Всички влакове в България ще спрат да се движат на 24 ноември от 8 часа до 16 часа. Това е окончателното решение на всички синдикати в железниците, взето след проведеното днес заседание, съобщи за Investor.bg синдикалният лидер Петър Бунев, председател на Съюза на железничарите в България.
Ще спрат да се движат всички пътнически влакове и всички товарни влакове. Международните влакове, минаващи през наша територия, ще чакат на границата по време на стачката.
Досега Министерството на транспорта и ръководството на БДЖ не се съгласиха на преговори по исканите от нас теми във връзка с колективния трудов договор, и ако това не се случи и на 24 ноември, стачката ще продължи, заяви Бунев.
За евентуална стачка синдикатите предупредиха преди десетина дни, след като стана известно, че в хода на започналите реформи в железниците до края на годината ще бъдат съкратени около 2000 човека общо от „БДЖ – Пътнически превози“ и „БДЖ – Товарни превози“. Сега заетите в системата на БДЖ наброяват 13 хиляди души.
„Винаги сме били отворени за преговори със синдикатите, но това не означава, че бихме се съгласили на всичко, което те предложат“. Така изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Йордан Недев коментира решението за стачката в железниците. Той посочи, че в сега действащия колективен трудов договор има клаузи, които вече са „неприемливи“.
По думите на Недев, една от тези клаузи е, че ръководството на БДЖ няма право да уволнява „синдикални членове“ без писменото съгласие на синдикатите. Според настоящия колективен трудов договор, дори вдигането на заплатите за заетите зависи от синдикатите. Изплащането на бонус на работещите в железниците при ползването на годишния им платен отпуск е друга клауза, с която ръководството на холдинга не е съгласно.
„Ние не сме спирали диалога със синдикатите. В случай, че се стигне до стачка, това ще влоши положението на БДЖ, отговорността за което ще носят синдикатите“, подчерта Йордан Недев.
преди 13 години Никой няма да ти даде никакви 1000 лв. Ще останеш на улицата, заедно с всичките ти колеги от БДЖ. Товарните превози веднага ще бъдат поети от останалите фирми за товарни превози, каквото остане непокрито оттам ще бъде поето от шосейните превозвачи. Пътнически превози отдавна са на изкуствено дишане и елиминирането им само ще облекчи държавата. Не си въобразявай, че някой ти е длъжен, БДЖ в момента е по-скоро камък на шията отколкото актив на държавата и единственият смисъл от продължаване на съществуването отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години БДЖ току-що си подписаха смъртната присъда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Съгласен съм с теб. Солидарност се прави с желание. За това писах, че много хора го правят. Капиталистите се осигуряват на минималната, за да им върви бизнеса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Абе откога комунистите си врат носа във форуми за инвеститори (investor значи това нали?) и "загниващи капиталисти"? Солидарност се прави с желание, а не насила. Но на вас такива неща не са ви ясни. Вие искате да вземете парите от тези, които имат, за да ги дадете на тези, които нямат и ако може да стане веднага с полиция. Заради другари като вас ни такова положението и на пенсиите, и на БДЖ-то и на държавата. Никакви другари не сте вие, ами обикновени промити мозъци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години В този свят освен бизнес има и солидарност. В обществено значимите индустрии е задължително. Плащането на нечия пенсия също не е печеливш бизнес за хората. Много от тях го правят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години А ти другарю, чувал ли си за свободен пазар, пазарна икономика, конкуренция и други подобни не толкова сложни понятия? Като нямат с какво да идат до работа тези твои другари, ще се появят частни фирми, които на драго сърце срещу справедливо възнаграждение ще превозват тези пътници до работните им места, а ако са толкова ценни за работодателите си тази кадри, то и самите те ще им осигурят транспорт до работното място. Ама какво да обясняваш на другар комунист-марксист неща, които промит мозък не може да разбере... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Абе другарю аз какво ти пиша тук толкова време бе...Ти и този другия rover Ви питам как така на запад имат ЖЕЛЕЗНИЦА, а само ние тук сме губещи и фалирали ? Вие като сте толкова умни я сега ми кажете като фалира БДЖ знаете ли колко хора няма да могат да отидат до работните си места, колко хора няма да могат да се предвижат до определено от тях място. Запада са осъзнали от отдавна, че без железница няма да има и държава и затова инвестират и модернизират своите. За какво ли Ви обяснявам всичко това то акъл не се набива, набива се .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Стоянчо, направи си своя фирмичка, определи за себе си ако искаш и 100 000 на месец, а на работниците и служителите си давай колкото ти душа иска. Ама някой да се е закачил на държавната софра и да казва кое, как и колко - няма как да стане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години В този свят никой на никого не е длъжен. Ако един бизнес /транспортен или друг/ няма печалба т.е. казано по друг начин хората не го ценят, за да дават парите си за него, то този бизнес трябва да фалира и хората, които прекарват времето си в безмислен труд, да се захванат с нещо, което е и печелившо за тях и полезно за обществото. Тези, които само наливат пари в бездънната яма на монопола правят голяма грешка.Това по-горе се нарича дясно мислене и ако ГЕРБ претендира да има нещо дясно във възгледите си, то би трябвало да направи точно това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години На теб пък кой ти каза, че хората не искат да работят ? Или май като управител както си написал и твоето ниво е изключително ниско, ама то се вижда до къде я докара БГ бизнеса. Що се отнася до жепейците те наистина работят много, а някой от тях просто работят робски труд. Да има чиновници и билетопродавачки които дори не знаят къде работят, но те са лош човешки материал като цяло. отговор Сигнализирай за неуместен коментар