Като бивши председатели на Федералния резерв ние сме обединени в убеждението, че на Фед и неговия председател трябва да бъде разрешено да действат независимо и в интерес на икономиката, без краткосрочен политически натиск и по-специално без заплаха за отстраняване на ръководителите на Фед по политически причини, пишат за Wall Street Journal Пол Волкър, Алън Грийнспан, Бен Бернанке и Джанет Йелън.
Общо ние служихме на нацията си почти 40 години и бяхме назначавани и преназначавани от шестима президенти, както републиканци, така и демократи. Всеки от нас трябваше да вземе трудни решения, за да насочи икономиката към законодателните цели на Федералния резерв за максимална заетост и стабилни цени. В ретроспекция не всички наши решения бяха перфектни. Но ние вярваме, че тези решения бяха по-добри, защото бяха продукт на непартийни, неполитически оценки, основаващи се на анализ на дългосрочните икономически интереси на гражданите на САЩ, а не мотивирани от краткосрочна политическа изгода.
Непартийният статут на Фед не означава, че той не се отчита на никого. Конгресът определя правомощията на Фед и го натоварва със задачата да постигне максимална заетостта и стабилни цени. Председателят и други ръководители на Фед свидетелстват пред Конгреса и говорят редовно пред обществеността, обяснявайки вижданията си за икономиката и как планират да изпълнят своите мандати. Президенти, конгресмени, участници на финансовите пазари, експерти и много граждани настояват Федералният резерв да взема определени решения за паричната политика. В нашата система на управление изразяването на мнение е право и привилегия на всеки човек, които ние не поставяме под съмнение. Фед приветства открития диалог, което се доказва от програмата „Фед слуша“, чрез която лидерите на Фед влязоха в полемика с обществеността относно възможните промени в политиките на централната банка. Силният обществен дебат спомага за подобряването на паричната политика.
Историята, в САЩ и чужбина, многократно е показала, че една икономика е най-силна и функционира най-добре, когато централната банка действа независимо от краткосрочния политически натиск и разчита единствено на стабилни икономически принципи и данни. Изобилстват примери на политически лидери, призоваващи централната банка да прилага парична политика, която осигурява краткосрочен тласък на икономиката около изборите. Но изследванията показват, че паричната политика, базирана на политическите (а не икономическите) нужди на момента, води до по-лоши икономически резултати в дългосрочен план, включително по-висока инфлация и по-бавен растеж. Дори възприятието, че решенията за паричната политика са политически мотивирани или повлияни от заплахи, че регулаторите няма да изкарат своите мандати, може да подкопае общественото доверие, че централната банка действа в най-добрия интерес на икономиката. Това може да доведе до нестабилни финансови пазари и до по-лоши икономически резултати.
Тъй като безпартийната, независима парична политика е толкова важна, Конгресът разумно създаде Федералния резерв като независима агенция с регионално участие и предпазни мерки срещу политически манипулации. Сред тези предпазни мерки са 14-годишните мандати на членовете на Управителния съвет на Федералния резерв (четири години за председателите и заместник-председателите), както и разпоредбата, че управителите на Фед, включително председателите и заместник-председателите, могат да бъдат отстранени само поради причина, свързана с нарушения на закона, а не поради различия с политическите лидери. Тази система на фиксирани мандати е създадена, за да гарантира, че Фед взема решения, които най-добре обслужват икономиката - и всички нас - независимо от краткосрочните политически съображения.
Изборите имат последствия. Това със сигурност се отнася за Федералния резерв, както и за други държавни агенции. Когато четиригодишният мандат на настоящия председател приключи, президентът ще има възможност да го назначи отново или да избере някой друг. Тази номинация ще трябва да бъде ратифицирана от Сената. Надяваме се, че когато се взема това решение, изборът ще се основава на компетентността и почтеността на бъдещия кандидат, а не на политическата вярност или активизъм. Важно е да се запази способността на Федералния резерв да взема решения въз основа на интересите на нацията, а не на интересите на малка група политици.