Герила маркетингът* е създаден, за да помага на малкия и среден бизнес, както и на предприемачите, тъй като всеки стартира своя бизнес с голяма идея и малко средства. Това обясни Жанет Найденова, маркетинг експерт, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"Малките и средни компании използват герила маркетинг и инвестират много енергия в превръщането на постоянните си клиенти в лоялни, тъй като именно лоялните клиенти осигуряват в дългосрочен план печалбата на фирмата и възможността за реинвестиция", посочи експертът и подчерта, че отношението към клиентите е от голямо значение.
"Герила маркетингът е най-подходящ за малките компании, защото те все още нямат неограничени бюджети, каквито имат големите компании. Природата на маркетинга за тях е герила маркетингът – добро планиране и изпълнение, включване на арсенал от маркетинг средства, отношението към клиентите, последващите действия от първия контакт с клиента. Герила подходът предполага, че е шест пъти по-скъпо да продадеш продукт или услуга на потенциален клиент, отколкото на съществуващ", разкри Жанет Найденова.
Тя коментира, че не само малките компании се ориентират към герила маркетингът.
"Вече дори и големите компании използват герила маркетинг. Според мен IKEA е световният лидер по отношение на герила маркетинга заради успешните рекламни кампании".
Защо герила маркетингът се основава на човешката психология вместо на личен опит, мнение или догадка. На какво разчитат геририла маркетинговите кампании? Каква е основната инвестиция в нетрадиционния маркетинг?
Повече от разговора вижте във видео материала.
*Герила Маркетинг (на английски: Guerrilla Marketing), известен още като “партизански” маркетинг е необичаен подход при провеждането на промоции, залагащ на новаторството и въображението вместо на големия рекламен бюджет. Обикновено кампаниите при този вид маркетинг са неочаквани и нестандартни, поставени на всевъзможни и нетрадиционни места.