Американските компании остаряват. Буквално.
Според публикувани наскоро данни от преброяването на предприятията в САЩ през 2016 г. почти 20% от представителите на американския бизнес са били на повече от 10 години.
Това е драматична промяна спрямо две десетилетия по-рано, когато почти 40% от компаниите са на възраст под границата от 10 години, съобщава Quartz.
Въпреки че средната възраст на американските компании се покачва от десетилетия насам, скоростта на тази промяна се ускорява значително след Голямата рецесия.
Причината е сериозната липса на стартъпи.
За разлика от много други фактори, свързани с икономиката на САЩ, като безработицата и доходът на домакинствата, създаването на нов бизнес все още не може да се върне до нивата преди 2008 г.
Икономистът Лукас Пуенте разглежда тенденциите на малкия бизнес, като смята, че последните тенденции в тази сфера са причина за безпокойство.
„Факт е, че през 2016 г. има сериозен спад в броя на новосъздадените предприятия. През въпросната година са били регистрирани 125 хил. нови компании, което е с 15% по-малко в сравнение с 2006 г.“, смята икономистът.
От 80-те години насам делът на всички продажби, насочени към големите компании, се увеличава при повечето индустрии.
Стартъпите трудно могат да се конкурират с лидерите в бизнеса, които могат да плащат повече за кадри и увеличава шансовете новите компании да бъдат „прогонени“ от съответния сектор.
Проучвания показват, че броят на стартъпите е малък в онези щати, където пазарът се доминира от малък брой компании.