Инж. Петров: Без обезценка на лева не ни чака нищо добро занапред
Сектор машиностроене в Пловдивския регион се отърсва от ударите на кризата, но заетите в него не бързат да се радват, споделя директорът на Балканкар Рекорд
09:25 | 21.06.12 г. 77Препоръчан материал от партньор на investor.bg
![<p>
Инж. Петър Петров. <em>Снимка: Investor.bg</em></p>](/media/files/resized/article/360x/4a2/54062a113df379502913c642e9ecd4a2-0000136009-article3.jpg)
Инж. Петър Петров. Снимка: Investor.bg
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Квалифицираната работна ръка в Германия ще намалее с 8,3 млн. души до 2040 г.
-
Продажбите на "Стара планина холд" спадат с почти 33% за полугодието
-
Съизмерими ли са доходите в България с тези на водещите държави в ЕС?
-
Ще подобри ли България рекорда си от 2008 г. по регистрирани нови коли в ЕС
-
Защо Китай до голяма степен остана незасегнат от глобалния IT срив?
-
Паниката около Великолепната седморка си отиде, а инвеститорите - оцеляха
-
Масиран удар с дронове по Русия, една от целите е авиобазата в Морозовск*
-
Терминалът Freeport LNG възстановява работата си и сваля цената на газа в Европа
-
ЕСО ще анализира икономическата изгода от изграждането на дветe нови ПАВЕЦ
-
Камала Харис като президент: По-твърд тон към Израел и без промяна към НАТО
-
Десетки петролни танкери от "тъмната флотилия" чакат някой да купи товара им
-
Украйна и кредиторите сключиха сделка за преструктуриране на дълга
Специални проекти виж още
Финанси виж още
-
Продажбите на "Стара планина холд" спадат с почти 33% за полугодието
-
Паниката около Великолепната седморка си отиде, а инвеститорите - оцеляха
-
Решението на Джо Байдън вдъхна нов оптимизъм на европейските борси
-
„ИмПулс Растеж“ е продало всички предложени варанти
-
Акциите на ПИБ, „М+С Хидравлик“ и „Доверие ОХ" притиснаха SOFIX в сесията
-
"Адванс Терафонд" свива приходите от продажби на имоти, но печалбата расте силно
преди 12 години Като чета коментарите..ами нали сме в борд, можем да си правим каквото си искаме, дайте да направим 1 лев=2 Евра и тогава направо ще имаме причина да се пръснем от национална гордост щото по тоя показател ще сме намбър уан...300 лв заплата на служителка в пощата ще е 600 евро и ще може да си купи чифт силиконови цици за да ги полюшка в някоя чалгаджийница.Щот сме мноо умни няма да произвеждаме нищо, само ще внасяме - нали ще е супер евтиноМа как на никой още не му е дошла тази гениална икономическа мисла в суперумната българска глава?! Че нали сме умни, умни, чск втори след евреите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години И ако почне обезценка на лева ще забогатеем ли!? Някои да, но масата от сънародници, ще могат да си позволят само хляб от трици "made in Bulgaria" и ще висят по язовирите за безплатна риба! "Бизнеса" ще продължи да си пазарува и поддържа стандарт с Европейски, Американски и Японски стоки! И децата им пак ще си учат там. Да си ръкопляскат чужденците, не ме е грижа! И детето си ще насърча да им работи, щом ще му осигурят нужния стандарт на бял човек! Каква алтернатива би имало да слугува на такива некадърници!? Какво да ме накара да си мисля, че ако потърпим ще се оправят след като повече от 20 години само потъват!? Живота на всички ни е ЕДИН! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Жална му майка на този мениджър/предприемач, който разчита на обезценка на дадена валута за да повиши конкурентоспособността си, а не на иновации и креативност! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ама СТРАХО - това е най-лесното и на този отговор ти ръкопляскат от САЩ ДО ЯПОНИЯ. То туй е тънкия момент. Да можеш да произвеждаш и да продаваш и то СКЪПО. А не да стоиш беден на язовира за безплатна риба БЕЗ ПОМИНЪК, БЕЗ УМЕНИЯ и БЕЗ ПАРИ естествено! