В момента Facebook има повече от 1,5 млрд. активни потребители месечно. Според книгата на Дейвид Къркпатрик “The Facebook Effect”, разказваща как е основана компанията, социалната мрежа е много популярна цел за сливания и придобивания, пише Business Insider.
Само четири месеца след старта на социалната мрежа хората, разполагащи с пари, и хора, представляващи компании с много пари, започват да отправят предложения на съоснователя и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг да продаде компанията си.
Очевидно той не приема нито една от тези оферти. Но част от тях са много по-примамливи, отколкото си представяте.
През юни 2004 г. неназован финансист предлага 10 млн. долара
Facebook се появява през февруари 2004 г. Само четири месеца по-късно и преди всякакви външни инвестиции 20-годишният Марк Зукърбърг получава предложение да продаде компанията си на неназован финансист за 10 млн. долара. В книгата си Дейвид Къркпатрик посочва, че Зукърбърг дори и за секунда не си помисля да направи нещо подобно.
Friendster също се опитва да купи Facebook
Според някои документи, до които Business Insider има достъп, сред желаещите да купят Facebook се нарежда и Friendster. Но сделката е зависела от нов кръг на финансиране на Friendster преди самата Facebook да стане голяма. Сделката така и не се осъществява.
През лятото на 2004 г. Google почука на вратата
Марк и част от колегите му от Харвард наемат къща в Пало Алто през лятото на 2004 г. Скоро след това “няколко мениджъри от Google идват да проверят дали има начин да работят и дори да купят Facebook”, посочва Къркпатрик в “The Facebook Effect”.
През март 2005 г. Viacom слага 75 млн. долара на масата
През пролетта на 2005 г. Facebook преговаря с The Washington Post Company за инвестиция. Отникъде Viacom предлага 75 млн. долара, за да купи компанията. Ако това се беше случило, Зукърбърг щеше да получи 35 млн. долара. Вместо това президентът на Facebook Шон Паркър използва офертата, за да получи по-добри условия от Post.