Едно близко бъдеще
Представете си бъдеще в държава, богата на възобновяеми енергийни източници като Германия, Дания, Хаваи или Австралия, пише Сиошанси.
Там милиони електромобили могат да служат като удобна форма за съхранение на електроенергия, генерирана от слънцето или вятъра.
Това не само ще реши въпроса с отрицателните цени, но ще позволи на собствениците на електромобили свободна мобилност с нулево ниво на въглеродни емисии.
В Норвегия хората вече купуват повече електромобили, отколкото такива с двигатели с вътрешно горене, благодарение на щедрите държавни субсидии.
Американският щат Калифорния се очаква да се сдобие с 5 млн. електромобила до 2030 г., а редица други страни и градове обявиха, че ще забранят продажбите на бензинови и дизелови автомобили до 2025/2040 г.
Ниските цени на бензина ще бъдат предизвикателство за електрическите превозни средства, но дори при наличието на тези цени, оперативните разходи при електромобилите – гориво, поддръжка и резервни части, вероятно ще надделеят, предлагайки по-комфортно шофиране, повече функции, както и по-чист въздух.
Инвеститорите
Третото предизвикателство, което може би понастоящем не е в центъра на вниманието, са инвеститорите, както индивидуални, така и институционални, които все повече ще оказват натиск за ограничаването на въглеродните емисии.
Заедно тези три причини най-вероятно ще се окажат непреодолима пречка пред бъдещето на петрола.
Ако петролът загуби значителен дял от доходоносния транспортен пазар, неговото използване ще бъде значително намалено. Засилването при използването на възобновяемите енергийни източници, от друга страна, ще позволи на електроенергията да се наложи като основен елемент в глобалното енергийно потребление, донасяйки със себе си едно по-чисто бъдеще.
преди 6 години А загубите по пренос на енергия и саморазряд на акумулаторите кой ще сметне?Не че нещо - само за точност на анализа :) Ъ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години КПД-то на електродвигателя е над 90%. На литиво-йонните батерии над 85%.;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Около 60% от добивания петрол се използва от химическата промишленост, а не като гориво. КПД-то на ДВГ е до 40%, а на електрическите е много по-голямо. Не съм наясно с това на електродвигателя на автомобилите, затова не мога да цитирам. Разликата според мен обаче трябва да е съществена. Ако наистина се отчетат(мисля че не е направено) тези факти съотношението ще е по-различно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Без газ може и да стане, но без петрол едва ли, ползва се и на други места, освен за гориво. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Моят план е до 2025 да намаля използването на външна(купувана) енергия с 80%. Досега съм я намалил с 50%. А до 2030 да намаля карбоновият си отпечатък до нула. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Малко обща статия без много конкретика, но вярна! Електрификацията ще намали използването на първична енергия с над 25%. Страните преминали първи към carbon free икономика, Ще са огромните печеливши.Ако България спре да внася газ и петрол, ще имаме 10млрд лв да харчим за себе си и БВП ще нарасне с няколко млрд само от това!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар