По време на скорошното автомобилно изложение в Пекин се заговори, че Model 3 на американския концерн Tesla ще бъде снабден с китайски двигател в допълнение към произвежданите в азиатската страна батерии на колата.
Редица китайски компании се определят като възможен вариант за доставчик на двигатели за Tesla. Един от кандидатите е Suzhou Inovance Automotive, която вече е доставяла двигатели на утвърждаващите се китайски производители на електрически превозни средства като WM Motor Technology Group и Li Auto. Започвайки с Tesla, Inovance е готова да добави към списъка си с клиенти още големи чуждестранни производители на електромобили, пише Nikkei Asia Review.
Tesla започна да приема доставки на батерии, произведени от китайския доставчик Contemporary Amperex Technology (CATL), основен съперник на японската компания Panasonic и южнокорейската LG Chem, които също доставят батерии на американския производител на електрически автомобили.
Китайските компании се очертават като доставчици не само на батерии, но и на други компоненти за сегмента на електрическите превозни средства. Местните китайски медии съобщават, че Zhejiang Sanhua Intelligent Controls, производител на датчици за контрол на топлината при електромобилите, е спечелила като клиенти Tesla, Volkswagen и General Motors. Освен това Xiamen Hongfa Electroacoustic, която произвежда електронни части за електромобили, вече доставя компоненти за Tesla, VW и Daimler.
Всъщност броят на китайските доставчици на компоненти, работещи с големите американски и европейски производители на автомобили, продължава да се увеличава.
Неправилно е да се предполага, че ниските цени са единственият коз в ръцете на китайските доставчици. Силната конкуренция на световния пазар ги подтиква да развиват своите технологии. Tesla се обърна към CATL като доставчик на батерии, не само заради ниските цени, но и заради модерната технология за разработване на батерии, която изключва кобалта.
Предвид разрастващата се китайска индустрия за автомобилни компоненти, Китай, под ръководството на президента Си Дзинпин, насърчава създаването на китайски вериги на доставки, заменяйки предишната си цел да „отглежда“ автомобилни производители, способни да се конкурират в световен мащаб с големите японски, американски и европейски концерни. Стратегическата промяна е предизвикана от задълбочаващия се разрив в търговските отношения между САЩ и Китай и затрудненията, касаещи международната логистика заради пандемията от коронавирус.
Според Сю Лян, професор в университета „Цинхуа“, Китай планира да създаде огромен вътрешен икономически оборот, подсилвайки вътрешните вериги на доставка.
Според проучване Zhejiang Sanhua и Xiamen Hongfa вече са завоювали по-големи пазарни дялове от японските конкуренти.
Брайън Гу, президент на китайския стартъп Xiaopeng Motors, смята, че няма повод за притеснение, ако почти всички компоненти за електромобилите бъдат произвеждани в Китай.
На автомобилното изложение в Пекин, което приключи в началото на октомври, някои присъстващи изтъкват, че скоро може да настъпи денят, в който всички нужни части за електромобилите ще бъдат произведени от китайски компании. Възможността за автомобили Tesla, произведени на 100% в Китай, става все по-реалистична.
преди 4 години че ми слагате минуси дреме ми на юрдека, ама я да ви питам : компютъра и лаптопа ви къде са направени? Ами телефона ти къде е направен? Софтуера на колите ви къде е направен? Ами дрехите и обувките дето ги носите къде са направени? Ами климатика ти къде е направен? Да продължавам ли да изброявам до безкрайност .... а ?? Всичко е оригинално демек Made in China .... пък ми слагайте минуси щом ви кефи ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ми то и сега ако на някоя стока не пише Made in China начи не е оригинална отговор Сигнализирай за неуместен коментар