IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще успее ли „китайският Детройт“ да запази положителния импулс при автомобилите?

Спадът при продажбите на най-големия автомобилен пазар в света оказва своето влияние и на места, където автомобилната индустрия е водещ фактор за икономически растеж

09:30 | 29.09.19 г. 3
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Забавящият се автомобилен пазар в Китай принуждава местните власти да предприемат мерки и да предоставят финансова подкрепа на изпитващите сериозни затруднения местни и чуждестранни автомобилни производители, тъй като Пекин гледа с тревожен поглед към растящата безработица в сектора, съобщава Nikkei Asia Review.

В окото на бурята е град Чунцин. Хъбът за производство на военна техника насърчава автомобилната индустрия през последните десетилетия. Но след като китайският пазар на автомобили, най-големият в света, се сви за първи път от 28 години през 2018 г. „китайският Детройт“ изпадна в немилост. 

Японската компания Suzuki Motor се оттегли от своето съвместно предприятие в града, докато това на Ford Motor и местната държавна Changan Automobile Group, Changan Ford Automobile, извършва сериозно съкращение на персонала. Забавянето на растежа в сектора накара Чунцин да предприеме мерки.

В началото на август местните власти обявиха, че ще подкрепят финансово страдащите от забавянето производители. Една от тези компании е именно Changan Ford Automobile, която ще получи 143,7 млн. юана (20,2 млн. долара) помощ.

BAIC Yinxiang Automobile, притежавана от частната компания Chongqing Yinxiang Industrial Group, също е прекратила операциите на завода си в Чунцин. По време на своя най-голям възход преди три години, BAIC Yinxiang произвежда по 260 хил. превозни средства годишно. Но продажбите на компанията спадат рязко заради засилената конкуренция от страна на чуждестранните компании, които понижават цените на своите автомобили.

Чунцин възнамерява да помогне на дружеството като закупи мажоритарен дял от него. Другият голям партньор, държавната Beijing Automotive Group, която досега поддържа дистанцира от съвместното предприятие, също се очаква да се включи.

Чунцин рефинансира част от премиите за социално осигуряване, плащани от местните компании, главно производители на автомобили, за да им помогне да запазят колкото се може повече работни места. С помощта за Changan Ford местните власти предоставят общо около 290 млн. юана за 39 компании.

китай китай

Основните заводи на автомобилните производители в Китай работят средно с капацитет под 70%, през 2018 г. Въпреки че те продължават да се борят със свръхкапацитета през тази година, разликата между победители и губещи нараства. Смята се, че производството на Ford е паднало до рекордно ниско ниво.

Според проучване на AlixPartners, заводите на Ford в Китай са работили само с 24% от капацитета си през миналата година, докато продажбите ѝ в Китай са намалели наполовина през януари до юни 2019 г., в сравнение с година по-рано. Ситуацията при продажбите силно засегна производствените операции. Американският автомобилен производител „премахва работни места с повече от 20%, включително чрез съкращения“, информира човек, запознат с операциите на компанията.

Южнокорейската Hyundai Motor също изпитва затруднения. Продажбите ѝ за Китай спаднаха с повече от 10% през първата половина на 2019 г. спрямо година по-рано. Твърди се, че фабриката ѝ в Чунцин, която отвори врати само преди две години, работи с около 30% от капацитета си.

китай китай

Много производители в Китай сега имат коефициент на използване на заводите под 70%, в сравнение с 85-те процента през 2010 г., което показва сериозен свръхкапацитет. Сред тях са чуждестранни производители на автомобили като Hyundai и нейният филиал, Kia Motors, както и френската Renault. Китайските производители на автомобили със сериозен капацитет на празен ход включват Zhejiang Geely Holding Group, най-големият от китайските часттни производители на автомобили, Chery Automobile и BYD, местният пионер при електромобилите, и др.

За разлика от тях, китайските заводи на японските Honda Motor, Toyota Motor и Nissan Motor работят с цял или поне с по-голяма част от капацитет а си. Въпреки че китайският пазар на автомобили се сви миналата година, купувачите на автомобили все още имат апетит към японските марки, които имат репутация на икономични откъм гориво превозни средства. Луксозните марки също издържат на негативната тенденция, помагайки на германските автомобилни производители Daimler и BMW да поддържат заводите си с по-голям капацитет.

Китайското правителство въведе строги ограничения за нови инсталации за бензинови превозни средства. Плановете за насърчаване на по-големите производители да купуват по-малки конкуренти или по-малките производители да се обединяват, могат да доведат до още повече свободен капацитет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:56 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

3
rate up comment 5 rate down comment 0
michaelis16
преди 5 години
а твойта къщичка се пита къде е у задачата щот аз виждам че ти си у барака а немаш никва къщичка та си се притеснил за жълтурите .... :D еббаси тъппанара, той у коччината живее за тамошните се притеснил дет са у 26 век вече ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 2
ratten
преди 5 години
тоест тромбончо духа ....на къщичката
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 13
zelka007
преди 5 години
къщичката на поднебесната се клaти и скърца , а тромбона , както лошият вълк в приказката с трите прасенца , и помага да се срути по-бързо ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още