IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лукойл: В момента продаваме бензина на бензиностанциите на загуба

От продажбата на дизела на дребно в момента „Лукойл България“ печели по 1 ст./л

17:46 | 01.04.11 г. 26
Автор - снимка
Създател
Лукойл: В момента продаваме бензина на бензиностанциите на загуба

В момента „Лукойл България“ продава бензина А95 Н на своите бензиностанции в България на загуба. Това стана ясно от презентацията на зам.-генералния директор на компанията Сергей Гиндич, представена днес пред парламентарната комисия по икономика и енергетика. За изслушване по въпросите за разходите им при производството и дистрибуцията на горива бяха поканени производители и търговци на горива, но само част от тях се отзоваха на поканата, не присъстваха и представители на ръководството на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Според изнесените данни от ръководството на „Лукойл България“ при формирането на крайните цени делът на акцизи и ДДС е 47%, а на петрола – 42%. Като се имат предвид и останалите разходи, в крайна сметка към момента компанията губи при продажбата на най-разпространения бензин по 12 ст./л, т.е. е на „минус“ с 4,8%.

При продажбата на дизела към момента „Лукойл България“ печели по 1 ст./л, т.е. е на „плюс“ с 0,4%. При дизела делът на акциза и ДДС формира 41% от общата цена на дребно, а разходите за петрол – 40%.

Сергей Гиндич отбеляза, че вносът на нефт пряко от Русия за България, предвид големите транспортните разходи, няма да излезе по-евтин от покупките от средиземноморските пазари.

Зам.-генералният директор на компанията посочи, че откакто „Лукойл“ е в България, са направени инвестиции с общ размер над 1,5 млрд. долара. Платените данъци от компанията за миналата година са над 1 млрд. лева.

По време на заседанието на парламентарната комисия стана ясно, че по официални данни за миналата година към 40% от горивата на българския пазар са от внос.

От „Ромпетрол България“ посочиха от своя страна, че те купуват горива от рафинерията на компанията-майка в Румъния на пазарни цени, затова когато им е по-изгодно, внасят горива и от Гърция и други страни. Пазарният дял на „Ромпетрол“ у нас, по техни данни, при пазара на едро е 7%, а при продажбите от бензиностанции – 3%.

Депутатът от Коалиция за България и бивш министър на енергетиката Петър Димитров коментира, че „не може да се иска от бизнеса да не печели нищо, а да изпълнява социални функции спрямо цялата държава, тъй като това би могло да стане само спрямо собствените служители“.

Според Петър Димитров правителството би могло да се опита на ниво Европейски съюз да настоява по време на кризата да бъдат намалени минималните нива на акцизите за всички страни – защото само за България едва ли ще бъде позволено. Той обърна внимание, че почти половината от цените на горивата у нас представляват данъци и ДДС, като с ДДС се облага дори акцизът, и правителството би трябвало да помисли и по този въпрос.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

14
rate up comment 2 rate down comment 0
hellwitch
преди 13 години
Aз вече мога да ходя пеша на работа от 2 месеца. Така, че 300 лв по малко за бензиностанциите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 4 rate down comment 0
IMRO
преди 13 години
Тази новина все още ми е забавна:-)) Всеки, който се занимава с бизнес, знае много добре, че с добър счетоводител(и), можеш да си докараш такава печалба/загуба каквато ти изнася или поне да се доближиш максимално до необходимия резултат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 1 rate down comment 0
ivo0101
преди 13 години
Това вече е добра идея и аз ще се включа като не само че няма да зареждам на Лукойл но и ще се опитам да убедя всички близки и познати да не го правят.Предлагам и всеки, който има близък работодател или той самия ако е да натисне служителите си да не зареждат в Лукойл!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 0
h17
преди 13 години
Това не е ли първоаприлска шега на Инжестор-а??
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 6 rate down comment 0
Tycoon88
преди 13 години
НАШИЯТ ПРОТЕСТ Е СЛЕДНИЯ :НИКОЙ НЕ ЗАРЕЖДА НА ЛУК ОЙЛ! ЗАРЕЖДА СЕ САМО НА РОМ ПЕТРОЛ ИЛИ ЕКО И ТЕЗИ КОЙТО С ДРУГИ ГОРИВА! ВКЛЮЧВАЙТЕ СЕ СТАВАМЕ 10-КИ ХИЛЯДИ ПРОТЕСТИРАЩИ! ПО ТОЗИ НАЧИН ЩЕ ИМ НАНЕСЕМ УДЪР
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 0
creative
преди 13 години
Сметките нещо не се връзват.....при положение,че правят отстъпка и на клиентите с карти излиза ,че губят повече....горките....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 0
jamiemirror
преди 13 години
В ПАЗАРНАТА ИКОНОМИКА именно има антимонополно законодателство. В плановата го няма - там монополите са в естествената си среда :)Чудно ми е как такива като тебе не вземат да поискат държавата да не облага с данъци - зер да не се меси на големите руски бизнесмени хахахаха!ПП: Ще е нормално да изравним цените когато изравним доходите - инак е чист популизъм и манипулиране на глупаците (в лицето на народа).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 6
Alibaba
преди 13 години
Стига с това вмешателство на управниците в частния бизнес. Ако искат производители и вносители и на 5 лева литъра да продават. Плащат си всички данъци към държавата и си продават с каквато искат печалба стига да могат да продават. Ако продажната цена наистина е прекалено висока, то неминуемо ще се осъществи внос ище се регулира пазара. ПАЗАРНА ИКОНОМИКА е това, а не социалистическа планова. Освен това цените на горивата у нас изобщо не са едни от най-високите в Европа. Нормално е да са почти изравнени цените. Нали отворихме границите и сме европейци.-- Те ти булка спасав ден--
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 11 rate down comment 0
evlogi
преди 13 години
е аз им вервам бе!Вижте им отчетите в търговския регистър,те са на загуба последните три години!То да не мислите ч ее много трудно да се изкараш на загуба и да не плащаш данък върху печалбата?Купуват петрола от тяхна офшорка на завишени цени и се изкарват счетоводно на загуба.Пък били внесли не знам си колко данъци!Да ама тва са ддс и акциз,тва са данъци,които не ги плащат те,а потрбителя,те само ги внасят в бюджета!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 1
jamiemirror
преди 13 години
Не си противоречат понеже монополната е в производството (на едро), а свързаната с това за картелна е при определяне на цените и в бензиностанциите (на дребно).Последните оправдания пред Трайков бяха че се ценообразува предвид цените на вноса - директно признание за злоупотреба с монопол!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още