Германската марка луксозни автомобили Porsche печели от факта, че е част от групата на Volkswagen, заяви главният изпълнителен директор на концерна Оливър Блуме, след спекулациите, че брандът може да осъществи отделно първично публично предлагане (IPO), съобщава Automotive News Europe.
„Чувстваме се много комфортно във Volkswagen Group, можем да спечелим от синергията. Важното в този момент е да се съсредоточим върху трансформацията“, изтъква Блуме, говорейки по време на конференция, организирана от Automobilwoche.
През юли компанията отчете значителен ръст на продажбите и печалбата за първото полугодие, подкрепена от силното търсене. Въпреки това Porsche запази перспективите за възвръщаемостта за цялата година.
Taycan, който беше пуснат в продажба през 2019 г., е първият електрически модел на автомобилният концерн, който се захранва изцяло от батерия, като силните маржове на Porsche са от решаващо значение за компанията-майка Volkswagen. Продажбите на модела през първото тримесечие почти съвпадат с тези на емблематичния спортен автомобил 911.
През февруари Porsche обяви, че ще се стреми да електрифицира 80% от своята продуктова гама до края на десетилетието. Porsche ще инвестира над 15 млрд. евро в електрификация на своите автомобили за следващите 5 години. По-голямата част от тази сума – по 900 млн. евро на година, ще бъде похарчена за цифровизация на системите. Досега предвидената за това сума беше 800 млн. евро годишно.