Употребата на смартфони се увеличава с бързи темпове по целия свят, особено в САЩ и Западна Европа. Този извод прави Google от изследване, проведено по поръчка на онлйан гиганта от института за изследване на общественото мнение Ipsos MediaCT Germany.
„Ясно изразена тенденция е преминаването на потребителите от традиционните телефони към смартфоните", гласи заключението на Никол Леверич, директор за мобилна реклама в Google.
Изследването се базира на анкети, проведени в САЩ, Великобритания, Германия, Франция и Япония. В тези страни са били анкетирани по 2000 души на възраст над 18 години, които са представителни за населението на страните. Първите анкети са проведени през януари и февруари 2011 г., а последващите – през септември и октомври.
Тенденцията за засилено ползване на смартфони се наблюдава във всяка от тези страни, но най-ясна е тенденцията във Великобритания с ръст от 30 до 45% от населението. В САЩ и Франция по 38% от населението разполагат със смартфони, в Германия – 23%, а в Япония – 17%.
При това смартфоните се ползват все повече за достъп до интернет. В това отношение в Германия се наблюдава най-голямо увеличение на ежедневен достъп до мрежата, който се увеличава от 39 на 49 на сто. Япония с 88% дневен интернет достъп от мобилни устройства все още е доста по-напред. Собствениците на смартфони обаче продължават да влизат онлайн и от компютрите си. Във всичките пет страни около 75 на сто от тях заявяват, че продължават да имат ежедневен достъп до интернет от компютър.
Още в края на ноември Nielsen отчете с подобни данни увеличаващата се пенетрация на смартфоните на американския пазар. Според доклада на анализаторите вече 44% от клиентите на американските мобилни оператори имат смартфон. От онези, които през третото тримесечие на 2011 г. са си купили мобилен телефон, 56% са се решили той да е смартфон.