Едно близко бъдеще
Представете си бъдеще в държава, богата на възобновяеми енергийни източници като Германия, Дания, Хаваи или Австралия, пише Сиошанси.
Там милиони електромобили могат да служат като удобна форма за съхранение на електроенергия, генерирана от слънцето или вятъра.
Това не само ще реши въпроса с отрицателните цени, но ще позволи на собствениците на електромобили свободна мобилност с нулево ниво на въглеродни емисии.
В Норвегия хората вече купуват повече електромобили, отколкото такива с двигатели с вътрешно горене, благодарение на щедрите държавни субсидии.
Американският щат Калифорния се очаква да се сдобие с 5 млн. електромобила до 2030 г., а редица други страни и градове обявиха, че ще забранят продажбите на бензинови и дизелови автомобили до 2025/2040 г.
Ниските цени на бензина ще бъдат предизвикателство за електрическите превозни средства, но дори при наличието на тези цени, оперативните разходи при електромобилите – гориво, поддръжка и резервни части, вероятно ще надделеят, предлагайки по-комфортно шофиране, повече функции, както и по-чист въздух.
Инвеститорите
Третото предизвикателство, което може би понастоящем не е в центъра на вниманието, са инвеститорите, както индивидуални, така и институционални, които все повече ще оказват натиск за ограничаването на въглеродните емисии.
Заедно тези три причини най-вероятно ще се окажат непреодолима пречка пред бъдещето на петрола.
Ако петролът загуби значителен дял от доходоносния транспортен пазар, неговото използване ще бъде значително намалено. Засилването при използването на възобновяемите енергийни източници, от друга страна, ще позволи на електроенергията да се наложи като основен елемент в глобалното енергийно потребление, донасяйки със себе си едно по-чисто бъдеще.
преди 6 години Момчета млади и зелени, къде видяхте Турски поток? Предвиждаха се четири тръби с общ капацитет 63 млр кубически метра. Останах две. Половината поток го няма. От поставяните две тръби едната няма определена изходна точка на сушата. Няма никаква и не се предвижда приемаща инфраструктура. Отпада и половинката на половинката. фактически липсват 3/4 от потока, а вие надувате фанфарите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Консумацията на енергия за транспорт с автомобили ще падне по същия начин както за осветление с навлизането на диодните лампи, матричните дисплеи заменили лампите - електронно лъчевите тръби. Остава отоплението да мине на термопомпи но от типа земя въздух и да станат евтини, но няма да е толкова скоро и бързо. Сега се разработват акумулатори алуминий - боксит с мембрана от графен, цените им ще са като на оловните.Може би ще стане и по скоро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Само да питам, тука тоз Стоенчо ПетроФ онзи ли е, дето твърдеше, че нямало да има Турски Поток ? Щото ако е същия, да се светне, че двете тръби са почто прокарани, а неговото мнение има стойността на надписи върху стената на тоалетна... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Алтернатива Файненшъл са най-добрият финансов посредник! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Защо всички фенове на лилиПутин не обичат ВЕИ:1. Защото обичат миризмата на смога;2. Защото са вгледани в миналото (консерви);3. Защото не обичат техническият прогрес;4. Защото бъркат ВЕИ с вятърничева енергия;5. Защото изхождат от - не си ли го пипнал и видял не става;И правинилният отговор е:Защото получават заплатата си в рубли. Страхуват се за бъдещето си! И за своя работодател!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години добре и ти как си престаяш ние да спрем вноса на бензин и да минем на твойта вода ?!? .... щото аз виждам точно в същия момент след 15 мин. един самолетоносач клас Нимиц у Бургас ако преди тва Боце или поредния клакьор от 90та насам не е отишъл да рапортува на Козяк 16 .... тва с енергията не е шега-ташшак раота как си ги пишете тука, щото за големите тва е контрол иначе нема има колонии и секи ше прай квот си иска, е аз такъв филм не виждам в близките пеесе години, щот чистия газ пак некой голем ше ни го продава ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години добре бе аз неам нищо напреки, тия глупостти ги гледам вече от сумай ти време ама само летото тоя тип статии, щот зимата кат скове -20 и тия с ВЕИто се покриват некъде докат стане топло та да излезат пак ...... тоя титан на мисълта Коню Сакамански щел да спира вноса на петрол и щрл да има 10 млрд. да си харчи .... ми убу увеличаване на каруците и файтоните с манггалите и готоо еко, меко сичко топ ама до морето пътя ше е две седмици не 5ч. само как ше летят ми е много интересно, в морето сигур с водни колела и 6 синджира роби да въртят и житкат контерийте .... глупости, глупости и пак глупости - тва с енергията без бензин мое си го позволи и то донякъде само и единствено Исландия с гейзерите или Вануату щот там е остров два на два ... останалите просто го духхат с бензина под вода Сакаманото тоже без изключение па нек си "намалява" колкот иска, доставчиците на стоки и храни дет плюска и купуа обаче нема намаляват нищо .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години МОН Gas е идеалното чисто и възобновяемо гориво, получавано от вода, чрез свръх-ефективна модифицирана електролиза на вода. Може да гори на 100% в бензинови двигатели, може да се компресира над 700 бара, да се втечнява при 1 бар / -178гр.С и пълни в LNG-бутилки, цистерни и газопроводи. 1м3 течен МОН съдържа 167кг водород, а 1м3 течен водород съдържа само 70 кг водород. МОН е 2100 пъти по-евтин от водорода и много по-безопасен - не се възпламенява от искра при нормални условия. Добива се и гори много по-чисто от водорода, който образува отровни азотни окиси при горене с кислород от въздуха. МОН е патентован като Омаса (Ohmasa) газ в Япония през 2008 и 2011 г. До няколко години автомобилите и другите превозни средства ще се движат с бензинови двигатели или ел.генератори, захранвани с МОН. Също така локални МОН-бензинови генератори ще снабдяват отделни сгради, квартали и бизнеси, извън мрежата. Далеч по-евтин, практичен, чист, и с многократно по-дълъг живот вариант, от батериите и горивните клетки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години МОН Gas е идеалното чисто и възобновяемо гориво, получавано от вода, чрез свръх-ефективна модифицирана електролиза на вода. Може да гори на 100% в бензинови двигатели, може да се компресира над 700 бара, да се втечнява при 1 бар / -178гр.С и пълни в LNG-бутилки, цистерни и газопроводи. 1м3 течен МОН съдържа 167кг водород, а 1м3 течен водород съдържа само 70 кг водород. МОН е 2100 пъти по-евтин от водорода и много по-безопасен - не се възпламенява от искра при нормални условия. Добива се и гори много по-чисто от водорода, който образува отровни азотни окиси при горене с кислород от въздуха. МОН е патентован като Омаса (Ohmasa) газ в Япония през 2008 и 2011 г. До няколко години автомобилите и другите превозни средства ще се движат с бензинови двигатели или ел.генератори, захранвани с МОН. Също така локални МОН-бензинови генератори ще снабдяват отделни сгради, квартали и бизнеси, извън мрежата. Далеч по-евтин, практичен, чист, и с многократно по-дълъг живот вариант, от батериите и горивните клетки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Естествено с тока е по-добре, но картината е доста по-сложна.Като сложим, че Фашингтон не е построил много отдавна и 1 атомна централа, а само работи за закриването им в Европа - упс, и политическа съставка!Шо само ветер е вятър работа... отговор Сигнализирай за неуместен коментар