fallback

Lenovo иска да повиши маржа на печалбата в Европа с 50%

Компанията обаче се насочва към развиващите се пазари, където пазарът е по-свободен, коментира мениджър на нейно подразделение

23:04 | 14.11.12 г. 3

Китайският производител на компютри Lenovo Group Ltd, който е на път да се превърне в световен лидер в бранша, е разширил присъствието си в Европа, Близкия Изток и Африка и си е поставил за цел да увеличи маржа си на печалба в региона с около 50%, заяви Джанфранко Ланчи, президент на подразделението на компанията за посочения регион, цитиран от Ройтерс.

Ръстът на печалбата на Lenovo се забави през второто тримесечие, макар да надхвърли очакванията на анализаторите и да остави зад гърба си резултатите на основните си конкуренти като Hewlett-Packard Co, Dell Inc и Acer Inc.

Освен това несигурността относно бъдещето на пазара на компютри, разглеждан от някои анализатори като „залязващ бранш“, накара китайската компания да потърси ниша в мобилните компютри и смартфоните.

Оперативният марж на Lenovo в Европа, Близкия Изток и Африка бе 2% през второто тримесечие, като целта е той да бъде увеличен до 3% „през следващите 18 месеца – до края на следващата финансова година“, посочи Ланчи. По думите му такава печалба е постижима, тъй като компанията е подобрила действията си в Близкия Изток, Източна Европа и бившия Съветски съюз.

„Това е въпрос на повишаващи се разходи. Разполагаме с необходимата организация“, увери той. „Може да постигнем ръст, без да увеличаваме прекалено много вложените ресурси. Все още обаче трябва да потърсим начини за инвестиране в брандирането“, добави мениджърът.

Смартфоните на Lenovo, познати под марката LePhone, вече набират импулс в Китай, като по продажби вече са на второ място през второто тримесечие зад тези на южнокорейската компания Samsung Electronics, сочат данни на IDC.

През ноември компанията започва продажби на смартфоните си в рускоговорящите страни, като това е прецедент за региона. „Ние сме номер едно в Русия по продажби на компютри – започваме да виждаме силен бранд, силно представяне и това е важно, когато се ориентираме към представянето на смартфони“, подчерта Ланчи.

Lenovo продава между 15 и 20 модела мобилни устройства в Китай и е избрала 4-5 модела от средния и горния пазарен сегмент, които да продава в Русия.

Според Ланчи компанията възнамерява да започне продажбата на смартфони и на други развиващи се пазари в Европа, Близкия Изток и Африка.

„Няма да бъде в Западна Европа – имаме по-силно присъствие на развиващите се, отколкото на развитите пазари“, изтъкна той. „Западна Европа е пазар, управляван от операторите, докато на развитите пазари той е свободен, няма дотации. Това е напълно различен бизнес модел“, обясни мениджърът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:32 | 11.09.22 г.
fallback