IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla спира временно производството на Model 3

Компанията счита подобно спиране за нормално, анализатори твърдят друго...

09:04 | 17.04.18 г. 39
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Сервизна акция при Model S, проблеми с производството на Model 3, а сега и спиране на производството – проблемите на пионера в създаването на електрически автомобили Tesla нямат край.

Сега компанията стопира временно производството на своя важен автомобил за масите Model 3. Говорител на компанията обяви пред Bloomberg, че паузата ще бъде използвана, за да „се подобри автоматизацията и за систематично справяне със затрудненията". Такава мярка не била необичайнa.

Tesla вече осъществи подобни прекъсвания по време на началните фази на производството на даден модел. Новинарският портал Buzzfeed, от друга страна, съобщи, че производителят на автомобили е спрял производството си в завода във Фримънт без предупреждение. Служителите трябва или да вземат отпуска, или да останат в къщи без заплащане в продължение на четири до пет дни.

Tesla произведе 9 766 броя Model 3 през първото тримесечие. Компанията заяви в изявление от 3 април, че процесът на увеличаване на производството и преодоляване на затрудненията през първите три месеца на годината включва „няколко кратки затваряния на заводите и спиране на производството".

"Затварянето за дни в края на даден период е далеч от нормалното", пише в изявление по електронната поща Кристин Дзичек, директор на индустриалната, социалната и икономическа група в Центъра за автомобилни изследвания.

Засилването на продукията на Model 3 е от решаващо значение за генерирането на приходи след милиардите долари, които Tesla похарчи за производството, презареждането, сервиза и поправката на много автомобили. Докато Мъск твърди, че компанията ще бъде на печалба и ще генерира положителен паричен поток през третото и четвъртото тримесечие и няма да се нуждае от увеличение на капитала през тази година, анализаторите са скептични за тези прогнози.

„В автомобилния сектор времето е пари, а Tesla изглежда мисли, че има много и от двете", казва Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific.Inc.

„Традиционните производители на автомобили коригират затрудненията преди пускането на колите на пазара", казва той. „Това поведение на Tesla e необичайно".

Междувременно в доклад на група разследващи журналисти си задават сериозни въпроси относно работните условия и стандартите за сигурност в компанията. Последните са описани в доклада като „съвсем недостатъчни“. Освен това се твърди, че Tesla не описва официално всички наранявания на своите служители в заводите си. Сред пострадалите служители имало такива, „които са нарязани с машини, премазани от мотокари, изгорени при електрически експлозии и опръскани с разтопен метал". „Въпрос на време е някой да бъде убит“, казва бившият служител Джъстин Уайт, който е напуснал компанията в началото на 2017 г.

Tesla нарече доклада на Reveal, част от неправителствения Център за разследване, инструмент на "екстремистка организация", който се опитва да разедини работниците на Teslа.

Твърденията в доклада са поредният удар върху компанията. В последните месеци Tesla се сблъсква с непрекъснати проблеми. Сред тях са сервизна акция за флагмана Model S, както и пропускането на целта за производство на своя важен Model 3. Илон Мъск трябва да се тревожи и за съдебен групов иск, подаден от акционери, в което 11 бивши служители дават показания на адвокатите на ищците. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

9
rate up comment 9 rate down comment 6
vzhekoff
преди 6 години
***, учил съм повече автоматика и автоматизация отколкото можеш да си представиш, апропо карал съм практика в Салзгитер, можеш да провериш кой концерн е там :)Напълни се със специалисти тук.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 5
khao
преди 6 години
ето още един офисен ...., никога не влизал в завод. И как да премахне ботъл нека без да спре линията, ще ми кажеш ли ? ... иначе да, последно бяха около 2100. Ти учил ли си автоматика, поне нещо от нея ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 8
khao
преди 6 години
абе я кажи кво са крайни усилия, че ми стана интересно ... седи елон мъск с камшик и бие роботите да бачкат по бърже ? .... сигурно това са разбиранията ти за поточна линия и автоматизация :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 10
vzhekoff
преди 6 години
И колко точно са правили макс. на седмица ? Последната седмица на март бяха добутали 2100, при обещяния за 5000... Сега спрели за почти седмица...Фалитът е неизбежен
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 10 rate down comment 5
KPetkov
преди 6 години
Абе за традиционните производители е обичайно да си свършат работата преди да се опитат да ти продадат нещо, но Тесла е необичаен производител. Така че може да си донастройват колите когато и както си поискат и хич да не им пука. Те такива традиционни неща като печалби и положителни парични потоци тях не ги бърка. Даже сигурно преговарят с Борда за счетоводни стандарти да измисли стандарт специално за нетрадиционни компании. Всички минуси според новия стандарт ще бъдат представяни като плюсове.По принцип пионерстването в стари области води до това, че има с какво да сравняват продукта ти, а това неизбежно води до някои проблеми от типа "Царят е гол".Традиционните производители на автомобили коригират затрудненията преди пускането на колите на пазара", казва той. Това поведение на Tesla e необичайно".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 11
khao
преди 6 години
мале по 5-6 само са правили на седмица, ако питам неуките лаладжии като теб ! и льольо е тоя дето те е правил ... иначе ти някога участвал ли си в производство на нещо освен тор, та говориш така ... "начетено" !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 18 rate down comment 10
michaelis12
преди 6 години
лелей Хюсеинов ше земе да получи инфаркт ..... :)) жалко за убавата кола, но некак си вътрешно чувство, че нарочно и умишлено за пореден път нефтеняците подпомагат да удушат електрокарите още в началото (нишо лично просто бизнес който им пречи) и отделно, че тоя лаладжия Мъск с държавната му фирма е почнал да тъче на 100 стана сигур и микровълнови печки с подарък нокторезачка произвежда вече ..... то не мое да плетеш чорапи и да прайш ракети в същото време за отскок и влакове в тунели с гарнитура електрокар/кола/камион ....Кат дое някой от някъде дет да напрай батерия да държи поне 800 стин км. и тролея да струва 15-20 000 евра макс, една тогава ше се замислят и ше почне се купува иначе ньет и всичко токово ше си остане само у коментарите в инвесторо ..... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 18 rate down comment 11
Jorkata
преди 6 години
Льольоо - те с крайни усилия едвам докарваха 1000-1200 на седмица... б***хти пренастройването, б***хти чудото ще да е...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 11
khao
преди 6 години
пак новина от нищото ... нали искате 5К на седмица, е как да стане без да се донастори поточната линия и процесите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още