Мостът Brent Spence издържа доста време. Той свързва двата щата Охайо и Кентъки в продължение на 57 години - и то по-скоро зле, отколкото добре. Междувременно два пъти повече превозни средства преминават по порутената конструкция с две платна, отколкото бе предвидено първоначално. Няма място за допълнително платно. А кафявата ръжда по стоманените носачи се вижда отдалеч. Преди десет години бетон от захранваща рампа падна върху превозно средство. През миналата година инцидент с участието на камион, пълен с химикали, предизвика голям пожар. Но след няколко ремонта мостът Brent Spence, един от най-натоварените в страната, отново е в експлоатация.
Мостът почти символично характеризира разрушената инфраструктура на САЩ. Преди беше различно. По-специално, президентите Франклин Д. Рузвелт и Хари Труман направиха разширяването на инфраструктурата между 30-те и 50-те години един от най-важните двигатели на американската икономика. Рузвелт вкарва електричество в селските райони и разширява пътните мрежи след икономическата криза от 20-те години. Това създаде милиони работни места. През 50-те години на миналия век Труман основава междущатска магистрална система - която все още е сърцевината на трафика на стоките и пътниците в САЩ днес.
Днес обаче почти нищо не е останало от някогашната слава на американската инфраструктура. Ръждясалите мостове, стари пътища и склонните към повреди енергийни мрежи измъчват населението и икономиката. Според годишния доклад на Американското общество на строителните инженери за американската инфраструктура близо 40 процента от американските пътища са в посредствено или лошо състояние, а 7,5 процента от мостовете са в „структурно дефицитно“ състояние.
Опитите за стартирането на основен пакет за саниране се провалят през последните години, главно поради политическата поляризация във Вашингтон. Доналд Тръмп продължи да говори за инфраструктурни планове. Бившият президент обаче никога не бе вкарвал такива закони в Конгреса. Когато демократите започнаха различни парламентарни разследвания срещу него през 2019 г., Тръмп реагира обидено и отказа да си сътрудничи с политическия опонент. Въпросът с инфраструктурата изглеждаше второстепенен.
Наследникът на Тръмп Джо Байдън иска да се справи по-добре. След като вкара пакет от помощи заради Covid на стойност 1,9 трилиона долара, той счита, че има добри шансове за постигането на това, което неговите предшественици не успяха да направят.
Неговата цел: да прокара широк инфраструктурен пакет и да инвестира допълнителни близо два трилиона долара през следващите осем години за обновяване на стари мостове и улици и за разширяване на инфраструктурата за повече електронна мобилност.