IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Решено: Всички влакове спират на 24 ноември

Евентуална стачка ще влоши положението на БДЖ, отговорността за което ще носят синдикатите, заяви изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Йордан Недев

15:30 | 17.11.11 г. 30
Автор - снимка
Създател
Решено: Всички влакове спират на 24 ноември

Всички влакове в България ще спрат да се движат на 24 ноември от 8 часа до 16 часа. Това е окончателното решение на всички синдикати в железниците, взето след проведеното днес заседание, съобщи за Investor.bg синдикалният лидер Петър Бунев, председател на Съюза на железничарите в България.

Ще спрат да се движат всички пътнически влакове и всички товарни влакове. Международните влакове, минаващи през наша територия, ще чакат на границата по време на стачката.

Досега Министерството на транспорта и ръководството на БДЖ не се съгласиха на преговори по исканите от нас теми във връзка с колективния трудов договор, и ако това не се случи и на 24 ноември, стачката ще продължи, заяви Бунев. 

За евентуална стачка синдикатите предупредиха преди десетина дни, след като стана известно, че в хода на започналите реформи в железниците до края на годината ще бъдат съкратени около 2000 човека общо от „БДЖ – Пътнически превози“ и „БДЖ – Товарни превози“. Сега заетите в системата на БДЖ наброяват 13 хиляди души.

„Винаги сме били отворени за преговори със синдикатите, но това не означава, че бихме се съгласили на всичко, което те предложат“. Така изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Йордан Недев коментира решението за стачката в железниците. Той посочи, че в сега действащия колективен трудов договор има клаузи, които вече са „неприемливи“.

По думите на Недев, една от тези клаузи е, че ръководството на БДЖ няма право да уволнява „синдикални членове“ без писменото съгласие на синдикатите. Според настоящия колективен трудов договор, дори вдигането на заплатите за заетите зависи от синдикатите. Изплащането на бонус на работещите в железниците при ползването на годишния им платен отпуск е друга клауза, с която ръководството на холдинга не е съгласно.

„Ние не сме спирали диалога със синдикатите. В случай, че се стигне до стачка, това ще влоши положението на БДЖ, отговорността за което ще носят синдикатите“, подчерта Йордан Недев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:39 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

