IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Логото на бранд "България" - уникално, но не съвсем

Българското туристическо лого поразително прилича на това на Киргизстан

12:26 | 12.02.13 г. 41
<p>
	<em>Оставяме на вас да прецените приликите и разликите между двете лога.</em> Снимка: <em>колаж Investor.bg</em></p>

Оставяме на вас да прецените приликите и разликите между двете лога. Снимка: колаж Investor.bg

Седмица след коментираните в общественото пространстово разнопосочни реакции към новото лого на туристическия ни продукт и неговотосваляне за поправка“ Investor.bg попадна на аналогично графично изображение на емблемата на туризма на Киргизстан.

Справка на Investor.bg показва, че логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г. (само 4 месеца преди представянето на родния ни бранд, чиято изработка беше именно в периода август- ноември на миналата година).

Според информацията, която откриваме на сайта www.time.kg, идеята е изображението да вплита основните за Киргизстан усещания и мотиви, които са изключително сходни до родния логотип - слънце, планини, море, пясък и други.

Освен това изпълнителят на проекта за бранд "Киргизстан" също е направил няколко подлога, които да отразяват различните видове туризъм в страната, подобно на идеята на МИЕТ, която трябваше да бъде уникална по рода си.

Самото изграждане на Киргизстанската емблема на туризма е струвала на правителството 543 евро.

Припомняме, че българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, в качеството си на възложител на обществената поръчка за реализирането на бранда, даде 1,4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България", за да може дружеството да реазлизира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни.

В по-късен етап на деня консорциумът изпрати становището си по повод съспоставката на Investor.bg между двете лога, като заяви, че "логото на България е оригинална изработка, съобразена с бранд стратегията на България". От обединението подчертават, че "двете лога са коренно различни, като нашето е "с плавни и спокойни форми", докато в това на Киргизстан присъстват "други присъщи на тяхната местна традиция".

"Логото на бранд България е изработено с ясна структура, в която различни истории се разказват около един общ център (стилизирано слънце)", подчертават от консорциума.

Рекламното дружество също така коментира, че "логото на бранд България не е вписано в кръг, а в определена форма с ясна матрица, напомняща формата на ритуален хляб и цвете".

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

20
rate up comment 2 rate down comment 6
AlbenaM
преди 11 години
Как точно си представяте, че някой с такъв проект ще седи и чака Киргизстан да си направят логото и ще го копира? Глупости. Доста профанизирани изводи. Разбирам радостта на всички нехаресващи логото на България, но се прекалява с тази помия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 7 rate down comment 13
nikol89_
преди 11 години
Не разбирам, колко вече може да се коментира тази тема. Цопне ли се един в гьола, хайде и другите скачат след него, за да не изостанат. Логото си е перфектно за целта!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 3 rate down comment 18
larch
преди 11 години
До колкото разбирам парите в Киргизстан са дадени само за лого, а у нас за цялата кампания. Щом нещата са така, то значи с тези 1,4 млн.лв. ще се прави и рекламна кампания. При тази ситуация разходите ми изглеждат оправдани. А относно родното лого допада ми. Съчетало е в себе си слънце, плаж, море. Има си и чадърче. Нали точно родните плажове са тези, с които най-много се опитваме да привлечем чуждестранните туристи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 2 rate down comment 0
g5kov
преди 11 години
Да, като за онези, които откриват неща, преди да са изгубени
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 9 rate down comment 0
oggin
преди 11 години
А победителят е взел само 20000 сома или към 600 лева :-) Сега някой ще трябва да обяснява кой, как и защо е крал интелектуален труд :-) Ще е забавно ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 5 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 11 години
ПРав си - 35000 са 543 евро
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 6 rate down comment 0
oggin
преди 11 години
35000 сома не са ли 550 евро ? :-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 18 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 11 години
А най-странното е, че същата избрана агенция вече се издъни с "взаимствана идея" - логото на Виваком. Явно човекът наистина е единственото животно, което се спъва два пъти в един и същи камък...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 18 rate down comment 0
CGY
преди 11 години
"България - открий и открадни!"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 14 rate down comment 0
Спящият бик
преди 11 години
Айде, обществената поръчка са я уредили. Непрекъснато се случва... Но толкова ли безпомощни са били да родят някаква своя идейка!?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още