Седмица след коментираните в общественото пространстово разнопосочни реакции към новото лого на туристическия ни продукт и неговото „сваляне за поправка“ Investor.bg попадна на аналогично графично изображение на емблемата на туризма на Киргизстан.
Справка на Investor.bg показва, че логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г. (само 4 месеца преди представянето на родния ни бранд, чиято изработка беше именно в периода август- ноември на миналата година).
Според информацията, която откриваме на сайта www.time.kg, идеята е изображението да вплита основните за Киргизстан усещания и мотиви, които са изключително сходни до родния логотип - слънце, планини, море, пясък и други.
Освен това изпълнителят на проекта за бранд "Киргизстан" също е направил няколко подлога, които да отразяват различните видове туризъм в страната, подобно на идеята на МИЕТ, която трябваше да бъде уникална по рода си.
Самото изграждане на Киргизстанската емблема на туризма е струвала на правителството 543 евро.
Припомняме, че българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, в качеството си на възложител на обществената поръчка за реализирането на бранда, даде 1,4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България", за да може дружеството да реазлизира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни.
В по-късен етап на деня консорциумът изпрати становището си по повод съспоставката на Investor.bg между двете лога, като заяви, че "логото на България е оригинална изработка, съобразена с бранд стратегията на България". От обединението подчертават, че "двете лога са коренно различни, като нашето е "с плавни и спокойни форми", докато в това на Киргизстан присъстват "други присъщи на тяхната местна традиция".
"Логото на бранд България е изработено с ясна структура, в която различни истории се разказват около един общ център (стилизирано слънце)", подчертават от консорциума.
Рекламното дружество също така коментира, че "логото на бранд България не е вписано в кръг, а в определена форма с ясна матрица, напомняща формата на ритуален хляб и цвете".
преди 11 години Нашето лого е много по-красиво и свежо от това на Киргизстан. Замисълът в него е страхотен и са показани нашите красота, а също така, какво може да види и да посети всеки турист на нашата държава! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Явно който успее да се докопа с връзки ли с какво ли да дизайнерства някоя глупост и да хвътрля пясък в очите на хората, че всъщност има някакъв оригинален замисъл зад драсканицата, *** бая пачки. И това като гледам минава навсякъде- тоя дизайнер от Киргистан се е пре-е***л здраво. Преди години имаше подобен скандал в Монтреал заради Монтреалското лого:http://***.canadiandesignresource.ca/officialgallery/graphics/logo/greater-montreal-logo/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Добре де, нали уж сме 3-ти по археологически разкопки,след Италия и Гърция.Защо няма и "нещо археологическо" ? Много страни си имат слънце,плаж и море. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Цената ако е само за продукта ми се вижда много висока ,но на мене логото много ми харесва и е доста по- добро от киргистанското , а иначе то и мерцедеса прилича на москвича (поразително). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Колко интересно :) Нароили са се и защитници на логото. Браво! Браво и на агенцията - за втори път гушва парата с откраднат продукт отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Логото на Канада е кленов лист, логото на Австралия-кенгуру, на Чили-звезди, на Израел-слънце, на Унгария, Дубай и Колумбия-сърце, на Гърция-море и слънце. Е, не мога да разбера какъв е проблемът с нашето лого. Има си всичко, с което трябва да представим страната си пред чужденците. Ето и връзка към чуждестранните лога за по-любопитните. Нашето не отстъпва по нищо на останалите, дори превъзхожда голяма част.http://logoblink.com/tourism-logos/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Първо - такава безподобна цена...А бе я се съвземете - ако трябваше да ги дадете от собствения си джоб - дали бихте дали...Който твърди, че това лого е добро - трябва или да се прегледа на очен, или на психиатър...А тези платените "коментатори" - не си заслужавате парите...В това лого има страхотна еклектика - чадър, слънце, роза, планина, вода, пясък и общото впечатление за ...омлет. Това е първата асоциация, която предизвиква у мен...От хората, които познавам никой не го харесва - не ги избирам по това... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Как не ви мързи да си чешете езиците с това лого.Приличало на "онова", трябвало да бъде "такова", ама струвало еди колко си. Истината е,че логото е добро и се харесва на туристите, което е и предназначението му. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Последните трима коментиращи са регистрирани днес. И са коментирали само тази статия... Само отбелязвам:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Как точно си представяте, че някой с такъв проект ще седи и чака Киргизстан да си направят логото и ще го копира? Глупости. Доста профанизирани изводи. Разбирам радостта на всички нехаресващи логото на България, но се прекалява с тази помия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар