IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Логото на бранд "България" - уникално, но не съвсем

Българското туристическо лого поразително прилича на това на Киргизстан

12:26 | 12.02.13 г. 41
<p>
	<em>Оставяме на вас да прецените приликите и разликите между двете лога.</em> Снимка: <em>колаж Investor.bg</em></p>

Оставяме на вас да прецените приликите и разликите между двете лога. Снимка: колаж Investor.bg

Седмица след коментираните в общественото пространстово разнопосочни реакции към новото лого на туристическия ни продукт и неговотосваляне за поправка“ Investor.bg попадна на аналогично графично изображение на емблемата на туризма на Киргизстан.

Справка на Investor.bg показва, че логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г. (само 4 месеца преди представянето на родния ни бранд, чиято изработка беше именно в периода август- ноември на миналата година).

Според информацията, която откриваме на сайта www.time.kg, идеята е изображението да вплита основните за Киргизстан усещания и мотиви, които са изключително сходни до родния логотип - слънце, планини, море, пясък и други.

Освен това изпълнителят на проекта за бранд "Киргизстан" също е направил няколко подлога, които да отразяват различните видове туризъм в страната, подобно на идеята на МИЕТ, която трябваше да бъде уникална по рода си.

Самото изграждане на Киргизстанската емблема на туризма е струвала на правителството 543 евро.

Припомняме, че българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, в качеството си на възложител на обществената поръчка за реализирането на бранда, даде 1,4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България", за да може дружеството да реазлизира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни.

В по-късен етап на деня консорциумът изпрати становището си по повод съспоставката на Investor.bg между двете лога, като заяви, че "логото на България е оригинална изработка, съобразена с бранд стратегията на България". От обединението подчертават, че "двете лога са коренно различни, като нашето е "с плавни и спокойни форми", докато в това на Киргизстан присъстват "други присъщи на тяхната местна традиция".

"Логото на бранд България е изработено с ясна структура, в която различни истории се разказват около един общ център (стилизирано слънце)", подчертават от консорциума.

Рекламното дружество също така коментира, че "логото на бранд България не е вписано в кръг, а в определена форма с ясна матрица, напомняща формата на ритуален хляб и цвете".

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

10
rate up comment 7 rate down comment 0
993
преди 11 години
Не ме мисли ;-) Ясно ми е за какво става въпрос. Проблемът, за съжаление, не е в опаковката, а в съдържанието. Иначе, имали едни пари, изхарчили ги...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 10 rate down comment 0
Chick-Chirick
преди 11 години
Значи аз мисля, че усещам каква ще е маркетинговата кампания за 1,4 млн. лв. Най-вероятно България няма да бъде рекламирана като България, а като ***. Това би обяснило и защо са толова сходни логата на Киргизстан и ***. "Глупавите" западняци ще запомнят само "стан" и облъчени от маркетинговите трикове (за 1,4 млн. ще има цяла програма трикове), ще идват само при нас и така загубата на 1,4 млн.лв. автоматично се превръща в наша победа!!! Хм... чак сам се смутих колко криминално (маркетингово) мисля :-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 0
deant
преди 11 години
Усетих аз, че ти е саркастичен коментара:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 10 rate down comment 1
Boicho Popov
преди 11 години
Много добре разбирам какво имате предвид :) И наистина пазарната икономика не винаги работи,уви
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 12 rate down comment 0
deant
преди 11 години
Елена, аз това го разбрах, но погледни какво разбра човека от коментар номер 1. Както и да е. Бойчо и аз така мисля и се чудя защо излизат хиляди неразбиращи хора и си горят сметките за тока... Пазарна икономика друг път. Някой ден ще напиша всичко, което мисля по въпроса и ще ви го пратя, а вие може да го цензурирате и да го сложите тук като коментар.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 24 rate down comment 0
993
преди 11 години
Пазарна икономика сме, но когато държавата поръчва, не съвсем....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 10
elena.kalpakchieva
преди 11 години
deant, стратегията за туристическия бранд на държавата ни (или така нареченият бранд "България) е разработена от консорциум "Обединение за бранд България" и е на обща стойност 1,4 млн. лв. В това се включва лого, концепция, идея, реклама, маркетинг стратегия и тн - цялата кампания. В Киргизстан са дали 6 хил. евро специално за графичното изображение на логото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 16 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 11 години
Пазарна икономика сме - едно нещо струва толкова, колкото е готов да даде за него пазарът :). Иначе сте прав - не може да се сравняват цената само на логото с цената на цяла кампания. Но самата изработка и идея са поразително идентични...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 0
deant
преди 11 години
Искам да питам, едно лого колко струва? 6 хил евро или 1,4 мил лева. Или кампанията струва 6 хил евро или 1,4 мил лева. В последния абзац сравнението е малко неясно - лого срещу рекламна кампания или лого срещу лого или кампания срещу кампания? Иначе личното ми мнение е, че и двете лога взети задно, като идея и изработка на някоя рекламна фирма не трябва да струват и 5 лева. Толкова са зле и двете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 24 rate down comment 1
993
преди 11 години
Оооооps... 12 хил. лв. срещу 1.4 млн. лв за същото нещо. Това ако не мирише на кражба (корупция), здраве му кажи..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още