В момента „Лукойл България“ продава бензина А95 Н на своите бензиностанции в България на загуба. Това стана ясно от презентацията на зам.-генералния директор на компанията Сергей Гиндич, представена днес пред парламентарната комисия по икономика и енергетика. За изслушване по въпросите за разходите им при производството и дистрибуцията на горива бяха поканени производители и търговци на горива, но само част от тях се отзоваха на поканата, не присъстваха и представители на ръководството на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Според изнесените данни от ръководството на „Лукойл България“ при формирането на крайните цени делът на акцизи и ДДС е 47%, а на петрола – 42%. Като се имат предвид и останалите разходи, в крайна сметка към момента компанията губи при продажбата на най-разпространения бензин по 12 ст./л, т.е. е на „минус“ с 4,8%.
При продажбата на дизела към момента „Лукойл България“ печели по 1 ст./л, т.е. е на „плюс“ с 0,4%. При дизела делът на акциза и ДДС формира 41% от общата цена на дребно, а разходите за петрол – 40%.
Сергей Гиндич отбеляза, че вносът на нефт пряко от Русия за България, предвид големите транспортните разходи, няма да излезе по-евтин от покупките от средиземноморските пазари.
Зам.-генералният директор на компанията посочи, че откакто „Лукойл“ е в България, са направени инвестиции с общ размер над 1,5 млрд. долара. Платените данъци от компанията за миналата година са над 1 млрд. лева.
По време на заседанието на парламентарната комисия стана ясно, че по официални данни за миналата година към 40% от горивата на българския пазар са от внос.
От „Ромпетрол България“ посочиха от своя страна, че те купуват горива от рафинерията на компанията-майка в Румъния на пазарни цени, затова когато им е по-изгодно, внасят горива и от Гърция и други страни. Пазарният дял на „Ромпетрол“ у нас, по техни данни, при пазара на едро е 7%, а при продажбите от бензиностанции – 3%.
Депутатът от Коалиция за България и бивш министър на енергетиката Петър Димитров коментира, че „не може да се иска от бизнеса да не печели нищо, а да изпълнява социални функции спрямо цялата държава, тъй като това би могло да стане само спрямо собствените служители“.
Според Петър Димитров правителството би могло да се опита на ниво Европейски съюз да настоява по време на кризата да бъдат намалени минималните нива на акцизите за всички страни – защото само за България едва ли ще бъде позволено. Той обърна внимание, че почти половината от цените на горивата у нас представляват данъци и ДДС, като с ДДС се облага дори акцизът, и правителството би трябвало да помисли и по този въпрос.
преди 13 години Aз вече мога да ходя пеша на работа от 2 месеца. Така, че 300 лв по малко за бензиностанциите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Тази новина все още ми е забавна:-)) Всеки, който се занимава с бизнес, знае много добре, че с добър счетоводител(и), можеш да си докараш такава печалба/загуба каквато ти изнася или поне да се доближиш максимално до необходимия резултат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Това вече е добра идея и аз ще се включа като не само че няма да зареждам на Лукойл но и ще се опитам да убедя всички близки и познати да не го правят.Предлагам и всеки, който има близък работодател или той самия ако е да натисне служителите си да не зареждат в Лукойл! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Това не е ли първоаприлска шега на Инжестор-а?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години НАШИЯТ ПРОТЕСТ Е СЛЕДНИЯ :НИКОЙ НЕ ЗАРЕЖДА НА ЛУК ОЙЛ! ЗАРЕЖДА СЕ САМО НА РОМ ПЕТРОЛ ИЛИ ЕКО И ТЕЗИ КОЙТО С ДРУГИ ГОРИВА! ВКЛЮЧВАЙТЕ СЕ СТАВАМЕ 10-КИ ХИЛЯДИ ПРОТЕСТИРАЩИ! ПО ТОЗИ НАЧИН ЩЕ ИМ НАНЕСЕМ УДЪР отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Сметките нещо не се връзват.....при положение,че правят отстъпка и на клиентите с карти излиза ,че губят повече....горките.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години В ПАЗАРНАТА ИКОНОМИКА именно има антимонополно законодателство. В плановата го няма - там монополите са в естествената си среда :)Чудно ми е как такива като тебе не вземат да поискат държавата да не облага с данъци - зер да не се меси на големите руски бизнесмени хахахаха!ПП: Ще е нормално да изравним цените когато изравним доходите - инак е чист популизъм и манипулиране на глупаците (в лицето на народа). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Стига с това вмешателство на управниците в частния бизнес. Ако искат производители и вносители и на 5 лева литъра да продават. Плащат си всички данъци към държавата и си продават с каквато искат печалба стига да могат да продават. Ако продажната цена наистина е прекалено висока, то неминуемо ще се осъществи внос ище се регулира пазара. ПАЗАРНА ИКОНОМИКА е това, а не социалистическа планова. Освен това цените на горивата у нас изобщо не са едни от най-високите в Европа. Нормално е да са почти изравнени цените. Нали отворихме границите и сме европейци.-- Те ти булка спасав ден-- отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години е аз им вервам бе!Вижте им отчетите в търговския регистър,те са на загуба последните три години!То да не мислите ч ее много трудно да се изкараш на загуба и да не плащаш данък върху печалбата?Купуват петрола от тяхна офшорка на завишени цени и се изкарват счетоводно на загуба.Пък били внесли не знам си колко данъци!Да ама тва са ддс и акциз,тва са данъци,които не ги плащат те,а потрбителя,те само ги внасят в бюджета! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Не си противоречат понеже монополната е в производството (на едро), а свързаната с това за картелна е при определяне на цените и в бензиностанциите (на дребно).Последните оправдания пред Трайков бяха че се ценообразува предвид цените на вноса - директно признание за злоупотреба с монопол! отговор Сигнализирай за неуместен коментар