Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск планира изграждането на развойно и производствено съоръжение за батерии в Калифорния, твърди агенция Ройтерс. С проекта под името "Roadrunner" американският производител на електрически превозни средства планира да произвежда собствени автомобилни акумулатори, след като разшири завода си във Фремънт. Това става ясно от документ на градската управа, с който Ройтерс разполага. Заедно с инсталирането на всички производствени мощности строителството може да бъде завършено за около три месеца, твърди се заявлението.
След това в завода ще бъдат заети общо 470 служители, 400 от които „на смени, така че общо 100 служители да работят денонощно в производството и асемблирането“, пише още в документа. Tesla не е коментирала темата пред Ройтерс.
В началото на седмицата изпълнителният директор Мъск изпрати покани за така наречения "Ден на батерията", обиколка на завода във Фремонт, за 15 септември. В момента Tesla произвежда батерии в гигафабриката в Невада в сътрудничество с Panasonic. LG Chem от Южна Корея и китайската Chinas Contemporary Amperex Technology също произвеждат най-скъпия компонент в електрическите превозни средства на пионера на електрическите автомобили.
Същевременно производителят се бори и с редица негативни медийни заглавия. През последните 13 месеца компанията е получила редица оплаквания: сензорният екран на S-Model се оказва дефектен, а в някои случаи се е оказал пълен провал. За случая вече алармират американските органи за движение по пътищата, които планират допълнителни разследвания.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ (NHTSA) е започнала разследване на 63 000 автомобила Tesla Model S след съобщения за повреди на устройството за управление на инфотеймънт системата, довели до неспособност на използването на сензорните екрани. Агенцията за автомобилна безопасност съобщи, че предварителната оценка, която обхваща превозните средства от 2012 г. -2015 г., е стартирана, след като е получила 11 жалби, в които се твърди за преждевременна повреда на устройството за контрол на медиите поради износване на паметта.
Пълната повреда на устройството може да причини загуба на звукови и визуални тъчскрийн функции като инфотейнмънт системата, навигацията и сърфирането в интернет и загуба на дисплея на образа на задната камера, когато колата е на задна предавка, съобщи агенцията.
Устройството за управление на паметта използва Nvidia Corp Tegra 3 процесор с интегрирана 8GB eMMC NAND флаш памет, съобщи NHTSA. Nvidia не е коментирала темата пред Ройтерс.
Флаш устройствата имат ограничен срок на експлоатация въз основа на броя цикли на програмата или изтриванията, заяви NHTSA.
Сривовете в резултат на износване на паметта „вероятно ще се появят след периоди на прогресивно влошена производителност (например, по-дълги времена за включване, по-чести нулирания на сензорния екран, периодична загуба на клетъчна свързаност, загуба на навигация)“, посочва агенцията.
В някои жалби се твърди, че повредата може да доведе до загуба на способността за зареждане и че могат да бъдат засегнати други сигнали за безопасност. Един шофьор твърди, че не може да изчисти замъглените си прозорци, тъй като не може да промени климатичните контролери.
В друго оплакване се твърди, че дефектът е забранил мониторите за безопасност, свързани със системата автопилот. В жалбите се казва, че Tesla изисква собствениците да плащат, за да заменят устройството, след като гаранцията изтече.
В същото време качествено проучване на J. D. Power постави Tesla на последно място в анализ. Тествани са 32 производители на автомобили. Като част от първоначалното си проучване за качество през 2020 г. фирмата установява, че собствениците на Tesla са докладвали повече проблеми в първите си 90 дни на собственост, отколкото собствениците на останалите 31 американски марки, включени в проучването.
Проучването на J. D. Power се счита за отраслов бенчмарк за качество. Той изследва собствениците и след това оценява марките автомобили въз основа на броя съобщени проблеми на 100 автомобила. Те могат да варират - от проблеми с информационно-развлекателните системи и двигателите.
Средната стойност за превозните средства за модел от 2020 г. е 166 проблема на 100 превозни средства. При Tesla има 250 проблемa на 100 автомобила. Марките с най-висок рейтинг sa Dodge и Kia и по 136 проблема на 100 автомобила.
Колкото по-малко са технологиите в автомобилите, толкова по-добре те се представят в проучването, тъй като има по-малко проблеми, които трябва да се докладват, казва Дейв Сарджент, вицепрезидент по качеството на автомобилите в J.D. Power, цитиран от CNBC.
Жителите на Остин също са недоволни от компанията на Мъск. Tesla планира да изгради фабрика за Cybertruck в тексаския град,а много граждани се противопоставиха на това във виртуална среща и критикуваха поведението на Илон Мъск в рамките на коронакризата, след като пренебрегна местните здравни инструкции в калифорнийски завод, предава TheVerge.
Около 45 жители на Остин и околността говориха за сделката на виртуална обществена среща, проведена от Съда на комисарите на окръг Травис. Мнозина възразиха срещу поведението на Мъск по време на пандемията на коронавирус, включително как той отвори вратите в завода на концерна в Калифорния в нарушение на местните наредби, подаде иск срещу областта, в която се намира фабриката, и разпространи дезинформация за вируса. В момента Тексас преживява "масово огнище" на случаи на COVID-19, твърди губернаторът Грег Абът.
Tesla прекара последните няколко месеца в издирване на предложения за следващата си американска фабрика от „почти всеки щат и губернатор на изток от Скалистите планини“, заяви на срещата във вторник Рохан Пател, старши глобален директор за публична политика на компанията. Но Tesla сега е съсредоточена върху фабриката, където ще направи своя SUV Cybertruck и Model Y за Източното крайбрежие, до две конкретни места: или Остин, или Тълса, Оклахома.
Преди да говорят членовете на общността, Tesla предложи най-подробния преглед на това какво иска да прави с фабриката и както и какво иска в замяна от Остин и Травис. Компанията каза на местните жители, че ще наеме около 5000 души на твърд договор със средни умения, ако фабриката бъде в Остин, с годишна средна заплата от 47 147 долара и позиции на входно ниво, започващи от 35 000 долара. Tesla също така заяви, че присъствието на фабриката ще генерира около 4000 допълнителни работни места в района.
Tesla разглежда колекция от имоти, известни като „Остин Грийн“. Компанията е кандидатствала за закупуване на земята общо около 2100 декара, за 5 милиона долара. Голяма част от земята в момента не се използва, въпреки че бизнесът за добив на пясък и чакъл все още работи в сърцето на предлаганото място за производство. Ако бъде построена, фабриката на Tesla ще бъде само на няколко мили от международното летище Остин-Бергстром. Мястото е до главна магистрала и се намира срещу земеделски земи, малък парк, някои жилищни квартали и множество нови заводи, които все още се изграждат.
В крайна сметка Tesla очаква да похарчи около 1 милиард долара за новата фабрика. Компанията обаче казва, че се стреми към облекчение на високите данъци върху собствеността в Тексас.