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Извинявай, нито съм пазарен фундаменталист нито давам примери с изброените неща. Съгласен съм, че държават трябва да подпомага или поне да не спъва, но извинявай как да се съглася, че фиксиран лев е причина за лоша конкурентноспособност. Не говоря за научни институти и въвеждане на сууупер иноваци, но се сблъсквам ежедвневно със подобни хора - мислене от типа всички други са ми виновни. Като им кажеш метод (о инвестиции) за подобряване на качеството и намаляване на разходите получаваш отговор и ти си прав, ама и така не е:-) как да се съглася с полубременна жена? По въпроса за Мароко - Дачия и Шкода в Индия - нормално, но от това заводите в Млада болеслав не спират нито в румъния. Разширяват си пазара, създават модел за дадения пазар на база на познат - един вид орязан. От това качеството не пада, дори смея да твърдя, базирайки се на опита си, че качеството често е по-добро в такива страни. И сега не бързайте да ме оплюете, няма чувства а факти:-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Как една фирма, която произвежда и продава 500 мотокара на година ще направи НАУЧЕН ИНСТИТУТ?! В същото време ще ВЪВЕЖДА ИНОВАЦИИ, ще има отдел, който ще трябва да се грижи за патентни права и куп други юридически, данъчни и прочие СКЪПИ УСЛУГИ и на всичко отгоре ще се конкурира с производители от САЩ И ГЕРМАНИЯ И ЯПОНИЯ и КИТАЙ, където ЦЯЛАТА ДЪРЖАВНА машина работи за успеха на техните мотокари или там машини."Елементарен отговор! Няма да произвежда! Проблема си е техен. Никой не е длъжен да ги издържа. Да са мислили когато му е било времето. И как работят тия "държавни машини" там? Като плащат на работещите като тук ли!!? На калпавата ракета и космоса и е тесен! :)))... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Мдаа, бъдещето е в домати и пипер за Китай и Индия. Там винаги ще са гладни, а мотокари не им трябват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "Левът стана прекалено надценен, от там - и нашите продукти са прекалено скъпи. И за да успеем ние да изнесем един продукт трябва драстично да свалим цената в евро или да е нещо много високотехнологично, което никой друг в света не го произвежда. Но в България вече няма такива производства, защото базата вече я няма разрушиха се научните институти и големите обединения които имаха ресурс за развитие "....Така де ..нали нямахте нужда от тия хора докато се крадеше и идваха лесни пари!? Сега нямало ги! Ами няма ги я, как ще ги има!??? И сега какво? По лесно е да се оберат работниците, за да се запази нормата на печалба/ако има такава вече де/ за собствениците, от колкото да се инвестира в иновации!? Хубаво беше когато им плащахте на хората по 12-20 $ на месец нали? Е ако така, сте били конкурентни къде инвестирахте печалбите!? В иновации и повишаване на производителността на труда ли!? Ако да, какъв ви е проблема господине? Ееех големи тарикати! Да ама няма да стане! Дано не стане! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години оле Димо - точно от такива крайни пазарни фундаменталисти като теб БГ е на това дередже. Май не само БГ. Човека е от реалността - не е собственик и се опитва да АНАЛИЗИРА нещо по-глобално, изхождайки от конкретния си опит. Вместо това като коментар получава приказки за СОЦ.а БОЦа и МОЦа. Как една фирма, която произвежда и продава 500 мотокара на година ще направи НАУЧЕН ИНСТИТУТ?! В същото време ще ВЪВЕЖДА ИНОВАЦИИ, ще има отдел, който ще трябва да се грижи за патентни права и куп други юридически, данъчни и прочие СКЪПИ УСЛУГИ и на всичко отгоре ще се конкурира с производители от САЩ И ГЕРМАНИЯ И ЯПОНИЯ и КИТАЙ, където ЦЯЛАТА ДЪРЖАВНА машина работи за успеха на техните мотокари или там машини. Дава се пример с Дачия - ама дори ДАчия произвежда последния си модел в МАРОКО, а Шкода в Индия?!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За подобно ноу хау говорим :-) Напълно съм съгласен! Идва Варта и Делко да правят съвместен бизнес с Искра, МонБат, обаче няма с кого да се срещнат. Човека вика - явно имат сериозни пазари и не се интересуват да произвеждат батериии за производителите на автомобили. Чакат си на магазинската мрежа. После космосът им бил крив! Даже се оплакват "нашите батерии са толкова качествени, че ни намаляват продажбите" хахахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар