fallback

Goldman Sachs смени лагера на Обама с този на Ромни

Нито една компания не е сменяла толкова рязко лагерите, както сега го прави банката

11:55 | 10.10.12 г. 4
Автор - снимка
Създател

В американската кандидатпрезидентска кампания през 2008 Goldman Sachs Group принадлежеше към най-близките съюзници на кандидата Барак Обама. Нито една друга американска компания не направи повече дарения за кампанията на фонда на Обама, колкото голямата инвестиционна банка.

Но при кампанията тази година никоя друга компания в САЩ няма да допринесе повече от Goldman за това Обама да напусне с поражение изборите, пише в свой анализ The Wall Street Journal.

Водещите мениджъри и служители на Goldman Sachs смениха фронта. Кандидатът на демократите бе оставен в беда. Вместо това те предпочитат да се преместят в консервативния лагер и сега обявиха подкрепа за републиканския кандидат за президент Мит Ромни. Промяната в настроението си прясно провъзгласилите се за главни поддръжници на Ромни обясняват с атаките на надзорните органи към техния бизнес и личните нападки на президента на САЩ.

При смяната на лагерите сега компанията поставя абсолютен рекорд. Откакто преди четири десетилетия американският Конгрес въведе конвенционалната система за финансиране на кампаниите, нито една компания не е сменяла толкова рязко лагерите, както сега го прави Goldman. Никога преди компания не е еволюирала толкова бързо от топ дарител на единия лагер до един от най-големите привърженици на противниковата страна. Това става ясно от данните за финансиране на кампанията на независимата изследователска група Center for Responsive Politics, с които Wall Street Journal разполага.

През 2008 г. банкерите на Goldman са дарили повече от 1 млн. долара

Когато Обама се кандидатира за първи път за президент, служителите на Goldman са дарили за него повече от 1 млн. долара. Този път те обаче са оценили мисията на Обама на само 136 000 долара. Дори персоналът на Държавния департамент на САЩ ще събере повече средства за действащия президент на САЩ. Водещият комитет "Super PAC" на демократите, който трябва да мобилизира американците да изберат отново Обама, не е получил дори цент от служители на Goldman. За Ромни обаче те отварят широко портфейлите си. На екипа на кампанията на републиканците те са дарили 900 000 долара. Още толкова са били платени на "Супер PAC", която бе създадена да осигури подкрепа на претендента. Тези политически комитети за действие могат да събират пари в неограничени количества от бизнеса, синдикати, сдружения и отделни личности, а след това да харчат без ограничение за реклама „за или против" даден кандидат. Донорите обаче трябва веднъж месечно или веднъж на тримесечие да се обявяват пред Федералната избирателна комисия. На Super PAC не им е разрешено да даряват пари директно на отделните кандидати.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:54 | 08.09.22 г.
fallback