В свое писмо до акционерите през тази седмица главният изпълнителен директор на BlackRock Лари Финк описа как бизнесът и обществото ще бъдат променени от новия коронавирус:
„Хората по света преосмислят из основи начина, по който работим, пазаруваме, пътуваме и се събираме. Когато излезем от тази криза, светът ще бъде различен. Психологията на инвеститорите ще се промени. Бизнесът ще се промени. Потреблението ще се промени. И ще разчитаме повече на семействата си и един на друг, за да сме в безопасност ", заяви Лари Финк.
"Имах подобно просветление тази седмица, докато се опитвах да подстрижа собствената си коса - оказва се, че редовната ми прическа за 30 долара е толкова важна, колкото не предполагах", пише Крис Браянт в свой анализ за Bloomberg.
“Приготвянето на храна за семейството ми ме накара да мисля, че храненето навън или доставката на вечеря до вкъщи не са толкова полезни, колкото домашното готвене. В момента версията „направи си сам“ изглежда много по-безопасна и вероятно ще бъде така още известно време”, допълва той.
В сравнение със смелостта, проявена от медицинските работници и работниците от други жизненоважни сектори, както и опустошенията, нанесени от коронавируса върху уязвимите общности, на много от нас в западния свят ни е лесно. От нас се иска да не правим нищо повече от това да си останем вкъщи. Но между това да се притесняваме за работните си места, за родителите си, как да забавляваме или да обучаваме децата вкъщи, ние преоценяваме приоритетите си. Какво ще е по-различното, когато това приключи? Какво ще спечелим и от какво ще се откажем?
След като приключи непосредствената битка за запазване на служителите и платежоспособността, бизнесът ще трябва да се изправи и пред тези въпроси.
Две теми се открояват: Вместо да посещаваме далечни места и да търсим масово забавление, сигурен съм, че ще има предразположение към по-скромни местни дейности. И там, където коронавирусът е създал зависимост или уязвимост, както при сложните трансгранични вериги за доставки на бизнеса, ще търсим повече сигурност и устойчивост.
В най-тежко засегнатите сектори като туризъм, хотелиерство и отдих, бизнесът вече е изправен пред по-мрачно бъдеще. Повишената информираност на потребителите за отрицателното въздействие върху околната среда и социалното влияние на масовия туризъм сега се усложнява от осъзнаването, че хората в самолети и развлекателни лодки пренасят вируса по целия свят. Шефът на Lufthansa Карстен Спор смята, че германската авиокомпания ще трябва да ограничи дейността си, тъй като икономиката също ще го направи. Основателят на Easyjet Стелиос Хаджи-Йоану, изказа подобно мнение тази седмица, когато призова превозвача да отмени голяма поръчка от Airbus.
Дори след като бъдат премахнати ограниченията за пътуване, търсенето на круизи може да остане слабо за „значителен период от време“, предупреди Carnival Corp.
Фитнесът е друга индустрия, която разчита на събирането на много хора в затворени пространства. Доскоро това беше бум, но клиентите вече откриват много по-евтини начини за трениране.
Докато не се появи коронавирусът, технологичният свят изглеждаше много фокусиран върху отнемането на отговорността от индивидите. Защо да се научите да готвите, когато можете чрез онлайн поръчка да имате доставка за 30 минути? Защо да притежавате кола, когато можете да вземете Uber? Защо да се грижите за вашите джаджи, когато едни мили хора в Apple ще ги оправят за вас. Но само по време на криза откривате недостатъците на това да не можете да поправите собствения си телефон. Целия анализ четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!
P { margin-bottom: 0.08in }