IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Да губиш по 1100 евро на кола: Представянето на BMW от януари до юни

За първите 6 месеца най-добре се справи Porsche с печалба от 10 000 евро на продаден автомобил

22:04 | 21.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Peter Juelich/Bloomberg&nbsp;</em></p>

Снимка: Peter Juelich/Bloomberg 

Кризата с коронавируса не пощади почти нито един бизнес, включително автомобилния. Продажбите започнаха бавно да се възстановяват и производителите на коли лека-полека отново стъпват на крака. Наскоро те публикуваха своите финансови резултати за първата половина на 2020 г. И според проучване, проведено от професор Фердинанд Дуденхьофер от Центъра за автомобилни изследвания в университета в Дуисбург-Есен, Covid-19 не е имал еднакъв ефект за всички.

Така например става ясно, че за първата половина на годината BMW е загубил средно 1100 евро от продаден автомобил! Що се отнася до преките му конкуренти, тоест Mercedes и Audi , те са се справили малко по-добре със загубени “само” 600 евро на бройка. При моделите на бранда Volkswagen пък загубата е 415 евро.

Във всяка криза има губещи, но победители. Оказва се, че PSA не е загубила пари при всяка направена продажба, а точно обратното. Проучването показва, че всъщност френският производител е спечелил средно 707 евро от продадено превозно средство. Има обаче и по-добре представили се компании, като Tesla, чиято печалба от един автомобил е 3000 евро (това включва продажбата на квотата за СО2). Шампионът сред всички обаче е Porsche с печалба от 10 000 евро на автомобил, продаден от януари до юни. 

Около две трети от световния пазар на автомобили сега е доминиран от коли с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това този дял ще намалее значително през следващите години - алтернативните двигатели, особено електрическата батерия, ще се борят за значителни пазарни дялове, казва Дуденхьофер. Това е истински проблем за по-малките поддоставчици на автомобилните концерни, които са изцяло насочени към двигателите с изгаряне. Само в Германия 30 процента от доставчиците зависят изцяло от бензинови или дизелови двигатели. Ако производителите на автомобили сега все повече превключват продуктовата си гама към електрическите превозни средства, доставчиците ще загубят поръчките си и по този начин продажбите си, казва германският експерт. За повечето от тях това ще има екзистенциални последици.

Целия анализ четете в Automedia.bg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:20 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още