- А как би могло да се насърчи закупуването на електромобили според Вас, като се имат предвид високата им цена и все още малкият пробег?
Би могло да се започне с промяна на законодателството, като се даде дефиниция на това какво е електромобил. Така той може да получи право да се движи в бус-ленти, да паркира безплатно в синя зона и други.
Би трябвало също да се даде възможност да се поставят достатъчно зарядни станции на публични места. За да съм съвсем конкретен - когато индикаторът покаже, че е останал малко заряд и батерията трябва скоро да се зареди, наблизо трябва да има зарядна станция.
Има и друг вид стимули, които са директни и се прилагат в някои европейски страни. Например в Англия държавата дава 6000 паунда, с които се намалява стойността на електромобила при закупуването му. В Германия и Франция тази сума е 5000 евро.
Ще дам и друг пример – в Холандия се стимулира се покупката на електрически велосипеди. Там те струват 2000-3000 евро, а у нас ги има и под 1000 евро. Но сега за Холандия – при закупуване на електрически велосипед, неговата цена се приспада от данъците в рамките на три години.
Все пак и на сегашния етап електромобилът е приложим при градски условия. Бих казал, че той може да се използва от общините за намаляване на разходите им при превоз на хора и товари на къси разстояния при социален патронаж и други.
- Значи смятате, че у нас като начало електромобилите ще са по-полезни и повече ще се използват от бизнеса и общините?
Да, категорично е така, в света също е така. Започва се първо от бизнеса, например куриерския и логистичния. Търговските вериги също са ползватели на този вид автомобили. Смятам, че за куриерските фирми в градска среда – където постоянно се спира и тръгва - ще е много по-изгодно да ползват електромобили.
- А какво е мнението Ви за хибридните автомобили, които ползват както бензинов, така и електрически двигател?
При новия вид хибрид – Chevrolet Volt и Opel Ampera - има бензинов двигател, който се включва по време на движение и зарежда електрическата батерия. Така пробегът на електромобила значително се увеличава, но цената на тези автомобили е изключително висока, поне за нашите условия.
В момента един нов електромобил от марките Mitsubishi, Citroen
и Peugeot, струва около 35 хил. евро, което за българския стандарт е много висока цена, и затова неконкурентна. А хибридният автомобил е още по-скъп.Затова у нас трябва стратегически да се прецени дали ще ползваме в градски условия изцяло електрически автомобили или хибриди.
А има и временно, така да се каже междинно решение, което ние вече прилагаме. Махаме бензиновия двигател на обикновен автомобил и монтираме на негово място електрически двигател, като осигуряваме и батерии, които може да са с различна мощност.
- И какви са преките ползи от тази процедура за една фирма да кажем?
Като имаме предвид нашите условия, бих казал, че като начало ще има икономии поради спирането на кражбите на гориво и на резервни части за автомобили.
преди 12 години Вместо да спорим предлагам да изгледаме филмчето от линка по-долу. Общо взето става ясно кое е по-рентабилно и колко време още ще е така.http://***.dokumentalni.com/?p=1748 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Гладна кокошка просо сънува...100 000 електрички за бедна нация като България са по-голяма утопия и от комунизЪма със светлото бъдеще на БСП.Много се е поизхвърлил г-н Левков. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Данчо абе некои работи добре си ги написал ама това с черньото как можа да го изплескаш накрая ?Ти нещо за СОЛИНДРА да си чувал ? Или наскоро другата соларна далавера за милиони ?Лафовете на ТЕЛЕПРОМПТЕРА са за балъци мили, МИЛИОНИТЕ субсидии са друга тема ха ха ха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Нека не се опитваме да измисляме колелото, просто можем да се вслушаме какво правят хората по света:http://***.youtube.com/watch?v=gOnKCxfR1g0 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Понякога взирайки се в дърветата не виждаме цялата гора. Новата история на България е едно голямо доказателство, че държавата не трябва да участва в никаква стопанска дейност. Т.е. трябва: - оттегляне и приватизация на целия енергиен сектор - насърчаване чрез законодателна рамка употребата на местни и екологични енергиини източници- насърчаване със дългросрорчна законодателна и данъчна политика за внедряването на високи технологии и увеличаването на местното ноу-хоу - производтсвото и продажбата на електромобили са един нов шанс за възвръщането на промишленото производство и ноу-хоуто на световно ниво каквото е имало по времето на Балканкар, но в този глобален свят трябват инвеститори и съюзници ... Дайте им на китайците и японците 5 години без данъци само и само да открият съвсем нови заводи , обучат персонал и вложат няколко милиарда ... те няма да се конкурират с местни производства а нарастването на икономиката ще донесе тези милиарди за бюджета от непреки приходи ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Интересно, тоя чичко що ни разправя мокрите си сънища..Ясно е че ги е говорил тия неща на сън, а като се е сабудил, най-вероятно пръстчето е било в чашка вода на бюрото му.Че всичко може... може. Само че трябва разумни хора с власт... а то май разумните в родината все се разминават с властта :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ха ха ха АЕЦ !!!Сладура питай хората от Бухово. Всъщност що не си закупиш имотец там нали е БЕЗОПАСНО ха ха ха ...За хранилищата на отработеното гориво нема да те занимавам ..ясен си като бял ден. Само дето като стане Чернобил или Фукушукуиманема и светнат зъбките на децата ти в тъмното ДРУГА ПЕСЕН ЩЕ ЗАБЛЕЕШ !Нейси ясно е че си червено перде. Успех ! ха ха ха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години То не е само от това, колко се "силиш", а КАК го правиш - динамичното каране /газ-спирачка, газ-спирачка/ гълта двойно. Масата току я ускоряваш,после спираш...Таратайка с 30 киловата мотор, 7% гори, при 100 км/ч по-старичка. При 8,1 kWh/l, прави около 56 кWh /потребени/ приз кпд около 20-30%, прави наистина 12-18 киловатчаса...НА ДЪЛГО, ИЗВЪНГРАДСКО. Може бе. Може. Ама не е типична стойност... Да, може.- Егати ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години У Сандански и у Петрич ткъв бой ке ти фрълят ако кажеш "клъстер", ама нали е криза и безработица- ората рискуват. Кой е Левков, май съм го виждал в театъра?Danny666, навремето токът се произвеждаше от АЕц, а не по новата мода - от ТЕЦ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Стаси на колко години се бе мила/и ?Ако си над 15 си доста неук или инфантилен !!! Елмобилите ЗАМЪРСЯВАТ ПОВЕЧЕ природата !!! Знаеш ли че 40-50 % от тока по света е от ВЪГЛИЩА ? Я погледни лаптопа отзад и виж какво пише за БАТЕРИЯТА му !!!!Ох аман от *** ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар