Сервизна акция при Model S, проблеми с производството на Model 3, а сега и спиране на производството – проблемите на пионера в създаването на електрически автомобили Tesla нямат край.
Сега компанията стопира временно производството на своя важен автомобил за масите Model 3. Говорител на компанията обяви пред Bloomberg, че паузата ще бъде използвана, за да „се подобри автоматизацията и за систематично справяне със затрудненията". Такава мярка не била необичайнa.
Tesla вече осъществи подобни прекъсвания по време на началните фази на производството на даден модел. Новинарският портал Buzzfeed, от друга страна, съобщи, че производителят на автомобили е спрял производството си в завода във Фримънт без предупреждение. Служителите трябва или да вземат отпуска, или да останат в къщи без заплащане в продължение на четири до пет дни.
Tesla произведе 9 766 броя Model 3 през първото тримесечие. Компанията заяви в изявление от 3 април, че процесът на увеличаване на производството и преодоляване на затрудненията през първите три месеца на годината включва „няколко кратки затваряния на заводите и спиране на производството".
"Затварянето за дни в края на даден период е далеч от нормалното", пише в изявление по електронната поща Кристин Дзичек, директор на индустриалната, социалната и икономическа група в Центъра за автомобилни изследвания.
Засилването на продукията на Model 3 е от решаващо значение за генерирането на приходи след милиардите долари, които Tesla похарчи за производството, презареждането, сервиза и поправката на много автомобили. Докато Мъск твърди, че компанията ще бъде на печалба и ще генерира положителен паричен поток през третото и четвъртото тримесечие и няма да се нуждае от увеличение на капитала през тази година, анализаторите са скептични за тези прогнози.
„В автомобилния сектор времето е пари, а Tesla изглежда мисли, че има много и от двете", казва Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific.Inc.
„Традиционните производители на автомобили коригират затрудненията преди пускането на колите на пазара", казва той. „Това поведение на Tesla e необичайно".
Междувременно в доклад на група разследващи журналисти си задават сериозни въпроси относно работните условия и стандартите за сигурност в компанията. Последните са описани в доклада като „съвсем недостатъчни“. Освен това се твърди, че Tesla не описва официално всички наранявания на своите служители в заводите си. Сред пострадалите служители имало такива, „които са нарязани с машини, премазани от мотокари, изгорени при електрически експлозии и опръскани с разтопен метал". „Въпрос на време е някой да бъде убит“, казва бившият служител Джъстин Уайт, който е напуснал компанията в началото на 2017 г.
Tesla нарече доклада на Reveal, част от неправителствения Център за разследване, инструмент на "екстремистка организация", който се опитва да разедини работниците на Teslа.
Твърденията в доклада са поредният удар върху компанията. В последните месеци Tesla се сблъсква с непрекъснати проблеми. Сред тях са сервизна акция за флагмана Model S, както и пропускането на целта за производство на своя важен Model 3. Илон Мъск трябва да се тревожи и за съдебен групов иск, подаден от акционери, в което 11 бивши служители дават показания на адвокатите на ищците.
преди 6 години хубаво си му го обяснил, ама как да му влезе това в кратуната като той взима заплата от тия 10 млрд. ... при него светогледа е стеснен поради финансови причини ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Разшири си светогледа и ще се изнедаш, че новите мощности в електропроизводство ще бъдат ВЕИ! И още по-интересното е, че автомобилите на ток ще помогнат на ВЕИ. Технологията се нарича Vehicle to Grid! И да използваме малко математика за да се убедиш:Една електричекса кола ще има около 60кВтч батерии в себе си това стога за около 300км. Т.е. Колата ще може да измине за една година около 109500км. Колко километра минава средно една кола на година? Да предположим 40000км или това са по над 100км на ден. Или в годишен план остават неизминати около 70000км което прави около 14МВтч (по 20кВтч на 100км), които могат да се съхраняват в тази кола и ползват ежедневно, ако е закачена към електро мрежата! А сега го умножи по 1.5 млн коли за България = 1500000х14МВтч=21ТВтч годишно, а потреблението извън колите е 39ТВтч! Или само от тези коли имаме 54% резерв в който може да съхранява през деня и да се изпозлва през вечерта. АЕЦ Козлодуй произвежда около 15ТВтч или 38,5%, Водните ни централи правят около 4ГВтч или 10%. Или 54+38.5+10 = 102.5% Обезпеченост без нужда от ТЕЦ!!! Разбира се, ще ни трябват 8ТВтч още за колите. Така, че да му стискаме палци, защото ще ни избави от мръсният въздух и ще спрем да внасяме горива за почти 10млрд.лв, което означава, че ще ги харчим за по-полезни неща! ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години особенно ти как е ползваш математиката ... не е истина, все ги нагаждаш нещата според болната ти логика :):) примерата с дизеловите субсидии е точния пример за болните сметки дето правиш ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Почвам да се убеждавам, че ако успее, ще превърне земята в бунище. Само за България казаха, че ако подменим на 100% парка с електрически автомобили ще ни трябват около 6 гигавата допълнително за зареждане на автомобилите. При положение, че в България 80-85% идват от въглища и АЕЦ представи си 6 гигавата отгоре на текущото потребление какво означава. В този момент потреблението е 4 гигагвата, от тях 70% процента са покрити от ТЕЦ и АЕЦ. Представи си увеличение с 6 гигавата. Не съм убеден, че искам да му стискам палици на Мъск. В математиката е истината, но всеки си я ползва по собствен начин. Само един пример ще ти дам. В Англия в началото на този век едни "умни" политици на базата на едни математически модели решават, че дизелът замърсява по-малко от бензина и почват да субсидират чрез намаляване на данъци покупката на дизели. За останалата част може да се досетиш сам :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Мисля, че човек трябва да си гледа интереса и да не гледа в паничката на съседа! Да си зададем следният въпрос: Ако Мъск успее да увеличи производстово на Модел 3 над 5000 на седмица, дали ние ще спечелим?Отговора е твърде ***: Ще спечелим! Как ще спечелим! Много производители на коли ще почнат да правят електрически модели. Ще станат масови от което следва, че цената ще пада. Отделно от това ще почне да пада и цената на петрола или най-малкото никога да нея виждаме на цени от $100 за барел! Или ше стане така, че 100км ще ги минаваме с по-малко пари от сега! Така, че да поддържаме с думи Мъск и да му стискаме палци да успее!!!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години само да добавя, че това пак е от опорките дето ел мобила бил измислен преди 100 години ... това е все едно да кажеш че Жул Верн е измислил подводницата, а Леонардо - танка ! :)едно време някой направил няколко ел мобила, които нямат нищо общо с днешния ... все едно сегашната Г класа да е сравняваш с на Ото Бенц разработките ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години пишеш абсолютни глyпости ... спрял зада не плаща заплати ! опорката че лития е скъп е къде, къде по силна ! После искате да водим смислен спор, е как да стане ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години стигни поне до 8ми и ще разбереш че ми задаваш не много умен въпрос ! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години За звездичките.Нещо което не става се изхвърля в кофата за ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Евала на Мъск, че се е захванал с нещо напълно революционно буквално от нулата. Да колата е измислена. нормално е да има проблеми с производството. Дайте да направим сравнение с производственият цикъл на големите автомобилни компании, които са го градили и анализирали в продължение на над 100 години.Тойотите в началото са били пълен ***, а после. Аз съм заложил на бъдещето. Уважавам играчите на ръба заради смелостта да поемат риска. отговор Сигнализирай за неуместен коментар