Съветът за електронни медии (СЕМ) е сезирал Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и Националния съвет за саморегулация (НСС) във връзка с рекламата на имитиращия продукт „Булка“. Това заяви пред Investor.bg председателят на регулатора Георги Лозанов, от който потърсихме коментар във връзка с позицията на СЕМ относно рекламата на изделието, която през последните седмици породи редица дискусии в общественото пространство.
Причината за коментарите е, че рекламата на имитиращия продукт „Булка“, който е направен главно от растителни мазнини, представя изделието, като „деликатес“. В контекста на значението на думата „деликатес“, което би трябвало да бъде асоциирано с продукти от най-високо качество, от СЕМ откриват некоректност и опит за подвеждане на обществеността.
Припомняме, че според наредбата за производство на млечни продукти подобен артикул, като „Булка“, не може бъде окачествен дори като млечен, а като млечноподобен. В тази връзка „лъжовната“ асоциация с „деликатес“, която е и основен акцент на рекламата, стана повод още преди седмици медийният регулатор да фокусира вниманието си върху нея.
Рекламата трябва да мине през щателна проверка от антимонополния орган, както и от НСС, които да преценят, дали излъчването й трябва да бъде спряно и какви санкции да бъдат въведени, смята председателят на СЕМ.
„Мисля, че КЗК ще бъде изправена пред сериозно затруднение, за да прецени дали въпросната реклама е наистина заблуждаваща. Същевременно Националния съвет за саморегулация също трябва да се произнесе и е в правото си да спре рекламата, ако сметне, че в нея има някаква форма на неетичност, некоректност или опит за заблуда на потребителите. СЕМ единствено има право да санкционира оператора, който я разпростанява“, обясни Лозанов.
Припомняме, че преди броени дни Investor.bg съобщи, че представители на Асоциацията на млекопреработвателите в България също обмислят да сезират КЗК във връзка със същата реклама.