Учителите в Чили прекарват най-много време в класните стаи, става ясно от представения в началото на септември доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за образованието.
Като цяло началните учители в страните членки на организацията са задължени да прекарват повече часове в преподаване, отколкото техните колеги в средното образование - общо средно 782 часа на година.
Средностатистическият учебен ден трае между 3 и 6 часа в по-голямата част от страните, но в Чили, Франция и Съединените щати има забележителни изключения, където учителите прекарват по повече от 6 часа в класната стая.
Тези часове са най-много в Чили, където началните учители прекарват 1049 часа годишно в обучение. Австралия не е твърде далеч назад с 1010 часа, докато американските учители също имат огромен брой часове всяка година – 967.
Изследването е първото такова по рода си и се ориентира към ефикасността на образователните системи спрямо бюджета, като сравнява успеха на образователните системи на 30-те държави от организацията спрямо предоставените за това пари.
Груба ориентация идва от броя на платените учители. Люксембург харчи най-много пари за предучилищното възпитание и за началното училище – по над 25 000 долара на дете и съответно по 23 890 долара, докато при висшето образование САЩ са на върха на класацията с по над 26 000 долара за студент за година.
Логично, степента от колеж, статистически погледнато, носи значително предимство за бъдещия доход, а разликата с доходите на по-малко образованите се задълбочава. Това се дължи основно на намалението на заплатите на по-малко квалифицираните служители, които нямат диплома за специалист или за висше образование.
В почти всички страни от ОИСР по-младите поколения са по-добре образовани от по-старите. Но „Германия заедно с Израел и Съединените щати е една от трите страни, при които не се отчита съществено подобрение".
Вижте и графиката на деня на Statista.com за това колко часа годишно прекарват учителите в класните стаи.