Дюдюкания и викове посрещат директор „Човешки ресурси и правни въпроси“ в Lufthansa Бетина Фолкенс. Около 1 000 протестиращи изказват своето недоволство от курса, по кото компанията е поела, по време на митинг в петък на летището във Франкфурт. Много от тях са стюардеси, които обявиха едноседмична стачка, има и пилоти. Най-дългата и най-трудната в историята на Lufthansa стачка причини сериозни рани. След 13 стачки на пилотите концернът беше принуден да преглътне нови загуби за милиони евро, а скоро е вероятно да очаква и по-нататъшни действия. A до достигане на решение в трудовия спор изглежда е трудно да се достигне, коментира DPA.
Никога досега Lufthansa не е разочаровала толкова много пътници. Повече от половин милион пасажери не успяха да използват резервираните по-рано полети, а в най-добрия случай ползваха полети на други авиокомпании. Някои бяха блокирани в транзитната зона на летището във Франкфурт и трябваше да спят на походни легла, докато чакаха полетите си. Към личното разочарование на стотици хиляди пътници трябва да се добави и едва изчислимата загуба на имидж. Надеждността и сигурността, поне досега, бяха част от основната марка на Lufthansa. Lufthansa все още не е изчислила своите финансови загуби в количествено отношение, но първоначалните разчети на Фолкенс показват сериозен двуцифрен милионен размер. Сумата може да е дори по-висока, защото според анализатори щетите са за над 20 млн. евро на ден. При седем дни това прави около 150 млн. евро. За сравнение, 13-те стачни кръга на пилотите с тридневна продължителност натовариха оперативната печалба на групата по данни на Lufthansa с 350 млн. евро. За профсъюза на кабинния екипаж UFO финансовите последици от спора, въпреки високата степен на участие, са в разумни граници, пояснява директорът на синдиката Николай Баублис. Опитът е показал, че само една малка част от участниците в протестите изискват стачни пари, които съгласно устава следва да бъдат реално платени едва след третия ден стачка. Фактът, че UFO още от първия ден е подкрепял стачниците, отразявал доброто финансово състояние на синдиката, посочва Баублис.За протестите организацията е била подготвена добре. Както се е очаквало, екипажите са показали задружност, като 93 на сто от полетите, в които е имало стачки, са били провалени. Въпреки това много от стюардите и стюардесите изненадващо „са се разболели“. Спортед Lufthansa само в първия стачен ден и само във Франкфурт в болнични са били рекордните 1 420 служители от кабинния персонал, като едва 108 са се регистирали официално като стачкуващи.
Междувременно изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор потвърди твърдия си курс. Той е нужен, за да може да се изплатят инвестициите в бъдещата устойчивост на концерна, коментира тШпор. Lufthansa възнамерява и в бъдеще да продължи да възнаграждава своя отличен персонал подобаващо, но не може вече да си позволи досегашното общо равнище на защита, допълва той.
Разширяването към строго ориентираната към евтини полети дъщерна компания Eurowings ще бъде продължено. Главният финансов директор Симоне Мене отново подчерта: "Това, което ние сме предложили, е това, което бихме могли да си позволим". Синдикатът от своя страна настоява за запазване на сравнително високите преходни пенсии на персонала и при бъдещите поколения. Освен това има и редица други теми за дискутиране, сред които и проваленият план „Agenda Kabine“.
По време на стачката се провалиха и всички опити за повторно сядане на масата за преговори. Двете страни не успяха да договорят дата, на която биха могли да се помирят с помощта на медиатор, защото темите, които искат да обсъдят, са различни. От всяка страна валят изисквания за предварително съгласие с дадени искания. И синдикатът, и компанията нямат ясен и задоволителен отговор за това как ще продължат събитията. За превозвача сега положението е дори по-лошо, защото щетите от стачката трябва да бъдат компенсирани някак, казва говорителят Андреас Бартелс. Синдикатите пък заплашват с нови ефективни действия, ако нищо не се промени.