Изоставането на американския производител на електромобили Tesla би трябвало да тревожи инвеститорите в компанията, коментира Питър Гарнри, шеф на стратегическия отдел на инвестиционната банка Saxo Bank, цитиран от Automedia.
През 2020 г. американците отстъпиха първото място на Стария континент, а при най-популярните електрически автомобили техният Model 3 вече е едва четвърти, сочат данни на EV Volumes. Първото място принадлежи на Renault Zoe, с малък аванс пред Volkswagen ID.3, а пред Tesla успява да се вмъкне и електрическият Hyundai Kona.
Това се случва на фона на огромните ръстове при продажбите на електромобили в Европа през 2020 г., когато пазарът отчита ръст от 198% (макар общият автомобилен пазар да се свива с 14%). Така днес Старият континент е най-големият пазар за електрически превозни средства в света, двойно по-голям от този в Китай и пет пъти по-голям от американския.
автомобили3
"Tesla ще бъде успешен производител и ще се превърне в един от най-големите в бъдеще. Но конкуренцията се ожесточава и това поставя под въпрос сегашната пазарна оценка на компанията от 805 млрд. долара", отбелязва Гарнри. "Още по-стряскащо е, че Model S и Model X не са в Топ 20 в Европа, макар техни директни конкуренти като Audi e-tron да попадат там", добавя той.
Ръстът в цената на акциите на Tesla продължава - след като поскъпнаха с над 700% през 2020, цената на книжата са повиши с още 21% в първите две седмици на 2021 г.
автомобили1
Влиятелният анализатор от Уолстрийт Даниъл Айвс прогнозира, че акциите на Tesla ще поскъпнат от сегашните 845 долара до около 950 долара, или дори до 1250 долара при най-оптимистичния сценарий. Въпреки това обаче Айвс, който работи за Wedbush Securities, не препоръчва покупка.
автомобили2
В момента главният двигател на Tesla е китайският пазар - "сърцето и белите дробове" на компанията, както се изразява анализаторът. Очакванията са до 2022 г. над 40% от продажбите на Tesla да се осъществят там, въпреки че след победата на демократите в САЩ могат да влязат в сила нови правителствени програми за насърчаване на електромобилите.
Мнозинството анализатори от Уолстрийт споделят позицията на Айвс и препоръчват да се изчака. От 37-те експерти, които следят акциите на Tesla, на такова мнение са 14, включително Айвс. Седем "силно препоръчват" покупка, четирима препоръчват покупка, петима съветват да се продава, а трима "силно препоръчват" продажба. Останалите четирима не дават препоръка за книжата на компанията.
преди 3 години всяка една корпорация става така след време... визионерите умират и биват наследени от бюрократи ! Именно и това прави Тесла ценна, след като бай Илон си замине и тя ще забъкне като другите и ще започне да разюита на лобизъм и държавни помощи ... Ако погледнеш историята на повечето стари корпорации ще видиш че следват един и същ път! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Европейските концерни се превърнаха в едни мастодонти с много малко мозък и неправилна визия за бъдещето. Докато не си променят разбиранията за бъдещето няма да имат такова. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години първи февруари стартира loop системата в лас вега , да видим тогава акциите на тесла какво ще направят ... да не кажете , че не съм казал , има десетина дена ... :))) ... може да говорят и за другите проекти loop които се изграждат в момента ... и които ще работят с превозни средства на , познайте на кой ... втора фаза на гигафабриката в шанхай е стартирана , ще удвои капацитета на производство ...в гигафакторито в берлин свалят и инасталират климатичните системи , тече изолация на основните корпуси , свалят и инсталират машини ...https://***.youtube.com/watch?v=YeluVTVCd4sв гигафакторито в тексас са започнали да покриват основният корпус ...https://***.youtube.com/watch?v=vvTTnTVHviQмошшшшеник би отбелязал импа , ако не се беше самоизключил от дебата ... :)))не е в темата , ама сглобяват на ракетната площадка 16-ти прототип на ракетата starship , май скоро ще започнат и финалните прототипи преди масовото производство да сглобяват ... тия имат еббббахти и сгъстения графика на работа ... това каква железна организация е само те си знаят ...и понеже някой любопитстваше , в берлин наемат бивши инженери от мерцедес , заплатите на инженерния състав са от ?100к до ?120к на година + от 20 до 50к в акции на компанията за постигнати резултати ...дали са надценени акциите ... не мога да преценя , но им дават на тесла добро рамо за финансиране на проектите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години не, ще бъдат разбити... имат още малко време за реакция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години За мене е важно, че шефа на саксо банк мисли като мене, а не съфорумците отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години НЕ Тесла е най малко 5 години напред Освен това Мъск освен производство на автомобили е силно наред в производството и развитието на зелена ел енергия с които ще зарежда своите автомобили Цените на акциите много скоро ще достигне 1000 долара за акция Не знам кога ще достигне до 1250 долара за акции но това ще стане отговор Сигнализирай за неуместен коментар