fallback

Продажбите на лекарства с двоен ръст до 1,3 трлн. долара до 2020

Бразилия, Китай, Индия, Индонезия, Мексико, Русия и Турция ще реализират една пета от общите приходи от лекарства в света

10:33 | 13.06.07 г.
Автор - снимка
Създател

Продажбите на лекарства в световен мащаб ще се удвоят до 1,3 трлн. долара до 2020 г. заради застаряващото население и растящия брой хора с наднормено тегло, както и повишено търсене на развиващите се пазари.

Седем развиващи се страни - Бразилия, Китай, Индия, Индонезия, Мексико, Русия и Турция, ще реализират една пета от общите приходи от лекарства в света до 2020 г. спрямо едва 8 на сто през 2004 г., се казва в изследване на PricewaterhouseCoopers (PwC), цитирано от Ройтерс.

Според прогнозата на международната консултантска компания Китай ще стане вторият или третият по големина пазар в света. Страната вече е един от най-бързо растящите пазари за лекарства, произведени на Запад, като продажбите са се увеличили с 12,3 на сто до 13,4 млрд. долара през 2006 след ръст от 20,5 на сто през 2005 г., по данни на IMS Health.

По оценка на IMS, която компилира най-разпространените статистики за лекарства, световните продажби на лекарства са нараснали със 7 на сто миналата година до 643 млрд. долара.

Големите фармацевтични компании обаче няма да спечелят много от растящото търсене, ако не променят коренно подхода си към разработването и маркетинга на нови лекарства, смята Стив Арлингтън от PwC.

"Секторът няма да е в силна позиция за капитализиране на тези възможности, докато не се подобри производителността на отделите за проучване и разработване. Основното предизвикателство пред индустрията е липсата на иновации", коментира Арлингтън.

"Фармацевтичният сектор инвестира двойно повече в проучвания, отколкото преди едно десетилетие, а произвежда две пети от новите лекарства, които са излизали тогава", добавя той.

По думите на Арлингтън бизнес моделът, който са възприели в момента повечето големи производители на лекарства, просто не може да се поддържа дълго време. Според него трябва да бъдат прехвърлени повече ресурси от маркетинга в изследванията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:30 | 23.08.22 г.
fallback