Докато 2012 г. ще бъде добра за рекламата, 2013 г. може да донесе повече неприятности, заяви пред CNBC сър Мартин Сорел, главен изпълнителен директор на най-голямата рекламна агенция в света WPP.
Компанията понижи прогнозата си за годината за втори път в рамките на 2 месеца, като се позова на забавения ръст в САЩ и опасения за еврозоната.
Все още Сорел звучи оптимистично за перспективите до края на годината и за 2012 г., която се очаква да бъде добра за рекламните агенции при предстоящи президентски избори в САЩ, летни олимпийски игри в Лондон и европейско първенство по футбол в Украйна и Полша.
„Хората гледат към 2012 г. и смятат, че ще бъде лоша, но аз мисля, че ще я изкараме в края на краищата в Европа. Спирачките ще изскърцат след ноемврийските избори в САЩ. За 2013 г. се тревожа“, каза той.
Запитан за споразумението за еврозоната от четвъртък, Сорел отбеляза, че проблемите обикновено се крият в подробностите и затова е имало много принципни споразумения, за които той се е изказвал донякъде цинично.
„Най-големият проблем, с който се сблъскваме в световен мащаб, е икономиката на САЩ, това е ключовият въпрос“, добави той.
Ръстът на основната печалба на WPP през третото тримесечие от 4,7% остана малко под предварителните прогнози за 4,9%. Според главния изпълнителен директор на WPP обаче резултатът е „в унисон с предварителните ни желания“ и предоставя на компанията възможности за увеличаване на маржина.
Най-големият източник на ръст за компанията в момента е рекламата онлайн, докато рекламата в печатните издания продължава своето отстъпление.
„Не подценявайте силата на Google или на онлайн рекламата“, твърди Мартин. „Основният двигател не е телевизионната реклама, която бе относително неустойчива, а дейността онлайн“, добави той.
WPP, която премести базата си в Ирландия от Великобритания, когато британското правителство през 2008 г. повиши корпоративния данък върху печалбата, получена извън страната, планира да се върне отново в Лондон в края на 2012 г. или в началото на 2013 г.