fallback

Bain Capital потвърди покупката на мажоритарен дял в Kantar

Сделката оценява компанията на 4 млрд. долара

12:35 | 12.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Bain Capital потвърди, че придобива 60% от звеното на WPP за пазарни проучвания Kantar в рамките на сделка, която оценява компанията на 4 млрд. долара, предава Bloomberg.

Фирмата за дялово инвестиране започна ексклузивни преговори с рекламната група WPP през миналата седмица, след като изпревари конкуренцията.

WPP ще запази около 60% от постъпленията от около 3,1 млрд. долара от продажбата, за да свие дълга си в ниската част на диапазона, който си е поставила като цел, и ще върне около 1,2 млрд. долара на акционерите, гласи изявлението ѝ.

Цената отговаря на оценката, за която Bloomberg писа миналата седмица, когато започнаха ексклузивните преговори. Bain се е конкурирала с Apollo Global Management, Platinum Equity и Visa Equity Partners във финалния кръг на наддаване, твърдят източници, запознати с търга.

Книжата на WPP повишиха стойността си в Лондон с 0,5% в 10:11 ч. българско време, с което ръстът на цената за годината достигна 13%.

Продажбата е част от усилията на главния изпълнителен директор на WPP Марк Рийд да намали дълга и да опрости структурата на световната рекламна агенция, след като се отказа от стратегията за растеж на предшественика си Мартин Сорел.

Сорел залагаше на запазването на Kantar, за която анализаторите твърдят, че се представя по-зле от останалите части на бизнеса на WPP през последните години. Книжата на компанията загубиха повече от една трета от стойността си през миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:04 | 09.09.22 г.
fallback