В момента „Лукойл България“ продава бензина А95 Н на своите бензиностанции в България на загуба. Това стана ясно от презентацията на зам.-генералния директор на компанията Сергей Гиндич, представена днес пред парламентарната комисия по икономика и енергетика. За изслушване по въпросите за разходите им при производството и дистрибуцията на горива бяха поканени производители и търговци на горива, но само част от тях се отзоваха на поканата, не присъстваха и представители на ръководството на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Според изнесените данни от ръководството на „Лукойл България“ при формирането на крайните цени делът на акцизи и ДДС е 47%, а на петрола – 42%. Като се имат предвид и останалите разходи, в крайна сметка към момента компанията губи при продажбата на най-разпространения бензин по 12 ст./л, т.е. е на „минус“ с 4,8%.
При продажбата на дизела към момента „Лукойл България“ печели по 1 ст./л, т.е. е на „плюс“ с 0,4%. При дизела делът на акциза и ДДС формира 41% от общата цена на дребно, а разходите за петрол – 40%.
Сергей Гиндич отбеляза, че вносът на нефт пряко от Русия за България, предвид големите транспортните разходи, няма да излезе по-евтин от покупките от средиземноморските пазари.
Зам.-генералният директор на компанията посочи, че откакто „Лукойл“ е в България, са направени инвестиции с общ размер над 1,5 млрд. долара. Платените данъци от компанията за миналата година са над 1 млрд. лева.
По време на заседанието на парламентарната комисия стана ясно, че по официални данни за миналата година към 40% от горивата на българския пазар са от внос.
От „Ромпетрол България“ посочиха от своя страна, че те купуват горива от рафинерията на компанията-майка в Румъния на пазарни цени, затова когато им е по-изгодно, внасят горива и от Гърция и други страни. Пазарният дял на „Ромпетрол“ у нас, по техни данни, при пазара на едро е 7%, а при продажбите от бензиностанции – 3%.
Депутатът от Коалиция за България и бивш министър на енергетиката Петър Димитров коментира, че „не може да се иска от бизнеса да не печели нищо, а да изпълнява социални функции спрямо цялата държава, тъй като това би могло да стане само спрямо собствените служители“.
Според Петър Димитров правителството би могло да се опита на ниво Европейски съюз да настоява по време на кризата да бъдат намалени минималните нива на акцизите за всички страни – защото само за България едва ли ще бъде позволено. Той обърна внимание, че почти половината от цените на горивата у нас представляват данъци и ДДС, като с ДДС се облага дори акцизът, и правителството би трябвало да помисли и по този въпрос.
преди 13 години Валентин Златен е най-наглия и гаден бандит. Тъпата мутра твърди, че е на загуба, това е подигравка, или Лукойл са най-големите *** на света и са единствената петролна рафинерия, която работи на "загуба" или просто иска да краде още, гадния престъпник. Нека го попитаме коя или по скоро чия фирма охранява тръбите на рафинерията и получава за това 15 млн. лева годишно .... (Б.Б) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Тия явно се бъзикат с нас. Ами щом са на загуба да продават рафинерията и дим да ги нема от България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години четох доста коментари който призовават да не се зарежда в лукойл аз имам точно обратна идея, щом са на загуба нека вси4ки зареждаме от там с картите за отстъпка и да задълбо4им загубата им отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години След като се осведомих, че Лукойл ни продава бензина на загуба от 12ст/л + отстъпките по картите които правят (5ст/ 7ст/ 9ст), реших че мога да помогна на братушките и да ги отърва от воденичния камък! Предложението ми към ръководните празноглавци е да ми продадат Лукойл със всички задължения за 1лв и - ....воала - всички ще са доволни! Те няма да търпят милиони загуби, а ние няма да караме с онзи бълвоч дето го продават за бензин.Офертата е последна и цената не подлежи на преговори! Срок на офертата 10г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Хем Лукойл е на загуба за изтеклата година, а пък се бият в гърдите, че са платили 1 млрд. лв. данъци на държаватал Малка но съществена подробност е че ДДС-то и акциза излизат от джоба на нас крайните потребители Лукоил са посредници при плащането на коствените данъци.Хвалят се, че са направили инвестиции за модернизация на производствените мощности пък караме най-лошия бензин може ли да го оспори някои???? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години е как тогава из европа където акциза е по висок а цените на дребно горе-долу същите а някъде и по ниски са на печалба? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Предлагам да открием благотворителна кампания в помощ на закъсалия Лукойл, иначе току виж филирали и ще се наложи да си внасяме по-евтин дизел от Гърция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години :D Лукойл , да разбирам , че печелите от кафета,цигари и кроасани така ли? :D ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години и аз съм ЗА.......!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години на месец отговор Сигнализирай за неуместен коментар