Седмица след коментираните в общественото пространстово разнопосочни реакции към новото лого на туристическия ни продукт и неговото „сваляне за поправка“ Investor.bg попадна на аналогично графично изображение на емблемата на туризма на Киргизстан.
Справка на Investor.bg показва, че логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г. (само 4 месеца преди представянето на родния ни бранд, чиято изработка беше именно в периода август- ноември на миналата година).
Според информацията, която откриваме на сайта www.time.kg, идеята е изображението да вплита основните за Киргизстан усещания и мотиви, които са изключително сходни до родния логотип - слънце, планини, море, пясък и други.
Освен това изпълнителят на проекта за бранд "Киргизстан" също е направил няколко подлога, които да отразяват различните видове туризъм в страната, подобно на идеята на МИЕТ, която трябваше да бъде уникална по рода си.
Самото изграждане на Киргизстанската емблема на туризма е струвала на правителството 543 евро.
Припомняме, че българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, в качеството си на възложител на обществената поръчка за реализирането на бранда, даде 1,4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България", за да може дружеството да реазлизира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни.
В по-късен етап на деня консорциумът изпрати становището си по повод съспоставката на Investor.bg между двете лога, като заяви, че "логото на България е оригинална изработка, съобразена с бранд стратегията на България". От обединението подчертават, че "двете лога са коренно различни, като нашето е "с плавни и спокойни форми", докато в това на Киргизстан присъстват "други присъщи на тяхната местна традиция".
"Логото на бранд България е изработено с ясна структура, в която различни истории се разказват около един общ център (стилизирано слънце)", подчертават от консорциума.
Рекламното дружество също така коментира, че "логото на бранд България не е вписано в кръг, а в определена форма с ясна матрица, напомняща формата на ритуален хляб и цвете".
преди 11 години Не ме мисли ;-) Ясно ми е за какво става въпрос. Проблемът, за съжаление, не е в опаковката, а в съдържанието. Иначе, имали едни пари, изхарчили ги... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Значи аз мисля, че усещам каква ще е маркетинговата кампания за 1,4 млн. лв. Най-вероятно България няма да бъде рекламирана като България, а като ***. Това би обяснило и защо са толова сходни логата на Киргизстан и ***. "Глупавите" западняци ще запомнят само "стан" и облъчени от маркетинговите трикове (за 1,4 млн. ще има цяла програма трикове), ще идват само при нас и така загубата на 1,4 млн.лв. автоматично се превръща в наша победа!!! Хм... чак сам се смутих колко криминално (маркетингово) мисля :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Усетих аз, че ти е саркастичен коментара:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Много добре разбирам какво имате предвид :) И наистина пазарната икономика не винаги работи,уви отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Елена, аз това го разбрах, но погледни какво разбра човека от коментар номер 1. Както и да е. Бойчо и аз така мисля и се чудя защо излизат хиляди неразбиращи хора и си горят сметките за тока... Пазарна икономика друг път. Някой ден ще напиша всичко, което мисля по въпроса и ще ви го пратя, а вие може да го цензурирате и да го сложите тук като коментар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Пазарна икономика сме, но когато държавата поръчва, не съвсем.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години deant, стратегията за туристическия бранд на държавата ни (или така нареченият бранд "България) е разработена от консорциум "Обединение за бранд България" и е на обща стойност 1,4 млн. лв. В това се включва лого, концепция, идея, реклама, маркетинг стратегия и тн - цялата кампания. В Киргизстан са дали 6 хил. евро специално за графичното изображение на логото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Пазарна икономика сме - едно нещо струва толкова, колкото е готов да даде за него пазарът :). Иначе сте прав - не може да се сравняват цената само на логото с цената на цяла кампания. Но самата изработка и идея са поразително идентични... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Искам да питам, едно лого колко струва? 6 хил евро или 1,4 мил лева. Или кампанията струва 6 хил евро или 1,4 мил лева. В последния абзац сравнението е малко неясно - лого срещу рекламна кампания или лого срещу лого или кампания срещу кампания? Иначе личното ми мнение е, че и двете лога взети задно, като идея и изработка на някоя рекламна фирма не трябва да струват и 5 лева. Толкова са зле и двете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Оооооps... 12 хил. лв. срещу 1.4 млн. лв за същото нещо. Това ако не мирише на кражба (корупция), здраве му кажи.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар