – Крупник е дълъг 17 км, посочва се в обявлението. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел „Симитли“ и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.

От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.

За най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.

За третата отсечка от магистралата – от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.

Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, обяви, че търговете за лот 3 на магистрала „Струма“ ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.

Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник за започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката – от 15 декември.

В средата на юни (16.06) се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ – в началото на декември.

Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.

През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май – за техническото посредничество при отчуждителните процедури.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

27
rate up comment 5 rate down comment 13
IvaneJohn
преди 10 години
ТУНЕЛ ПОД ШИПКА - това е приоритет за обединяване на БЪЛГАРИЯили магистрала Черно Море?или магистрала Русе - Шумен , за да могат 4 милиона румънци да ходят на море в България, а не като направим КРЕСНА - да им лесно да ходят в Гърция и много по-трудно в България..Ама имат ли мозък в транспорта
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 0 rate down comment 3
ivanrog
преди 10 години
Сега погледнах колко са излезли участъците до сега - малко под 500 мил. лв. с ДДС, това по данни на АПИ. Колко е удачно да се налеят още 1,7 млрд, за да не връщаме част от тези 500 не мога да кажа, а не е и моя работа, точно за това е необходимо да се знаят точно какви са данните за съществуващия и очакван трафик и средствата да се насочват в нея посока.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 0 rate down comment 3
ivanrog
преди 10 години
Сега погледнах колко са излезли участъците до сега - малко под 500 мил. лв. с ДДС, това по данни на АПИ. Колко е удачно да се налеят още 1,7 млрд, за да не връщаме част от тези 500 не мога да кажа, а не е и моя работа, точно за това е необходимо да се знаят точно какви са данните за съществуващия и очакван трафик и средствата да се насочват в нея посока.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 4 rate down comment 1
Longin
преди 10 години
"Бяла е един миниатюрен град...Колко време ще е нужно да се възвърне такава инвестиция? 1000 години..."зависи колко са загиналите на година, но махни два порядъка .....на колко години си?? колкото си по млад - толкова по вероятно да те блъсне някой заспал тир от насрещното...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 8 rate down comment 2
hellwitch
преди 10 години
Да, но по скоро биха стигнали за 100-150 км в зависимост от местността. Все пак сме на Балканите и на АМ Хемус също ще са необходими тунели макар и по малки. А не трябва да се забравя, че с АМ Струма се конкурираме с Македония за туристическия летен трафик за Гърция т.е. завършена АМ Струма би била конкурентно предимство в регионален план.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 8 rate down comment 0
hellwitch
преди 10 години
Да но голямата разлика е в товарните автомобили. Там нашата винетна с-*** носи повече приходи, а разходите за прилагането и са доста по-ниски отколкото ТОЛ с-*** при която трябва да се блокират всички входове и изходи на магистралата с гишета.Сумата събрана от винетки в България си е съвсем добра като цяло. Въпроса е как се разходват парите - а именно голяма част от тях се отклоняват в частни джобове било, то с завишени цени на услуги за поддържане, било чрез високи комисионни за продажба на винетките и т.н. ТОЛ с-*** няма да подобри тези неща, напротив.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 3 rate down comment 0
hellwitch
преди 10 години
А жертвите? Колко струва живота на десетките загинали всяка година по този път Русе-Бяла?А и това е основен европейски транспортен коридор север-юг плюс това е връзка между столиците ни с Румъния. Т.е. абсолютно същите аргументи както за АМ Струма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 5 rate down comment 1
alexx
преди 10 години
Ако не направим лот 3 на Струма, ще връщаме парите за 1, 2, 4. Поне така се говори, че сме подписали преди години. Иначе аз бих направил за тия пари 250-300 км магистрали на други места, включително Русе-Бяла и част от Хемус. Ама не зависи от мен :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 0 rate down comment 1
misanthrope
преди 10 години
Опс Сори, сега се усетих, че говориш за Русе -Бяла а не за Струма. За това си прав да, НО нали не очакваш ЕС да строи път от Русия за Турция?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 3 rate down comment 0
misanthrope
преди 10 години
:) незнам дали е точно така. 10 лева за българи с лека кола. Ако си с камион и не си българин и не си ЕС можеби ще е няколко пъти по 10, не съм сигурен. Но и аз съм за ТОЛ таксата да
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още