fallback

2010 – годината на супермаркетите в Румъния

Над 65 млн. евро са били вложени в 44 супермаркета в Румъния през 2010

14:04 | 20.12.10 г.
Автор - снимка
Създател

Докато 2009 г. беше годината на магазините за евтино пазаруване (дискаунтър) в Румъния, то 2010 г. бе белязана от активно разширяване на мрежите на веригите супермаркети, пише ZF.

Общо 44 супермаркета са били отворени от началото на годината в страната. Най-активните вериги са били Mega Image с 21 нови магазина, Billa с 13 и Carrefour с 10.

Предвид средния размер на инвестицията в един супермаркет, който е около 1,5 млн. евро, търговците са инвестирали общо над 65 млн. евро в новите магазини и са създали 1 200 работни места, сочи изданието.

Останалата част от търговския сектор също не са спрели развитието си, като редица вериги от различни сегменти са отворили нови обекти през изминалите месеци. По-голямата част от тях са малки по площ магазини.

През първите 11 месеца на годината сегментът на супермаркетите е отчел най-голямо развитие на нови модерни площи, като броят на супермаркетите се е повишил с 18,6%, сочи проучване на компанията за пазарни проучвания MEMRB.

Наскоро специалисти посочиха, че се забелязват признаци на оживление в сектора на търговията в Букурещ .

Въпреки това конкуренцията в сектора е все още висока, а потреблението все още не може да догони предлагането.

По-рано тази година анализатори отчетоха, че всеки пети магазин в моловете в Букурещ стои празен.

Различни данни сочат, че инвестициите в молове в Румъния тази година се очаква да достигнат 400 млн. евро, което е едно от най-ниските нива през последните години, но е значително повече от инвестициите в производство.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:09 | 12.09.22 г.
fallback