Политиката за налагане на марката „България” на румънския пазар е част от програмата за национална туристическа реклама за 2012 г. Това обяви заместник министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на туристически форум във Велико Търново, съобщиха от пресцентъра на икономическото министерство. Организатори на двудневия форум са министерството на икономиката, съвместно с Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА) и Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). От румънска страна участваха над 50 представители на туроператори, туристически агенции и медии.
През миналата година туристите от северната ни съседка държаха първенството по посещаемост сред чуждестранните гости на Бългаия. Статистиката отчете близо един милион румънски туристи, посочи зам. министър Маринов.
Двете страни си партнират успешно и по Дунавската стратегия на Европейския съюз, която обхваща 14 държави. София и Букурещ са съвместни координатори на програмите за насърчаване на културата, туризма и контактите между хората, обединени от символа на река Дунав.
Туризмът е сред приоритетните отраcли на българската икономика, като приходите му формират 10,5% от БВП на страната, припомни Маринов. През 2011 г. международните туристически посещения у нас са били близо 6,3 милиона, което е с 4,6% повече спрямо 2010 г., сочи статистиката.