30
rate up comment 1 rate down comment 1
tinchev
преди 13 години
Mavi Goz нали писах по-долу, кое трябва да е държавно:"Парламент, правителство и съдебна система остават държавни... А полицията и армията както и досега остават с една цел - сигурността на гражданите."Защо предлагаш иронично и те да бъдат частни като не съм казвал такова неща? Тогава няма да има държава. Държава и данъци трябва да има, но на държавата не трябва да бъде гледано като на източник на всички благини, а като на такава, която дава сигурността и защитава развитието на отделните физически и юридически лица, а не ги потиска и малтретира."Социално" не означава да имаш 700 000 инвалиди-пенсионери при 7 милиона население (както е в България) и задължително пенсионно осигуряване. "Справедливо" не означава да вземеш насила от този, който има и да го дадеш на този, който няма, за да има и той. "Солидарно" не означава да задължиш някого с полиция да си даде солидарността иначе да го вкараш в затвора.Държава означава въвеждане на господство на закона. Един закон и ред за всички.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
29
rate up comment 0 rate down comment 1
edimi
преди 13 години
Да, ама не се харесва толкова, както виждаш. Е, наистина от списъка като "изключително частни", наистина могат да отпаднат 1-2 неща, но в НОРМАЛНИТЕ държави има ДЕЙСТВАЩ механизъм на публично-частното партньорство, точно за тези неща. Иначе десни-леви, то се видя че, разлика няма. Та Европа се управлява от социалисти бая години вече, преди това от "десни" и пак същото де.....Говорим за интереса на суверена, а не за тип политика, която е в интерес, тя да се провежда....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 1 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 13 години
tinchev, ама ти сериозно ли? :lol: Ми да направим и армията и полицията частни - те също могат добре да припечелват, ако се дадат на такива десни стратези като теб! А за митниците изобщо пък да не говорим! Изобщо за чий ... ни е държава? И да се чудиш на тиквите, дето са я измислили изобщо! То едно време и държавите са били частни де, ама уж с напредъка и еволюцията хората са се поочовечили и са започнали да споменават и думички като "социално", "солидарно", "справедливо"... Странно защо в цял свят се помнят, тачат и уважават от векове хора, направили нещо за държавите си и обществото в цялост, хуманисти и космополити, а не сгушени лихварчета, банкерчета и търговци?На мен много ми се иска да спре БДЖ, за да видим какво ще стане. Аз не знам какво си гледал в Лондон и до колко Англия за нас трябва да бъде образец, но ако кажеш на един германец, че държавата може да съществува без Дойче Бундесбан, няма да ти повярва, вервай ми! :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 0 rate down comment 1
tinchev
преди 13 години
Мога и в едно изречение да ти дам решението:Интереса клати феса.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 0 rate down comment 1
tenero
преди 13 години
Тезата ти е ясна, но подкрепата й е плитка. Не можеш да решиш проблемите на Капиталът в 5 нелепи изречения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 3 rate down comment 4
tinchev
преди 13 години
Ето, че и Стоян схвана идеята. Брей вие ще с окажете по-умни отколкото си мислех в началото. По-малко данъци = повече пари в населението, което води до още по-висока производителност и още по-качествен живот.Частни детски градини, за да няма връзкари и подкупи при приемането.Частни магистрали, за да плаща само този, който пътува по тях.Частни болници, за да избираме кой да ни лекува и да се застраховаме доброволно и солидарно.Частни училища и унивеситети, за да избираме къде да учат децата ни и да получават практично и качествено образование, а не да бягат в чужбина за такова.Частни железници и всякакъв друг транспорт, за да не се краде нафта, желязо и др.Частни пенсионни фондове.и т.н.Парламент, правителство и съдебна система остават държавни, но поради намаляване на корупцията и възможността за печалба чрез кражба от държавата състава им намалява значително. А полицията и армията както и досега остават с една цел - сигурността на гражданите.Това е справедливо общество.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 3 rate down comment 1
stoian777
преди 13 години
Тогава защо плащаме данъци бе другари ? Да става всичко частно и който използва услугата да сим я плаща. Частни : дет. градини, магистрали, болници, училища,съдилища, жп и т.н. С 300- 500 лева съм си направо бог у Булгари...Евала Ви ... Всички мениджъри и ръководители сте едни и същи и доказателството ни за напредъка ни е ВИДИМ ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 2 rate down comment 1
tenero
преди 13 години
Сметката ти е погрешна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 1 rate down comment 5
tinchev
преди 13 години
Виж почваш да схващаш tenero. Кои от посочените от теб неща (градини, училища, транспорт и др.) са безплатни? Няма нищо безплатно. Всички ние ги плащаме тези неща, само че чрез данъците. Според бюджета за образование за 2012 година на дете на месец се падат по около 400 лв. (мисля, че беше 384 лв. сумата) и от къде мислиш, че ще дойдат тези пари? - Разбира се от данъците. Ако държавата не взема от гражданите си тези пари, то всяко семейство ще може да образова детето си в качествено частно училище или градина за тази сума. Обаче това сега не може да стане поради това, че половината от тези близо 400 лв. трябва да отидат като заплати и осигуровки на чиновници.Относно транспорта мога да дам като пример Лондон. Бил съм там и трябва да знаеш, че всички линии на влаковете из Лондон (които са с мокет?!) са на частни компании. Контролът за билети е железен, и компаниите работят на печалба. Всяко нещо, което не е частна собственост води до корумпирано управление, безстопанственост и кражби.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 2 rate down comment 1
tenero
преди 13 години
Другите камъни са детските градини, училищата, градския транспорт..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още